Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker att tavlan ser väldigt "clean" ut, mycket snyggt. Dessutom verkar den ha en fin färg (krämvit?).Förresten, hur tycker ni den ser ut? Är det något som någon av er reagerar på? Vore intressant att höra vad ni tycker.[emoji2]
Tackar, ja lumeprickarna är mitt emellan cremevita och gulnade. Minut och timvisaren är mörkare.Tycker att tavlan ser väldigt "clean" ut, mycket snyggt. Dessutom verkar den ha en fin färg (krämvit?).
Men själva tavlan är väl också krämvit?Tackar, ja lumeprickarna är mitt emellan cremevita och gulnade. Minut och timvisaren är mörkare.
Ja juste det var tavlan du menade... I dagsljus är den lite silveraktig och något glittrig, men i ett mörkare ljus är den beige - den ändrar färg väldigt mycket.[emoji1]Men själva tavlan är väl också krämvit?
Dundrar på med en tredje fråga (sorry[emoji51]). Har blivit sugen på att skaffa en till Vostok och funderar nu på någon av dessa, några åsikter? Någonting som ser fel ut eller ser dem bra ut?[emoji2] Tack! Edit: enligt säljaren ska de vara från 80-talet!
Tack för info! Har bett om bättre bilder så förhoppningsvis skickar han några snart!Bjoerlid76!
Jag tycker att båda klockorna är intressanta! Vanligtvis förekommer inte u-båtstavlan i den boetten! Den är troligen icke franken! Jag har sett denna kombination innan. Den andra klockan är intressant. Det är upphöjda index och det ser ut som stjärnan klockan 12 är upphöjd! Det är en ovanlig tavla. Du kunde be säljaren om lite bättre bilder! Den runda sekunden förekommer på Komandirskies som är lite äldre. Säljaren har helt rätt om att dessa är från sent 80-tal!
Kul! Fortsättning följer..![emoji1][emoji106]Ser helt ok ut! Fin i boetten utan skav på kanterna som annars är vanligt!
Snyggt med perlon!Bidrar med en dressare på perlon.
Stencool. Den är snygg den där bezelen!Min fina
Stencool. Den är snygg den där bezelen!
Håller med, det är lite knepigt ibland. Det är bara charmigt på såna här klockor![emoji1][emoji106]Verkligen, och glas är lite skönt "ojämnt".
Kan vara svårt att hitta läget där man drar upp den ibland men det ger bara karaktär
En kollega har lite problem med sin Vostoc
Regn på står han... Möjligen en fuktig tröja.Har han haft den i vatten tro Komandirskie skall man inte försöka använda i vatten. Det är lätt om man är osäker att blanda ihop amphibia med komandirskie Vostok! Vad har hänt!?
Här kommer lite fler bilder på min nya 3AKA3 Komandirskie![emoji2]
Inleder med ett wristshot.
Går vidare till tavlan, ganska kraftigt sprucken men det är inget jag stör mig på - det är snarare lite coolt!
Försökte få med utseendet på tvåzonstavlan...
Baksidan ser ut såhär:
Skarpa fina kanter, förmodligen "unpolished condition", hehe.
En sista bild
Tack för mig [emoji1]
Hehe aa, verkligen definitionen av spiderweb![emoji1] Jag får försöka få ut kanske 50kr extra någon dag om jag säljer den![emoji1]Den ser ju riktigt cool ut! Hade det varit Rolex så hade tavlan kallats spiderweb och någon hade försökt pumpa ett par extra tusen i pris för att den då skulle vara fett rare...