Jag har för mig att det var för lite intresse och att den skull försvinna för lång bort i horisonten i diskussionen.
Det är lättare att hitta den här för det få ryssklockentusiasterna som finns på KS!
Just det, så var det!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har för mig att det var för lite intresse och att den skull försvinna för lång bort i horisonten i diskussionen.
Det är lättare att hitta den här för det få ryssklockentusiasterna som finns på KS!
Någon som kanske kan berätta lite mer om den här tidiga julklappen? Jag tror jag lyckats lista ut är att det i den sitter ett 3133 ifrån Poljot och att den kan vara producerad någon gång mellan 1997 och 2004. Tacksam för info!
Någon som kanske kan berätta lite mer om den här tidiga julklappen? Jag tror jag lyckats lista ut är att det i den sitter ett 3133 ifrån Poljot och att den kan vara producerad någon gång mellan 1997 och 2004. Tacksam för info!
Hur byter du till ruble? Har försökt flera timmar nu utan att lyckasStämmer, den är från meranom.com (säljs bara där). Tror dom ska komma in igen senare i december, men dom brukar ta slut väldigt fort så man får vara snabb.
Ett tips om man ska köpa från meranom är att ändra valuta till rubel, priserna har inte korrigerats för att kompensera rubelns prisfall de senaste 6 månaderna.
Hur byter du till ruble? Har försökt flera timmar nu utan att lyckas
Fin Blue Angels kronograf! Köpt den ny eller begagnad? Finns lite basic data här:
http://www.poljot24.de/en/poljot-chronograph-blue-angels-205.html
De verkar ha ändrat så att man inte kan ändra valuta, blev väl lite för billigt. Tyvärr..
Ja, de har tagit bort den möjligheten, skedde i helgen. Jag hade tur som hann beställa innan. Det gjorde runt 30% i skillnad. Så det var inte jätteförvånande att de droppade den möjligheten.
Letar efter en vintage vostok med handmålade sifferindex. Nån som vet hur lumen är på dessa? Helt död eller ok pga man använt radium?
Letar efter en vintage vostok med handmålade sifferindex. Nån som vet hur lumen är på dessa? Helt död eller ok pga man använt radium?
Var precis den modellen jag hade i åtanke. Hur stor är den, vill minnas att de ligger kring 34 mm vilket känns litet...Rotto!
Det flesta äldre Vostok sanerades eller byttes ut. Denna variant lyser dock fortfarande Målade index från slutet av 60-talet!
Ursäkta den dåliga bilden.
Var precis den modellen jag hade i åtanke. Hur stor är den, vill minnas att de ligger kring 34 mm vilket känns litet...
Topp, tack för infon! Har hittat två som stämmer in, en med svart urtavla och en med helt urblekt, möglig beige tavla.Det stämmer!
Det du måste tänka på är att sekundvisaren skall se ut som en pil. Ofta är sekundvisaren utbytt, röd datummärkning, och i nästan 70% av alla tidiga komandirskies har den röda stjärnan blekts till en gråblå färg.
Det stämmer!
Det du måste tänka på är att sekundvisaren skall se ut som en pil. Ofta är sekundvisaren utbytt, röd datummärkning, och i nästan 70% av alla tidiga komandirskies har den röda stjärnan blekts till en gråblå färg.
Är det en sådan här Fixoflex? Denna gavs ut till Röda Armens 50 års jubileum 1968, går perfekt, Lumen är dock dålig....
Nej rotorn i sig kan inte få klockan att sluta gå såvida den inte hamnar snett och sabbat något, ex balansaxeln. Bara att öppna upp o kollaFick hem en blå scuba dude i 960 boett (neptune). Ok skick förutom att den inte går.
Går att dra klockan och det känns ok men den startar inte, däremot känns det som om rotorn är lös. Skakar man klockan känner man av rotorn lite mer än vanligt.
Skulle en lös rotor kunna orsaka att klockan stannar helt, eller är det troligtvis något annat?
Har ingen öppnare än så har inte kunnat kolla hurdet ser ut än...
Nä, misstänkte det. Frågan är om det är mer värt att köpa en "ny" vintage eller byta ut verket. Kostar ungefär samma...Nej rotorn i sig kan inte få klockan att sluta gå såvida den inte hamnar snett och sabbat något, ex balansaxeln. Bara att öppna upp o kolla
Nä, misstänkte det. Frågan är om det är mer värt att köpa en "ny" vintage eller byta ut verket. Kostar ungefär samma...