• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Hej mrt4!

Visarna är original till den tavlan! Det är lite motsägelsefullt men till 21 stenars automatiska verket och den tavlan med täta indexmarkeringar är det raka visare och inte de annars så karaktäristiska pilvisarna!
 

mrt4

Cartier
2-Faktor
Åh, tack för klargörandet!

Otroligt roligt det här med ryska klockor :)

Kostar i princip ingenting och det krökar av nya och ruttna på eBay!

Man kanske skulle ringa försvaret och säga att jag fick den som tack för att jag visade en rysk sjöman vägen till fastlandet när jag var ute och metade i kanholmsfjärden?

Bör ju dra upp andrahandsvärdet?

;-)
 

Rotto

Omega
Jag och min ryska vän fikar i soliga Vällingby.

Tavla urverk och vidare kommer från amphibia neptune 960. Men armbandet känns som en modifierad pepsi Max burk och det är inte helt lätt att hitta ersättare Iom den speciella boetten.

Så jag köpte ett 420 case från eBay och lyfte över grejerna. Gamla kvar finns förstås kvar.

Nackdelen är att caset tar 18mm band som jag personligen tycker ser lite smalt ut men med ett bund så ser det lite fetare ut.

Dock osäker på visarna, är det original? Eller var det en Franke redan innan? Isåfall är det en franken franken :)

Mvh Robin


Nice, hur pilligt var det att lyfta över?
 

mrt4

Cartier
2-Faktor
Jättelätt!

Problemet är att få upp boettlocket.

Jag har köpt en sån här http://m.clasohlson.com/se/Skruvboettöppnare/20-3477

Sen har jag filat ner plupparna så dom passar.

Den är det bara att öppna locket, ta bort packningen. Skruva ut kronan, tryck in pluppen med tex ett hem för att lossa kronan. Sen är det bara att vända på boetten så ramlar verket och verkhållaren ner i handen :)

Sen är det bara att lägga i den i den nya boetten, trycka dit kronan och lägga dit packningen.

Inte svårt alls.

Mvh Robin
 
Jag har ett gäng, här ett litet axplock:

20100731_008kopiera.jpg


311220091087kopiera800.jpg


IMGP9745kopiera800.jpg


Den sista sitter faktiskt på handleden just nu. Man får riktigt mycket kul för bara några hundralappar med dessa!

/Daniel Z.


De två sista var riktigt snygga.
 

Rotto

Omega
Moddat min Scuba dude lite, köpt en vridring med insert på bukten, 250 kr inkl frakt från Ukraina. Gillar denna ringen mycket bättre än den förra, dels pga insertet, men framförallt för att den möter glaset bättre, och det blir ingen kant.

bild 1.JPG


bild 2.JPG

Gillar dock inte natobandet lika mycket längre...
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Moddat min Scuba dude lite, köpt en vridring med insert på bukten, 250 kr inkl frakt från Ukraina. Gillar denna ringen mycket bättre än den förra, dels pga insertet, men framförallt för att den möter glaset bättre, och det blir ingen kant.

bild 1.JPG


bild 2.JPG

Gillar dock inte natobandet lika mycket längre...


Bra mod! Tycker nog ett svart nato skulle funka! Svart på svart så att säga!
 

Rotto

Omega
De är nog rassliga som alla andra :)

Man skulle kunna tro det, men det är den inte. Länkarna är solida, och ingen vikt plåt. Inte heller någon större rasslighet. Vilket är tur med tanke på hur meckigt det är att byta.

Det är en specialversion som kostar lite mer än en vanlig amphibia, men också är mer påkostad. Det som skiljer från standard är visare, urtavla, vridring och länk.
 

malakim

Omega
Man skulle kunna tro det, men det är den inte. Länkarna är solida, och ingen vikt plåt. Inte heller någon större rasslighet. Vilket är tur med tanke på hur meckigt det är att byta.

Låter lovande! Hade önskat de behöll "solnedgångstavlan" från original-Neptune, men denna är inte så pjåkig heller.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Testar att posta i den här tråden också...

Någon som ser vad som är ingraverat? Vilket språk? Eller vill jag kanske inte veta vad som står ;)



 

Rotto

Omega
Vet naturligtvis inte om det var här Rotto köpte sin, men de finns hos Meranom iaf - http://www.meranom.com/amphibian-se/960se/ "out of stock" just nu dock.
Stämmer, den är från meranom.com (säljs bara där). Tror dom ska komma in igen senare i december, men dom brukar ta slut väldigt fort så man får vara snabb.

Ett tips om man ska köpa från meranom är att ändra valuta till rubel, priserna har inte korrigerats för att kompensera rubelns prisfall de senaste 6 månaderna.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Stämmer, den är från meranom.com (säljs bara där). Tror dom ska komma in igen senare i december, men dom brukar ta slut väldigt fort så man får vara snabb.

Ett tips om man ska köpa från meranom är att ändra valuta till rubel, priserna har inte korrigerats för att kompensera rubelns prisfall de senaste 6 månaderna.
Bra tips, det blir väldigt billigt att ta hem en klocka från Ryssland nu! I dollar över 500 kr och i rubel lite över 350 kr för en amphibia. Prisvärt!

Jag ville dock ha en Scuba dude med blå tavla men den fanns bara för pre-order..
 

Rotto

Omega
Vad är leveranstiderna från Ryssland?

Beror på, ibland helt ok, ibland helt bedrövliga. Senaste beställningen från Meranom kom på ca 2 veckor, men då var en hel del av tiden på posten i Sverige.

Priset på standard amphibia är ju mycket bra på meranom just nu, med tanke på att frakten inkluderas i priset.
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Blev så sugen att det fick bli en blå Scuba Dude som spontanshopping i eftermiddags. Tack för tipset med rubeln, det blev runt 150 spänn billigare än att ta det i dollar. 360 spänn totalt inklusive frakt, det är ju snudd på fikapengar.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Jag har för mig att det var för lite intresse och att den skull försvinna för lång bort i horisonten i diskussionen.

Det är lättare att hitta den här för det få ryssklockentusiasterna som finns på KS!
 
Topp