Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Toppentips. Tackar.Köp ett bänkfäste till borrmaskin och en lump-skiva så slipper du skiljas från din njure Ganska bra med en borrmaskin som går att reglera varvtal på så man slipper skicka klockan i omloppsbana om det hugger Och var försiktig med att inte pressa för hårt så glaset blir för varmt och smälter...
Här har du en annan bra lösning med:
https://klocksnack.se/threads/bygg-en-polermaskin-för-300.13403/
om du låter en riktig uris göra det åt dig så blir det nog billigare att köpa en ny
du behöver skruvmejslar, boettlocksöppnare
sen ska du ta bort glaset lär du behöva en glaspress...
Öppna bakboett, ta bort krona och plocka ur urverket så kommer du åt glaset bakifrån.. Du behöver ej plocka ur glaset för att rengöra det på insidan..En av "lume-prickarna" på tavlan lossnade idag och bestämde sig för att fastna på insidan av glaset (mot kl 5 i kanten av flaggan). Inser att jag behöver få bort glaset för att kunna göra rent, men vad behöver jag för att kunna ta bort och sätta tillbaka glaset?
Öppna bakboett, ta bort krona och plocka ur urverket så kommer du åt glaset bakifrån.. Du behöver ej plocka ur glaset för att rengöra det på insidan..
Myclet snygg!Posta den i fix o Trix, men tycker den är värd och synas här med!
Var har du sett dem? Finns de ute redan?Vostok:s senaste skapelser med sandwich tavla... Riktigt balla
Vostok:s senaste skapelser med sandwich tavla... Riktigt balla
+1 på den!Den övre, jag vill ha den nu.
Jag också! Känns som en sån där som kommer att sälja slut direkt..Den övre, jag vill ha den nu.
Dom finns utlagda på meranom nu men verkar ha tagit slut väldigt fortJag också! Känns som en sån där som kommer att sälja slut direkt..
Fan också! Jag visste det.. Och jag som var inne på Meranom och rotade runt efter den där för att inte missa den..Dom finns utlagda på meranom nu men verkar ha tagit slut väldigt fort
https://meranom.com/amphibian-classic/vostok-watch-amphibian-classic-170548.html
Satte mig på väntelista så får vi se.Dom finns utlagda på meranom nu men verkar ha tagit slut väldigt fort
https://meranom.com/amphibian-classic/vostok-watch-amphibian-classic-170548.html
Grattis!det kommer säkerligen bli bra.Då var min moddade Amphibia på väg från Chistopol
Köpte nedan men byte till en vridning i stål, svarta komandirskie visare, kosmonaut case back, signerad krona samt Meranoms mesh. Hoppas det blir bra
Snygg!min hälsar.Köpte denna med planer för en (sedvanlig) mod, men nu när jag packade upp den och bytte det trötta gummit vetefan...