• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Snygg!min hälsar:D.
1580844921561-1678177460.jpg

Tack - Din var dock ett strå vassare får jag tillstå:)

Tack!ja jag tyckte den passade mycket bra,det är ju en kopia på den som satt på 1a 350 prototypen om jag inte har helt fel!:p
Bezeln är jättesnygg och är bra "jobbad". Kvalitetsgrej helt enkelt.
Tror att aluminiumbezeln satt - inte bara på prototyperna utan - även på de tidigaste exemplaren av type 350. De syns i de tidiga katalogerna från Vostok.

• Like
Reactions: Beo
Bezeln är jättesnygg och är bra "jobbad". Kvalitetsgrej helt enkelt.
Tror att aluminiumbezeln satt - inte bara på prototyperna utan - även på de tidigaste exemplaren av type 350. De syns i de tidiga katalogerna från Vostok.
Ja den var bra,jaha jag fick för mig att det bara var prototypen som hade den så jag tackar för den infon!:)
Det är det som är härligt med de ryska dinkorna att det hela tiden finns mer att lära.

Senast ändrad:
Någon som har handlat direkt från vostokinc.com?
Är sugen på nya 170548 som ju inte finns på Meranom. Men går man in på den artikeln på Meranom så finns det en hänvisning långt ner på sidan om att man kan köpa den direkt från Vostok.

Screenshot_20200207-171109_Chrome.jpg

Och går man in på Vostokinc.com så funkar det att lägga den i varukorgen o.s.v. men det står inget lagersaldo och mycket av texten är på ryska så jag vet inte om jag vågar. Visserligen inga stora summor det handlar om men ändå..
Någon som provat handla därifrån?

Screenshot_20200207-171030_Chrome.jpg

Jaha. Då har man ställt till det för sig.. I vanlig ordning så agerar man på sina infall, och resultatet är inte vad man förväntat sig. Köpte en ny 090 via ebay, säljare som jag tidigare handlat av, dock så dök den upp ”död”. Inga skak eller hederliga ryska klappar i handen hjälpte. Död.
Retur kanske ni säger? Jo det tänkte jag, sen tänkte jag att min 710 med zissoutavla kanske kunde bli en 090 med zissoutavla! (Har ju ändå en till 090 med liknande tavla på väg från meranom) Tog mod till mig efter att ha finkammat nätet efter guider för denna relativt simpla moddning/frankning (är frankning ett ord?) och skruvade upp båda boetterna. Steg för steg följde jag guiderna. Allt gott! Den nya 090:an med zissoutavla tickade på! I en minut. Nu död.
Så, jag har nu två ”döda” klockor.. va fan! :p:arghh:Någon som har nån idé på vad jag gjort fel, eller var 090-boetten bara välsignad med en förbannelse?
Mina kunskaper nu stäcker sig bara till att skruva upp case:et och konstatera att det är ett urverk däri..:D

Jaha. Då har man ställt till det för sig.. I vanlig ordning så agerar man på sina infall, och resultatet är inte vad man förväntat sig. Köpte en ny 090 via ebay, säljare som jag tidigare handlat av, dock så dök den upp ”död”. Inga skak eller hederliga ryska klappar i handen hjälpte. Död.
Retur kanske ni säger? Jo det tänkte jag, sen tänkte jag att min 710 med zissoutavla kanske kunde bli en 090 med zissoutavla! (Har ju ändå en till 090 med liknande tavla på väg från meranom) Tog mod till mig efter att ha finkammat nätet efter guider för denna relativt simpla moddning/frankning (är frankning ett ord?) och skruvade upp båda boetterna. Steg för steg följde jag guiderna. Allt gott! Den nya 090:an med zissoutavla tickade på! I en minut. Nu död.
Så, jag har nu två ”döda” klockor.. va fan! :p:arghh:Någon som har nån idé på vad jag gjort fel, eller var 090-boetten bara välsignad med en förbannelse?
Mina kunskaper nu stäcker sig bara till att skruva upp case:et och konstatera att det är ett urverk däri..:D
Du får posta bilder, låter ju skumt! Finns inget som sekund visarn fastnar mot?
Edit! Posts I dagens "fix och trix" där gillar vi problem.

Tillbaka
Topp