Teppas79
Basic
Snygg!min hälsar.
Tack - Din var dock ett strå vassare får jag tillstå
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snygg!min hälsar.
Tack!min är en mod med gamla 710 boetten,21 stenars 2416b verk och en äkta super compressor tavla.Tack - Din var dock ett strå vassare får jag tillstå
Tack!min är en mod med gamla 710 boetten,21 stenars 2416b verk och en äkta super compressor tavla.
Tråla lite på Ebay för det finns ett gäng där men priserna varierar rejält.Just det, den har gamla boetten. Den är en riktig fullträff! Önskar jag hade en
Brutalt snygg! Ett mörkbrunt armband till den där nu bara.Grymt vad ni håller på och moddar eller vad det heter
Fick hem 350 från service! Tackar @rogart-63 @Beo samt @Samlarn som alla på något sätt hjälpt till med råd och tips angående kronan! Blev ju riktigt bra!
Grattis!den är ju grymt fin och väldigt lik min som jag väntar på en nytillverkad aluminium bezel till.Grymt vad ni håller på och moddar eller vad det heter
Fick hem 350 från service! Tackar @rogart-63 @Beo samt @Samlarn som alla på något sätt hjälpt till med råd och tips angående kronan! Blev ju riktigt bra!
Min hälsar!den har ett Rios som kommer från Rogart.Det ska bli kul att se den med alu bezel sen.Grymt vad ni håller på och moddar eller vad det heter
Funkar ju perfekt till bund! Snyggt!Min hälsar!den har ett Rios som kommer från Rogart.Det ska bli kul att se den med alu bezel sen.
Tack!ja det är snyggt o bekvämt tycker jag,passar bra till 350an.Funkar ju perfekt till bund! Snyggt!
Bra fix där Beo!Äntligen kom aluminium bezelen till min kyrilliska 350amycket lyckat tycker jag!
Tack!ja jag tyckte den passade mycket bra,det är ju en kopia på den som satt på 1a 350 prototypen om jag inte har helt fel!Bra fix där Beo!
Bezeln är jättesnygg och är bra "jobbad". Kvalitetsgrej helt enkelt.Tack!ja jag tyckte den passade mycket bra,det är ju en kopia på den som satt på 1a 350 prototypen om jag inte har helt fel!
Ja den var bra,jaha jag fick för mig att det bara var prototypen som hade den så jag tackar för den infon!Bezeln är jättesnygg och är bra "jobbad". Kvalitetsgrej helt enkelt.
Tror att aluminiumbezeln satt - inte bara på prototyperna utan - även på de tidigaste exemplaren av type 350. De syns i de tidiga katalogerna från Vostok.
Mycket läckert din frestare där!Fixat lite prylar till några av de ryska klockorna. Bl.a. den här glas-bakboetten till min gamla Strela från tidigt 60-tal. Skönt att kunna se det läckra urverket utan att öppna klockan.
Du får posta bilder, låter ju skumt! Finns inget som sekund visarn fastnar mot?Jaha. Då har man ställt till det för sig.. I vanlig ordning så agerar man på sina infall, och resultatet är inte vad man förväntat sig. Köpte en ny 090 via ebay, säljare som jag tidigare handlat av, dock så dök den upp ”död”. Inga skak eller hederliga ryska klappar i handen hjälpte. Död.
Retur kanske ni säger? Jo det tänkte jag, sen tänkte jag att min 710 med zissoutavla kanske kunde bli en 090 med zissoutavla! (Har ju ändå en till 090 med liknande tavla på väg från meranom) Tog mod till mig efter att ha finkammat nätet efter guider för denna relativt simpla moddning/frankning (är frankning ett ord?) och skruvade upp båda boetterna. Steg för steg följde jag guiderna. Allt gott! Den nya 090:an med zissoutavla tickade på! I en minut. Nu död.
Så, jag har nu två ”döda” klockor.. va fan! Någon som har nån idé på vad jag gjort fel, eller var 090-boetten bara välsignad med en förbannelse?
Mina kunskaper nu stäcker sig bara till att skruva upp case:et och konstatera att det är ett urverk däri..
Oj! Nå'n måste ha varit snäll! En läcker, automatisk Vostok Amphibian Neptune med "paddelvisare"!Gav bort denna i julklapp.
Grymt!! Det där är hel rätt!!Äntligen kom aluminium bezelen till min kyrilliska 350amycket lyckat tycker jag!
Tackar!ja jag blev mycket nöjd med den.Grymt!! Det där är hel rätt!!