• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Raketa Big Zero
IMG_20200211_193203.jpg

Vostok.. Det är något som drar ner mig djupare och djupare i den ryska famnen. Visst, jag uppskattar och älskar klockor från andra tillverkare/hantverkare/konstnärer, klockor som antagligen (mest troligt) är bättre och ”finare”.. Men nog fan faller jag tillbaks till Vostok, dess utseende och enkelhet ger mig abstinens, jag längtar hem till lådan för att spänna på en Vostok på handleden efter en dag med ’intevostok’. En vän slängde över sin Rolex och bad mig testa, den var vacker och skön, men likväl så längtade jag bara efter en Vostok.. :D
Börjar tro att det är nåt fel på mig.. ;)

:vostok:

Vostok.. Det är något som drar ner mig djupare och djupare i den ryska famnen. Visst, jag uppskattar och älskar klockor från andra tillverkare/hantverkare/konstnärer, klockor som antagligen (mest troligt) är bättre och ”finare”.. Men nog fan faller jag tillbaks till Vostok, dess utseende och enkelhet ger mig abstinens, jag längtar hem till lådan för att spänna på en Vostok på handleden efter en dag med ’intevostok’. En vän slängde över sin Rolex och bad mig testa, den var vacker och skön, men likväl så längtade jag bara efter en Vostok.. :D

Härligt att höra att man inte är ensam i träsket!:p

Fin läsning! Även jag har gått och blivit svårt Vostok-frälst (men ännu omöjligt att hålla reda på alla beteckningar/varianter/etc...). Jag tjatar ständigt om Vostok för polarna, och till och med lyckats få ett par av dem att köpa sin varsin ur min samling:) Dock verkar Vostok generellt sett inte få så mycket kärlek här på KS. Folk verkar i allmänhet inte se vad jag tycker mig se hos dessa klockor och den känsla de förmedlar. Sedan är detta väl (tyvärr) en hobby där status och pengar spelar viss roll.... och då kanske det är svårt att ta till sig Vostok... Men visst fan är det ballare med en Scuba Dude på handleden, än en Rolle som varannan kotte här verkar ha:);)

Jovisst, det är äpplen och päron naturligtvis, sett till kvalitet och precision. Och Rolex mfl bygger fantastiska klockor, ingen tvekan om det. Skulle gärna äga en (igen). Rent estetiskt kan jag dock gärna ta Vostok framför Rolex ”any day”:)

Letade svart datum skiva på Ebay, hittade tyvärr inte. Fanns ej i lager på Meranom heller, så istället köpte jag nya visare från One second closer!
Blev hel nöjd med dom!
Vet någon var det går att få tag i svart datum skiva med? så är jag tacksam för tips!
IMG_20200214_141345.jpg

Letade svart datum skiva på Ebay, hittade tyvärr inte. Fanns ej i lager på Meranom heller, så istället köpte jag nya visare från One second closer!
Blev hel nöjd med dom!
Vet någon var det går att få tag i svart datum skiva med? så är jag tacksam för tips!
IMG_20200214_141345.jpg
Rackarns att du inte frågade tidigare för jag har en på väg till mig som jag beställt på en rysk sida som heter Meshok men kolla på med säljaren favinov på ebay,han har inget listat men kan säkerligen hjälpa dig.:)

Rackarns att du inte frågade tidigare för jag har en på väg till mig som jag beställt på en rysk sida som heter Meshok men kolla på med säljaren favinov på ebay,han har inget listat men kan säkerligen hjälpa dig.:)
Googlade Meshok, var hardcore en hel del kul objekt! Men bara på ryska ? Tog translate i webbläsaren på någon sida, funkar det bra att beställa där?

Googlade Meshok, var hardcore en hel del kul objekt! Men bara på ryska ? Tog translate i webbläsaren på någon sida, funkar det bra att beställa där?
Ja det finns mycket kul där och det är bara och registrera sig och sen beställa,meeeen!man måste påminna säljarna att fylla i tullsedeln ordentligt med innehåll,vikt och värde annars blir det trubbel med postnord men annars inga problem!:)

Tillbaka
Topp