• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Den är mycket fin! Det är mycket kvalité för den pengen!
Tack, hittade förresten kvittot på den. Inköpt 2009 för €285. Inte bara Rolex som ökar i värde....
I klockan är det ett verk från Poljot som syns genom glaset på baksidan klockan. Använder den sällan men varje gång den är på handleden är jag glad över den.

Den är mycket fin! Det är mycket kvalité för den pengen!
Tack vare ditt gillande sportade jag Strelan i går för första gången på länge. Här ett wristshot. Gillar den vita boetten med röda och blå inslag. Är lidande ÖISare skall väl tilläggas. Idag var det dock Tudor Sub igen. Brukar oftast vara den på helgen.
image.jpg

Tack vare ditt gillande sportade jag Strelan i går för första gången på länge. Här ett wristshot. Gillar den vita boetten med röda och blå inslag. Är lidande ÖISare skall väl tilläggas. Idag var det dock Tudor Sub igen. Brukar oftast vara den på helgen.
image.jpg
Min andra ryska klocka använder jag desto mer. En klocka där jag uppfattar att influenser stulits från Vacheron (kolla bezeln),

Min andra ryska klocka använder jag desto mer. En klocka där jag uppfattar att influenser stulits från Vacheron (bezeln), Bell & Ross (siffror) mm. Krokodilskinn.
Tror att tillverkare missuppfattade dragningskraften för ett köp på en Rysk Boxare med 277 amatörmatcher vilket var det limiterade antalet.
Hyllningsklockan tror jag var för boxaren Kostoya fyllde 40.
Priset vid första försäljningen var €4300. Inte lika spännande med en hyllningsklocka när detta skedde 2011(tror jag). Därav mycket bättre priset nu. Betalade €950 för klockan med ett Etaverk 7500. Ingen frakt.
image.jpg

En blå Grodman dök upp i brevlådan. Från Sovjet-tid, lite ompolerad, känns riktig men inväntar @Fixoflex dom innan jag känner mig för säker. ;) Däremot blir jag inte klok på vilken boett det är. Ser ut som en 420, men den är oversize (Ø c:a 42 mm utan krona, 48 mm över luggarna), vilket också syns genom att kronan är nedsänkt i boett-kanten. Bezelen glimtar lite mässing runt kanterna. Någon som kan säga vad det är? Ålder? Verket är ett 2416B (21 stenar) som tickar som det ska.

Lite bilder:
Vostok-amphibia-7.jpg
Vostok-amphibia-6.jpg
Vostok-amphibia-5.jpg
Vostok-amphibia-4.jpg
Vostok-amphibia-3.jpg
Vostok-amphibia-2.jpg
Vostok-amphibia-1.jpg

Senast ändrad:
En blå Grodman dök upp i brevlådan. Från Sovjet-tid, lite ompolerad, känns riktig men inväntar @Fixoflex dom innan jag känner mig för säker. ;) Däremot blir jag inte klok på vilken boett det är. Ser ut som en 420, men den är oversize (Ø c:a 42 mm utan krona, 48 mm över luggarna), vilket också syns genom att kronan är nedsänkt i boett-kanten. Bezelen glimtar lite mässing runt kanterna. Någon som kan säga vad det är? Ålder? Verket är ett 2416B (21 stenar) som tickar som det ska.

Lite bilder:
Vostok-amphibia-7.jpg
Vostok-amphibia-6.jpg
Vostok-amphibia-5.jpg
Vostok-amphibia-4.jpg
Vostok-amphibia-3.jpg
Vostok-amphibia-2.jpg
Vostok-amphibia-1.jpg

Vilken höjdare du har där! Mycket ovanlig boett som ser helt ok ut med den svarta vridringen! Klockan har rätt urverk och är från sent 80-tal!
Det är 42cm boetten!

Vilken höjdare du har där! Mycket ovanlig boett som ser helt ok ut med den svarta vridringen! Klockan har rätt urverk och är från sent 80-tal! Det är 42cm boetten!

:D Nu blev jag glad! Min magkänsla var rätt, alltså. Tack för det! Men är boetten dokumenterad? Det är svårt att hitta någonting om den (mer än ett exempel här (sök på "oversize"), men med en annan bezel).

ja, jag funderade på det också, för det känns som att någon har gått igenom den. Apropå lys, så är den stendöd, men så brukar det vara har jag förstått.

Det viktiga är du har boetten! Delarna är från Vostok. Inget du behöver oroa dig för! Du har en mycket trevlig klocka där!:) Vill du byta till "lyssekund" så är det lätt att hitta en donator på tratten! Förresten, låt klockan vara som den är!

Lite bilder:
Vostok-amphibia-7.jpg
Vostok-amphibia-6.jpg
Vostok-amphibia-5.jpg
Vostok-amphibia-4.jpg
Vostok-amphibia-3.jpg
Vostok-amphibia-2.jpg
Vostok-amphibia-1.jpg
Väldigt fin klocka du fått tag i och fina bilder!

Har blivit väldigt intresserad av ryska dykare efter att ha läst denna tråden. Finns det någon särskild hemsida med samlade sådana eller är det lite överallt?:)

Tillbaka
Topp