• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

IMG_20150708_111236.jpg

IMG_20150707_093013.jpg

Ett par av mina ryssar.

Ingen som har en rysk dykare, svart vridning och med en dykare på tavlan till salu?:) Hittade ett par stycken på Ebay men runt 40 dagars leveranstid...

När jag skulle vrida upp min klocka idag så lossnade kronan, andra gången det händer. Ingen fara egentligen eftersom det är lätt att bara trycka dit den igen. Fast vid en närmare titt så ser den inte riktigt kry ut.

Vad göra? Bör jag vara orolig?
image.jpg

image.jpg

Idag kom det ett trevligt paket från Ukraina med en klump metall från landet som gav oss Gulag, Laika och Tjernobyl. En mycket trevlig klump som av allt att döma går felfritt och jag är utan tvekan mycket nöjd. Nu återstår frågan vilket sorts band jag ska välja?

Bilagor

• DSC_0085.JPG
    DSC_0085.JPG
    238.8 KB · Visningar: 88
Idag kom det ett trevligt paket från Ukraina med en klump metall från landet som gav oss Gulag, Laika och Tjernobyl. En mycket trevlig klump som av allt att döma går felfritt och jag är utan tvekan mycket nöjd. Nu återstår frågan vilket sorts band jag ska välja?

Mörkblått (eller blårandigt) NATO? Eller varför inte svart gummi?

Hej Alla !
Ramlade in på denna tråd för en tid sedan och tyckte det var en intressant och kul tråd att följa.
Införskaffade mig 3st minst sagt slitna ryssar på vinst och förlust. Här om dagen kom ett paket
från Ryssland. Har nu gjort en "lättare" rengöring av alla 3 uren för att få bort lite "ryss smuts" .
Tänkte dela med mig av ett par bilder på varje klocka :) börjar med den här :
Skulle även vara mycket uppskattat om du Fixoflex ville ge mig lite info om mina klockar, om de är äkta,
ovanliga ,nya eller gamla osv :)

Här är bild på före och efter rengöringen
för och efter.jpg

Den var lite skitig kan man säga :)
IMG_2533.JPG
IMG_2538.JPG
IMG_2540.JPG
IMG_2544.JPG

Tillbaka
Topp