• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Trevlig fredag på er alla!

7F015E4F-A837-45E4-A30F-480BDEA55D6D.jpeg
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Amphibian SE 150B04 med moddad bezel och länk idag. Trevlig Söndag på er
IMG_20190616_114922.jpg
IMG_20190616_115017.jpg
Denna var ju helt fantastisk!

Som jag misstänkte när jag beställde mina första ryssar igår har tiden, med all oönskvärd tydlighet, saktat in till närmast ett fullstopp...
Fördrivit tiden mellan jobb-insatserna med att gå igenom hela tråden från början och OJ vilken massa as-feta ryssar!
Dessvärre har det inte inverkat på min tidsuppfattning... Får glädja mig åt att det redan tidigt i morse kom bekräftelse mail med trackingnummer, så i nästa vecka bör jag bli med ryss, officiellt :D:vostok:
Nu, tillbaka till runt sida 178 för fortsatt ryss-klock porr!
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Insåg att vår vän @MAz_666 ju redan hade gjort ett inlägg i en tidigare diskussionen vi hade, då ang paddelvisarna och slumpmässigt med just bilden i katalogen på den klocka jag just har fått hem, tillika med mesh-armband! 😀 Trevlig ryssfredagskväll på er alla!
"Vanliga" visarna dök i alla fall upp i 83-85-katalogen, så skall vi drista oss till att paddlar gällde 79-83? :cool: 🤘
1608632856231.png
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Snyggt!
En ursprunglig tunna alltså. Jag gissar från tiden innan de hette 090. Är det 18 mm lug vidd på dessa tidiga? Skiljer den i övrigt storleksmässigt från nya 090?
Snygg var den i vilket fall som helst.👍
Jag och mitt skjutmått får det till att nya 090 är två mm längre och tre mm bredare jämfört med den ursprungliga 119-boetten, dvs precis som det spontant känns.
 

Samlarn

Rolex
E92BC186-81D4-4173-B9F2-6830572BEA6E.jpeg
Den där skiten gick sönder...
Jag är inte så hemma på Komandirskie eller Generalskie men urtavlan tror jag är lite ovanlig. Bakboetten ska du spara. Boetten verkar vara i fint skick. Jag tror att den inte är i rostfritt stål utan i kromad mässing.
Ett nytt 2416b-urverk i den där och du kommer att ha en snygg klocka som kommer att funka i många år.
Det här urverket är servat kan också funka men det är manuellt. Det ska vara en automat i din klocka.
s-l1600.jpg

 

Chimy27

Cartier
Jag är inte så hemma på Komandirskie eller Generalskie men urtavlan tror jag är lite ovanlig. Bakboetten ska du spara. Boetten verkar vara i fint skick. Jag tror att den inte är i rostfritt stål utan i kromad mässing.
Ett nytt 2416b-urverk i den där och du kommer att ha en snygg klocka som kommer att funka i många år.
Det här urverket är servat kan också funka men det är manuellt. Det ska vara en automat i din klocka.
s-l1600.jpg

Tack för info. Det är ett automatiskt urverk i den, jag hade tagit bort rotorn på den bilden bara :)
 

v0n

Patek
2-Faktor
FBF2697C-CDCC-45E8-A211-8F042281A575.jpeg
Kamrat Dude har anlänt. Min debut i ryssträsket. Rasslig länk javisst, men inte helt obekväm. Den får sitta på ett tag, sen får vi se hur det blir. Jag är lite av en sucker för att köra original, men blir det för illa kan jag tänka mig shark mesh.
Härligt, en fin inkörsport där! Vad tycker du om storleken och så annars, minns att vi bubblade lite i en annan tråd?
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
FBF2697C-CDCC-45E8-A211-8F042281A575.jpeg
Kamrat Dude har anlänt. Min debut i ryssträsket. Rasslig länk javisst, men inte helt obekväm. Den får sitta på ett tag, sen får vi se hur det blir. Jag är lite av en sucker för att köra original, men blir det för illa kan jag tänka mig shark mesh.
Snyggt! Alla måste ha en dude 🙂 Såhär ser min ut efter mod med annan bezel och brunt natoläder. En av mina (många...) favoriter över huvud taget.
20210116_111859.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
E92BC186-81D4-4173-B9F2-6830572BEA6E.jpeg
Den där skiten gick sönder...
Precis som @Samlarn skriver är det enklaste att köpa ett nytt 2416-verk. Man kan även köpa bara ett (komplett) balanshjul, men det bygger på att resten av verket är i användbart skick (mycket möjligt). Jag vet inte hur avancerad du är med att mecka själv. Just att byta urverket är relativt enkelt om du kan ta bort och montera visarna (sekundvisaren är knepig att få dit innan man vet hur man skall göra...). Oavsett tycker jag att du definitivt skall behålla klockan! Nedan länk till balansen hos Meranom...
 

Chimy27

Cartier
Precis som @Samlarn skriver är det enklaste att köpa ett nytt 2416-verk. Man kan även köpa bara ett (komplett) balanshjul, men det bygger på att resten av verket är i användbart skick (mycket möjligt). Jag vet inte hur avancerad du är med att mecka själv. Just att byta urverket är relativt enkelt om du kan ta bort och montera visarna (sekundvisaren är knepig att få dit innan man vet hur man skall göra...). Oavsett tycker jag att du definitivt skall behålla klockan! Nedan länk till balansen hos Meranom...
Okej. Jag kanske köper ett nytt urverk nästa löning. Har en massa mods på G jag ska meka med först :)
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Jag skulle köpt ny bezel direkt... Dumt av mig att inte göra det. Krona också men tveksamt om jag hade vågat ge mig på ett byte ändå
Någon som sitter på bezel till 710-case ock som kan tänkas skiljas från detta?
 
Topp