Vinflaskan
Basic
Trevlig fredag på er alla!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Denna var ju helt fantastisk!Amphibian SE 150B04 med moddad bezel och länk idag. Trevlig Söndag på er
"Vanliga" visarna dök i alla fall upp i 83-85-katalogen, så skall vi drista oss till att paddlar gällde 79-83?
Jag och mitt skjutmått får det till att nya 090 är två mm längre och tre mm bredare jämfört med den ursprungliga 119-boetten, dvs precis som det spontant känns.Snyggt!
En ursprunglig tunna alltså. Jag gissar från tiden innan de hette 090. Är det 18 mm lug vidd på dessa tidiga? Skiljer den i övrigt storleksmässigt från nya 090?
Snygg var den i vilket fall som helst.
Det är så snyggt med den där center line slipningen de där gamla 119-boetterna har.Jag och mitt skjutmått får det till att nya 090 är två mm längre och tre mm bredare jämfört med den ursprungliga 119-boetten, dvs precis som det spontant känns.
Är den limmad?
Det löste sig. Den fick upp med lite kraftÄr den limmad?
Den jäkeln köpte jag hem rätt billigt. Vad säger proffsen: Hur mycket är original? Vad är bytt? Info om själva klockan?
Nu stannade skiten. Fyfan vilken kväll
Jag är inte så hemma på Komandirskie eller Generalskie men urtavlan tror jag är lite ovanlig. Bakboetten ska du spara. Boetten verkar vara i fint skick. Jag tror att den inte är i rostfritt stål utan i kromad mässing.Den där skiten gick sönder...
Vostok Generalskie "Horse Head".. Ser helt rätt ut!!Den jäkeln köpte jag hem rätt billigt. Vad säger proffsen: Hur mycket är original? Vad är bytt? Info om själva klockan?
Tack för info. Det är ett automatiskt urverk i den, jag hade tagit bort rotorn på den bilden baraJag är inte så hemma på Komandirskie eller Generalskie men urtavlan tror jag är lite ovanlig. Bakboetten ska du spara. Boetten verkar vara i fint skick. Jag tror att den inte är i rostfritt stål utan i kromad mässing.
Ett nytt 2416b-urverk i den där och du kommer att ha en snygg klocka som kommer att funka i många år.
Det här urverket är servat kan också funka men det är manuellt. Det ska vara en automat i din klocka.
Vostok 2414A MOVEMENT FOR MEN'S WRISTWATCH 100% working A166 | eBay
100% WORKING CONDITION! 100% working condition.www.ebay.com
Hur ser den ut och vilket modellnummer har den?
Tråkigt att man köper en bezel som inte ens passar
Härligt, en fin inkörsport där! Vad tycker du om storleken och så annars, minns att vi bubblade lite i en annan tråd?Kamrat Dude har anlänt. Min debut i ryssträsket. Rasslig länk javisst, men inte helt obekväm. Den får sitta på ett tag, sen får vi se hur det blir. Jag är lite av en sucker för att köra original, men blir det för illa kan jag tänka mig shark mesh.
Snyggt! Alla måste ha en dude Såhär ser min ut efter mod med annan bezel och brunt natoläder. En av mina (många...) favoriter över huvud taget.Kamrat Dude har anlänt. Min debut i ryssträsket. Rasslig länk javisst, men inte helt obekväm. Den får sitta på ett tag, sen får vi se hur det blir. Jag är lite av en sucker för att köra original, men blir det för illa kan jag tänka mig shark mesh.
Just ja, det var när jag skulle reda ut förhållandet mellan 150,170 och 710 vill jag minnas. Storleken är ganska spot on. Den bärs ganska högt men inget som stör.Härligt, en fin inkörsport där! Vad tycker du om storleken och så annars, minns att vi bubblade lite i en annan tråd?
Jag är faktiskt inte så sugen på en scuba dude, finns så många andra coola tavlorSnyggt! Alla måste ha en dude Såhär ser min ut efter mod med annan bezel och brunt natoläder. En av mina (många...) favoriter över huvud taget.
710?Kamrat Dude har anlänt. Min debut i ryssträsket. Rasslig länk javisst, men inte helt obekväm. Den får sitta på ett tag, sen får vi se hur det blir. Jag är lite av en sucker för att köra original, men blir det för illa kan jag tänka mig shark mesh.
Snyggt. Aktar mig lite för Nato pga blir gärna lite för högt för mig. Hur bärs den med natoläder, känns som den blir väldigt hög även om det inte ser ut så på din bild?Snyggt! Alla måste ha en dude Såhär ser min ut efter mod med annan bezel och brunt natoläder. En av mina (många...) favoriter över huvud taget.
Stimmt, det är en 710.710?
Tror det är en sådan jag köpte som är på väg hit med UPS
Precis som @Samlarn skriver är det enklaste att köpa ett nytt 2416-verk. Man kan även köpa bara ett (komplett) balanshjul, men det bygger på att resten av verket är i användbart skick (mycket möjligt). Jag vet inte hur avancerad du är med att mecka själv. Just att byta urverket är relativt enkelt om du kan ta bort och montera visarna (sekundvisaren är knepig att få dit innan man vet hur man skall göra...). Oavsett tycker jag att du definitivt skall behålla klockan! Nedan länk till balansen hos Meranom...Den där skiten gick sönder...
Svårt att fånga på bild, men såhär ser det ut. Ganska tunt läder och i mitt tycke inte för högt resultat.Snyggt. Aktar mig lite för Nato pga blir gärna lite för högt för mig. Hur bärs den med natoläder, känns som den blir väldigt hög även om det inte ser ut så på din bild?
Okej. Jag kanske köper ett nytt urverk nästa löning. Har en massa mods på G jag ska meka med förstPrecis som @Samlarn skriver är det enklaste att köpa ett nytt 2416-verk. Man kan även köpa bara ett (komplett) balanshjul, men det bygger på att resten av verket är i användbart skick (mycket möjligt). Jag vet inte hur avancerad du är med att mecka själv. Just att byta urverket är relativt enkelt om du kan ta bort och montera visarna (sekundvisaren är knepig att få dit innan man vet hur man skall göra...). Oavsett tycker jag att du definitivt skall behålla klockan! Nedan länk till balansen hos Meranom...
Product not found!
meranom.com
Varken samma tavla eller boett, men en variant med vanligt tjockt brunt läder, som inte bygger alls på höjden. Känslan mot armen blir lite lägre.Snyggt. Aktar mig lite för Nato pga blir gärna lite för högt för mig. Hur bärs den med natoläder, känns som den blir väldigt hög även om det inte ser ut så på din bild?