• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

rockholger

Breitling
Varken samma tavla eller boett, men en variant med vanligt tjockt brunt läder, som inte bygger alls på höjden. Känslan mot armen blir lite lägre.
20210116_131032.jpg
Det tycker jag är riktigt snyggt. Men nånstans inom mig känns det som att jag bryter mot dykartraditionen med läder. Ska dock sägas att jag har ett liknande läder på min orient ray och trivs med det.
 

seppo

Omega
2-Faktor
Ett tips. :)

Stått i kö sen somras på Meranom för att få tag i en poor mans Panerai (170548), fick notis om att de är i lager igår och slog till snabbt. Det finns även en brun variant 170963 jag aldrig sett förut:

17k-lysyj-kor-dlya-sajta-_720_600_png_5_100-1800x1800.png.webp


Valde dock att köra på vanliga eftersom jag drömt så pass länge vad den skulle passa till bandmässigt, men jäkligt cool är den. Ser ut att ha en trevlig sunburst!

Sett att de fanns på vostok-watches24 i december men missade det, så slog till nu på svarta.
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Ett tips. :)

Stått i kö sen somras på Meranom för att få tag i en poor mans Panerai (170548), fick notis om att de är i lager igår och slog till snabbt. Det finns även en brun variant 170963 jag aldrig sett förut:

17k-lysyj-kor-dlya-sajta-_720_600_png_5_100-1800x1800.png.webp


Valde dock att köra på vanliga eftersom jag drömt så pass länge vad den skulle passa till bandmässigt, men jäkligt cool är den. Ser ut att ha en trevlig sunburst!

Sett att de fanns på vostok-watches24 i december men missade det, så slog till nu på svarta.
Såg att de finns hemma hos komandierskie . com oxå. Fett snygga!
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Då kom det ytterligare en scuba dude i lådan.
Klockan från AM-Watches och band från Cheapest Nato Straps.
Jag får se om jag behåller den så här eller byter bezel 🤔

0C16DA61-54CA-4870-8687-A91ED752C573.jpeg

72325E55-EF22-40E7-AC5C-24ADDBFF6550.jpeg
Den var riktigt snygg!

Tiden går INTE fortare för att ni visar bilder på era levererade nyförvärv, just saying 😂
Men för all del, keep em coming!

*edit: undrar hur den bezeln passar ihop med seablue.. 🤔 om du byter kanske jag är spekulant på denna, om den ska bort dvs
 

v0n

Patek
2-Faktor
Ett tips. :)

Stått i kö sen somras på Meranom för att få tag i en poor mans Panerai (170548), fick notis om att de är i lager igår och slog till snabbt. Det finns även en brun variant 170963 jag aldrig sett förut:

17k-lysyj-kor-dlya-sajta-_720_600_png_5_100-1800x1800.png.webp


Valde dock att köra på vanliga eftersom jag drömt så pass länge vad den skulle passa till bandmässigt, men jäkligt cool är den. Ser ut att ha en trevlig sunburst!

Sett att de fanns på vostok-watches24 i december men missade det, så slog till nu på svarta.
Oh, har spanat in den bruna innan också, ser galet trevlig ut med vad jag tror är guldvisare? Har den svarta 170964 så den bruna skulle ju bli ett perfekt komplement :woot:
(vostok24 har den inne också såg jag precis). Tack för heads-up!
OP2KOmB.jpg
 
Senast ändrad:

JoelD

Rolex
2-Faktor
Ett tips. :)

Stått i kö sen somras på Meranom för att få tag i en poor mans Panerai (170548), fick notis om att de är i lager igår och slog till snabbt. Det finns även en brun variant 170963 jag aldrig sett förut:

17k-lysyj-kor-dlya-sajta-_720_600_png_5_100-1800x1800.png.webp


Valde dock att köra på vanliga eftersom jag drömt så pass länge vad den skulle passa till bandmässigt, men jäkligt cool är den. Ser ut att ha en trevlig sunburst!

Sett att de fanns på vostok-watches24 i december men missade det, så slog till nu på svarta.
Jag har också en sån på ingång! Hoppas få den sent nästa vecka kanske.
 

Delgada

Patek
Dagens tips!!
170862 finns tillgänglig på vostok-watches24.com.
Senast de fanns tillgängliga försvann de på några dagar. Betraktas som den kanske snyggaste 170 klockan?
Själv tycker jag att den är lite för lik min 170865 så jag nöjer mig med den jag har. Men nog kliar det lite i knapptryckarfingret....
image.jpg

Bild från nätet.
 

Beo

Patek
Dagens tips!!
170862 finns tillgänglig på vostok-watches24.com.
Senast de fanns tillgängliga försvann de på några dagar. Betraktas som den kanske snyggaste 170 klockan?
Själv tycker jag att den är lite för lik min 170865 så jag nöjer mig med den jag har. Men nog kliar det lite i knapptryckarfingret....
image.jpg

Bild från nätet.
Wow!den är ju sååå schnygg:hungry:!!sugen är man ju men jag får nöja mig med en hommage på en NVCh-30 3e generationen idag,ha en finfin södag Ryssvänner!😊
DAB711C2-BB7D-4E56-9734-D3C1C28A38CD.jpeg
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Skruvar inget själv, köper man ett nytt verk enklast eller vem lagar och vad kostar det ungefär? Har noll kolla på ryska ur.
Kanske @rogart-63 kan hjälpa dig! Han har skruvat en del med äldre Vostok! Jag har lämnat några till honom med finfint resultat! Var dina föräldrar i Berlin under tidigt 90-tal!? Många tog hem Vostok från en turistresan i anslutning till murens fall! Är ju lite extra kul att du hittade den hemma hos dina föräldrar!😀 Klockan är från slutet av 80-talet!
verket är ett manuellt 2414.

image.jpg
 
Senast ändrad:

Vesper

Rolex
Kanske @rogart-63 kan hjälpa dig! Han har skruvat en del med äldre Vostok! Jag har lämnat några till honom med finfint resultat! Var dina föräldrar i Berlin under tidigt 90-tal!? Många tog hem Vostok från en turistresan i anslutning till murens fall! Är ju lite extra kul att du hittade den hemma hos dina föräldrar!😀 Klockan är från slutet av 80-talet!
verket är ett manuellt 2414.

image.jpg
Den är från min farfar, min farfar och farmor kom till Sverige under 60-talet men farfar reste en hel del, bilade mycket mellan Sverige-Serbien.

Ärvde även denna klassiker av honom.
D9F087AD-38CD-4084-9E10-E7122B25B445.jpeg
 
Topp