Japp! Delarna verkar helt ok!Aj fan. Så tavla och visare matchar samt boett och lock med inte tillsammans?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Japp! Delarna verkar helt ok!Aj fan. Så tavla och visare matchar samt boett och lock med inte tillsammans?
Aj fan. Så tavla och visare matchar samt boett och lock med inte tillsammans?
Tack. När jag tänker efter har jag ha en trasig, svarttavlad komandirskie med guldfärgad boett hemma i bra-att-ha-lådan. En klocka jag aldrig burit då den aldrig funkat.Plattfot! Här är en original "Röda Stjärna" med den klassiska Komandirskieboetten!
Kul! Skulle också vilja mecka lite med klockor. Vore kul att lära sig att rucka, byta packningar etc. Hur gjorde du för att få upp boettlocket?Jag tror jag lyckades rätt bra. Den går mindre än en minut fel per dygn. Exakt hur mycket är svårt att värdera då den inte går att hacka. Har inte heller nån timegrapher.
Men ett 25-30 år gammalt urverk som gick 15 min fel till mindre än en minut känns rätt bra ändå
Inte så svårt. Kollade på en youtube video som visade hur man gjorde. Den har ju en skruvmekanism, så du bara sätter i något i ringen och skruvar moturs så lossnar den. Ruckningen uppfattade jag det som att, går den för snabbt, ska en av spakarna pressas uppåt och vice versa. Förklaras bättre på videon jag kollade på. I vilket fall så funkade det ju alldeles utmärktKul! Skulle också vilja mecka lite med klockor. Vore kul att lära sig att rucka, byta packningar etc. Hur gjorde du för att få upp boettlocket?
Nice, tack! Ska undersökas.Inte så svårt. Kollade på en youtube video som visade hur man gjorde. Den har ju en skruvmekanism, så du bara sätter i något i ringen och skruvar moturs så lossnar den. Ruckningen uppfattade jag det som att, går den för snabbt, ska en av spakarna pressas uppåt och vice versa. Förklaras bättre på videon jag kollade på. I vilket fall så funkade det ju alldeles utmärkt
Tung, gillar tavlan!Jag tror jag lyckades rätt bra. Den går mindre än en minut fel per dygn. Exakt hur mycket är svårt att värdera då den inte går att hacka. Har inte heller nån timegrapher.
Men ett 25-30 år gammalt urverk som gick 15 min fel till mindre än en minut känns rätt bra ändå
Helt klart ett lyft! Vart köpte du bezeln från? Det är lite roligt hur liten en dykarklocka kan bli (speciellt med 420 boetten).Hade lite tid över på lunchen så fixade ett bezelbyte till min ryss. Vad tycker ni?
Helt klart ett lyft! Vart köpte du bezeln från? Det är lite roligt hur liten en dykarklocka kan bli (speciellt med 420 boetten).
Kan jag be dig Fixoflex eller någon annan att titta på denna dykare, ser misstänkt clean ut. Tack på förhand.
http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&id=161891029131&alt=web
Den ska vara så för att skydda så pinnen inte böjs! Fixoflex har säkert stenkoll.Fråga rörande vridringen på gamla Vostoks. Skall det sitta någon packning eller dyl. som minskar fladdrigheten, eller är den fladdrig per default?
Den ska vara så för att skydda så pinnen inte böjs! Fixoflex har säkert stenkoll.
Aha, okey!Ah, tänkte på vridringen runt glaset - inte kronan.
Grymt snygg!Hade lite tid över på lunchen så fixade ett bezelbyte till min ryss. Vad tycker ni?
Shit viken snygg tavla! Det var den finaste Vostok-tavlan jag sett någon gång!Jag tror jag lyckades rätt bra. Den går mindre än en minut fel per dygn. Exakt hur mycket är svårt att värdera då den inte går att hacka. Har inte heller nån timegrapher.
TackGrymt snygg!