• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Nej. Inte ännu får man väl säga :) 710 och 110 har varit favoriterna.
Jag förstår. Var också inne på 110 först men sen såg jag någon bild i profil på det caset och då såg det liksom ut som att luggarna stack rakt ut. På 100-boetten ska de tydligen var något vinklade neråt för att sitta bättre runt handleden (alltså så som det ju oftast är på klockor)..

Någon som har köpt vostok från ebay säljaren Zenitar? Någon annanstans man kan köpa nya vostok? Nvm, sökfunktionen funkade bra!

Jag har köpt en klocka från zenitar och fick den hyfsat snabbt och utan problem. Nu har jag beställt en till och den har fastnat på nåt postkontor utanför Moskva. Har inte rört sig ur fläcken sen den 2 januari. Suck. Knappast zenitars fel, snarare seg rysk post...

Beställde en från en Amphibia från ChistopolCity till bror min i slutet av november, men har fortfarande inte fått klockan. Verkar ha fastnat i ryska tullen :sorry:

Känns som om det är lite si och så med transporterna från Ryssland

Min har dock efter en tids användande börjat hålla tiden riktigt bra. I början gick den först lite för sakta, för att sedan gå lite för fort. Verkar som om den stabiliserats sig nu, och håller tiden riktigt bra. I alla fall om man jämför med fröken ur.

Klart det behövs lite fler bilder i tråden.
IMG_7226.JPG

IMG_7152.JPG
IMG_7202.JPG
IMG_7255.JPG

Sista är från idag.

Har en Vostok Komandirskie fr 89 med krona som slinter vid uppdragning (funkar dock bra i övrigt). Farfars klocka hade inget emot att serva en Vostok, men detta kunde han inte fixa. Någon som haft samma problem med kronan och lyckats lösa det?

Nu har jag inte hunnit ta mig igenom hela tråden, ännu, men hur ser det på Strela-fronten här på forumet? Är det någon/några som äger ett par?!? Dom är så sjukt balla, jag avlider sakta.
http://www.strela-watch.de/shop/

Några favoriter är juuuu...
STRELA-2OF38CYM_collection_710_01.jpg
STRELA-CO38LAS_collection_710_01.jpg
STRELA-CI38CYS_collection_710_01.jpg
Har en Strela 1254 som jag köpt den 21:e januari 2009. Priset då var €285, nu säljs de för €585...
Använder den på tok för lite dock.
Dubbelpostar nedanstående bild från en tråd där någon ville köpa en klocka för 5000:-
image.jpg

Hej, har lagt nedanstående på köpes!
Men frågar här med om någon vet hur man hittar delar till Poljot 3133 verk?
EBay har inte för dagen, se mer nedan.

Finns det någon här som har skrot verk Poljot 3133 liggande?

Min orkar inte skifta datum och tappar tid ibland, efter en del mekande såg jag att Cannon Pinionen har en spricka. Har googlat och hittar bara den på Boley.de och dom säljer ej till privata. Hoppas nu på er andra Klock-tokar.

Hej, ny här på forumet har kikat runt rätt länge dock :)
Fick hem den här Vostoken idag, tyvärr får jag inte igång den. Den går att dra upp utan problem och känns inte konstig i kronan men vill inte ticka igång.
Någon som har någon ide på vad som kan vara fel?
24177150109_101ce17696_b.jpg

24436619872_228531c00c_b.jpg

Hej, ny här på forumet har kikat runt rätt länge dock :)
Fick hem den här Vostoken idag, tyvärr får jag inte igång den. Den går att dra upp utan problem och känns inte konstig i kronan men vill inte ticka igång.
Någon som har någon ide på vad som kan vara fel?
24177150109_101ce17696_b.jpg

24436619872_228531c00c_b.jpg
Snygg! Dessvärre ingen aning om vad som kan strula.

Hej, har lagt nedanstående på köpes!
Men frågar här med om någon vet hur man hittar delar till Poljot 3133 verk?
EBay har inte för dagen, se mer nedan.

Finns det någon här som har skrot verk Poljot 3133 liggande?

Min orkar inte skifta datum och tappar tid ibland, efter en del mekande såg jag att Cannon Pinionen har en spricka. Har googlat och hittar bara den på Boley.de och dom säljer ej till privata. Hoppas nu på er andra Klock-tokar.

Såg den här på tradera och tänkte på dig som var i behov av ett 3133-verk.

http://www.tradera.com/item/190307/251064079/poljot-sovjetisk-kronograf

Ähh, du får en automatisk klocka som håller hög drifts-säkerhet, för småpengar, och du köper ett riktigt märke som faktiskt gjort sitt betydande avtryck på klockhimlen . En Vostok bör finnas i varje klocksamling!

Det jag gillar med dem är den enkelheten, no nonsens, och ganska skoj historia.

Senast ändrad:
Nå vad säger ni ryss experter, vilken ryss ska man börja med? Tänkte lägga några hundralappar, en femhundring kanske?

Tillbaka
Topp