• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Vostok, en Amphibia 300m med manuellt 2209.
image.jpeg
image.png
image.jpeg
Wow grattis. Det är ju en sån jag vill ha.
Varfick du tag i den?
 

Csmh80

Breitling
Hej alla!
Jag har precis köpt min första ryss men hur tusan ställer man datumen på dom? Vrider jag upp kronan och drar ut den så sitter den liksom på en pigg som syns tydligt men ställa datumet går inte, är den trasig eller gör jag fel?
 

Csmh80

Breitling
Lite bilder på ryssen. Sorry för dålig kvalite på bilderna...
 

Bilagor

  • IMG_4165.JPG
    IMG_4165.JPG
    85.1 KB · Visningar: 71
  • IMG_4166.JPG
    IMG_4166.JPG
    97.9 KB · Visningar: 61
  • IMG_4167.JPG
    IMG_4167.JPG
    62.3 KB · Visningar: 64
  • Like
Reactions: Jox

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Hej alla!
Jag har precis köpt min första ryss men hur tusan ställer man datumen på dom? Vrider jag upp kronan och drar ut den så sitter den liksom på en pigg som syns tydligt men ställa datumet går inte, är den trasig eller gör jag fel?
Den är som den ska. No quickset bro.:cool: Ta en kaffe och sätt dig i en schysst fåtölj, det är bara att börja snurra!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Hej alla!
Jag har precis köpt min första ryss men hur tusan ställer man datumen på dom? Vrider jag upp kronan och drar ut den så sitter den liksom på en pigg som syns tydligt men ställa datumet går inte, är den trasig eller gör jag fel?
Ta det lugnt med datumfixningen. Det har hänt mig att de blivit betydligt trögare i uppvridet om du snurrar fram datumen flera datum snabbt. Tror även det finns s.k. semiquickset på många. Dvs att man rör visaren mellan typ 20.00 och 00.05, fram och tillbaka. Ta det som sagt lugnt med detta! Bättre att vänta in rätt dag, eller möjligtvis ta några datum per dag.
 

Csmh80

Breitling
Ta det lugnt med datumfixningen. Det har hänt mig att de blivit betydligt trögare i uppvridet om du snurrar fram datumen flera datum snabbt. Tror även det finns s.k. semiquickset på många. Dvs att man rör visaren mellan typ 20.00 och 00.05, fram och tillbaka. Ta det som sagt lugnt med detta! Bättre att vänta in rätt dag, eller möjligtvis ta några datum per dag.

Tack för tipset. Vet du nått om klockan jag köpte möjligen?
 

Bilagor

  • IMG_4165.JPG
    IMG_4165.JPG
    85.1 KB · Visningar: 44

Xandyr91

Omega
2-Faktor
Äntligen! Efter ha väntat sedan den 28 oktober har nu min Vostok med 710 case kommit från Meranom (köpte ett mesh armband
också). Som ni ser på bilderna har jag redan bytt strap och bezel. Tycker den ser riktigt bra ut nu :) Vad säger
ni andra?

2016-01-05 15.59.27.jpg
2016-01-05 16.00.21.jpg
2016-01-05 16.07.25.jpg
2016-01-05 17.03.17.jpg
2016-01-05 17.22.02.jpg
1452081206081121850590.jpg
 

Macklin

Cartier
Äntligen! Efter ha väntat sedan den 28 oktober har nu min Vostok med 710 case kommit från Meranom (köpte ett mesh armband
också). Som ni ser på bilderna har jag redan bytt strap och bezel. Tycker den ser riktigt bra ut nu :) Vad säger
ni andra?

2016-01-05 15.59.27.jpg
2016-01-05 16.00.21.jpg
2016-01-05 16.07.25.jpg
2016-01-05 17.03.17.jpg
2016-01-05 17.22.02.jpg
1452081206081121850590.jpg

Drabbas du av en obeskrivbar lust att ta en simtur i Stockholms skärgård och ge kvällstidningarna stoff för de riktigt feta löpsedlarna?

Riktigt snygg på mesharmband, köpte du det från Meranom också?
 

Xandyr91

Omega
2-Faktor
Drabbas du av en obeskrivbar lust att ta en simtur i Stockholms skärgård och ge kvällstidningarna stoff för de riktigt feta löpsedlarna?

Riktigt snygg på mesharmband, köpte du det från Meranom också?

Haha! Ska bara hämta min ubåt sen kommer jag!

Tack :), yes precis från Meranom. Kostade mig 12 dollar tror jag.

Ser jävligt schysst ut på mesh!

Tack! Ja tycker också den blev riktigt bra på mesh :)
 

Subby

Rolex
Någon som har köpt vostok från ebay säljaren Zenitar? Någon annanstans man kan köpa nya vostok? Nvm, sökfunktionen funkade bra!
 
Någon som har köpt vostok från ebay säljaren Zenitar? Någon annanstans man kan köpa nya vostok? Nvm, sökfunktionen funkade bra!
Jag köpte från chistopolcity.com. Inga problem och tog ca 3 veckor att få hem. Väl inslagen men den rackiga plastboxen hade dock spruckit lite ändå (känns kanske som att man får räkna med). Utanpå paketet hade de skrivit "provexemplar" eller "produkttest" eller liknande och sen ett lågt värde, antagligen för att jag skulle slippa moms och tull och allt.
Sammanfattningsvis så funkade det jättebra om man bortser från att plastboxen hade spruckit.
 

Dirac

Omega
Friends Of KS
Fixade min via Zenitar, inga problem där. Eller ja, han skickade på läder när jag hade beställt länk. Men han fixade en länk åt mej i efterhand, bra service.
 
Senast ändrad:

Goose

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Har du några egna erfarenheter av Meranom? Deras utbud på klassiska komandirskie verkar vara ganska stort fast de har bara Pre-Order just nu. Hur lång tid tog leveransen för er som handlat från dem?
Japp. Har handlat (allt för) många Vostoks därifrån genom åren. Hittills inga bekymmer utan bara positiva upplevelser. Leveranser från Ryssland tar generellt lång tid. Ibland upp till en månad, ibland ett par veckor. Men den som väntar på något gott...
 
Topp