• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

v0n

Patek
2-Faktor
Ombyggd en smula, notera den "nya" amphibiasekundvisaren...fetare och längre än den gamla👌🏼
1GU3DPx.jpg

4zrZKty.jpg
hhysrIo.jpg

UK1K8fN.jpg

LWEJZpo.jpg
 
Senast ändrad:

Delgada

Patek
Måste säga att jag gillar 170:ns profil! En slags ”grov” stilighet som gifter så bra med former över och under. Motsatser som skapar balans och intresse! ❤️
Mycket intressant aspekt måste jag medge. Och sådan kontrast uppstår ju förstås också med en hög bezel som ger en lite klossig profil emot boetterna form och glasets kupa.
Hmm.. Jag får kanske uppgradera det estetiska värdet i höga bezels, även om jag nu ytterligare en tid kommer föredra sluttande bezel, och ibland även slät bezel.
Det är riktigt roligt detta!
 

TotteH

Patek
2-Faktor

Djuup

Breitling
Riktigt nöjd med mina ryssar och denna växte med bezeln @Johanaxe66 var vänlig nog att skiljas från. Lite sugen på en orange bezel dock och kanske "the buran one" orangea visare och en annan krona... De senare ligger nog en bit utanför min kompetens- och verktygsnivå dock...
Bra eller anus? En klocka till med annan tavla och orange tema kanske, men kompetens-issuen kvarstår iofs, men man måste testa för att lära sig.
Så många beslut på en gång 🤪
Den urtavlan är ju läcker!
 

Djuup

Breitling

LoveL

Rolex
Paneristi
2-Faktor
Mycket intressant aspekt måste jag medge. Och sådan kontrast uppstår ju förstås också med en hög bezel som ger en lite klossig profil emot boetterna form och glasets kupa.
Hmm.. Jag får kanske uppgradera det estetiska värdet i höga bezels, även om jag nu ytterligare en tid kommer föredra sluttande bezel, och ibland även slät bezel.
Det är riktigt roligt detta!
Precis! Alla dessa svepande lite likriktade linjer är behagliga men blir lite ”lågmälda”. En väl blästrad eller polerad ”kloss” som bryter, skapar spänning, skuggor mm, gör det intressantare tycker jag. 😀 Fortsätt fundera, och visst är det kul det här! 😁
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Hemarbete kräfva skjorta och finklocka.
Med in i den digitala världen följer min käre helanaloge 350-dykare från bedömt 1974. På fett Natoläder från etsy-säljaren CozySG (som varmt kan rekommenderas!)
God tisdag russkies.
A77FF7FC-A066-4ECD-9312-BDD3133CA069.jpeg
Den här avskalade formgivningen är oerhört snygg och tilltalande. Natolädret passar dessutom som hand i handske. Mycket snyggt att hitta hos CozySG. Inte billigast men ser ju väldigt seriöst ut när man klickar runt.
Jag har spanat en del efter en lämplig 350-dykare, men prisnivån har en tendens att börja glida lite uppåt. Inte så konstigt iof när det handlar om så rara tingestar.
(och självklart har jag skjorta UNDER flisen, fattas bara, för bövfelen! :D )
 

MAz_666

Rolex
Den här avskalade formgivningen är oerhört snygg och tilltalande. Natolädret passar dessutom som hand i handske. Mycket snyggt att hitta hos CozySG. Inte billigast men ser ju väldigt seriöst ut när man klickar runt.
Jag har spanat en del efter en lämplig 350-dykare, men prisnivån har en tendens att börja glida lite uppåt. Inte så konstigt iof när det handlar om så rara tingestar.
(och självklart har jag skjorta UNDER flisen, fattas bara, för bövfelen! :D )
350: är nog min absoluta favorit bland ryssarna. Coolt att kunna byta från 22mm-Nato, till 18mm bakvänt tropic - med swing- eller swivel-lugs. Just boetten som på ngt sjukt sätt både är fet och samtidigt smäcker. Och ovanpå detta är Vostoks egentliga första dykare. Prisnivån kan ju vara skrämmande jämfört med vanliga Ukraina-köp på 348 kr, men å andra sidan får man ju inte mycket vare sig Seiko, Certina eller Rolex - för en sån här som du nog ändå kan hitta för en bra bit under 1500kr. Så allt är relativt ...

CozySG: Är inte gärna den som "promote:ar" bolag och så. Det är så lätt att någon annan testar och inte har samma tur (eller smak).
Men CozySG blev jag mycket nöjd med.
Visst, köpet tar lite tid med tillverkning åt just dig - och sedan lång transport.
Men när sedan bandet kommer i tygpåse, personliga kort/meddelanden, och allt i proffsig låda - så smälter i alla fall jag.
Och såklart viktigast: kvaliteten var det bästa jag har hemma i klocklådorna.
De går att finna även på FB: https://www.facebook.com/cozyhdm
Och när man ser en sån här bild från nöjd kund, kan man ju inte annat än smälta ...
Vostoks.jpg
 

nbla

Cartier
@Von Jag har LSDv4 också förutom V8 som du har. Funderar på att leka lite med water transfers på den, men inte bestämt riktigt vilken jag ska ha i mitt första bygge sen när urverket väl kommer. Antar att det inte spelar någon större roll eftersom jag ändå tänkt lära mig byta massa grejer på sikt? :D Men V8 är ju sjukt snygg, mkt snyggare i verkligheten (dina bilder) än på produktsidan de har :)
 

v0n

Patek
2-Faktor
@Von Jag har LSDv4 också förutom V8 som du har. Funderar på att leka lite med water transfers på den, men inte bestämt riktigt vilken jag ska ha i mitt första bygge sen när urverket väl kommer. Antar att det inte spelar någon större roll eftersom jag ändå tänkt lära mig byta massa grejer på sikt? :D Men V8 är ju sjukt snygg, mkt snyggare i verkligheten (dina bilder) än på produktsidan de har :)
Oh, water transfers och sånt är långt ovanför min kompetens men låter spännande helt klart! Ingen minns en fegis osv...
Tavlorna lyfter ordentligt när dom väl hamnar i boetten tycker jag, aldrig fel att ha alternativ för ibland blir det inte riktigt som man tänkt från början med helheten och så.
Tack förresten!
 

nbla

Cartier
Oh, water transfers och sånt är långt ovanför min kompetens men låter spännande helt klart! Ingen minns en fegis osv...
Tavlorna lyfter ordentligt när dom väl hamnar i boetten tycker jag, aldrig fel att ha alternativ för ibland blir det inte riktigt som man tänkt från början med helheten och så.
Tack förresten!
Känns inte jätteavancerat med transfers, det enda jag är lite orolig för är om tavlan kanske inte klarar av vatten så bra. Men men, som du säger, ingen minns en fegis! :D

Tavlorna känns supertiny när de är "fria", men i boetten och med glas som du säger så händer det saker!
 
Topp