• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Kreacon

Audemars
Du vet att information finns att tillgå på forumet?
Och helst i denna tråden där alla är sjukt behjälpliga.
Så du inte missat det menar jag 😅
Just nu har jag lite svårt att höra vad du säger.

Jaja det är klart men tänker att jag borde klara av att lägga en beställning själv. Guess not. 😂
Skyller på dåliga mobilversioner av sidorna. Men nu vet jag! Ska lägga till nåt i varukorgen så jag kommer upp i rätt summa.
 

MAz_666

Rolex
Men vart ska man beställa ifrån egentligen?
Sovjetmarket har inte express längre vad jag kunde se. Meranom är nästan alltid slutsåld. Kvar blir klockanett och vostok24. 🤷
Gillar man sedan lite crazy överkurs har du ju Meshok och Starina. Där hittar du mängder med fina saker till ”nästan gratis-priser”.
Men ja, det är ENDAST ryska som gäller (både i kommunikation, beställning, och googlingen/sökningen på sidorna); du måste betala med Western Union eller PaySend; och du får vänta i månader.
Men vem minns en fegis?
:eek: 😂 😂 😂😂:cool:
 

Samlarn

Rolex
Corona vaccinerad Vostok. :p

IMG_20210312_055612.jpg

IMG_20210313_132455.jpg
 
Senast ändrad:

Lindahl

Omega
Äntligen fredag! Dagens första kaffedos är på väg ner, och dagens ryss blir den här. Testar en annan bezel på den ett tag.
 

Bilagor

  • F8140FFD-BD47-42C4-8620-A2B302496CBE.jpeg
    F8140FFD-BD47-42C4-8620-A2B302496CBE.jpeg
    511.9 KB · Visningar: 13
  • C019162B-F3FA-48F1-8DF2-97089A6709EF.jpeg
    C019162B-F3FA-48F1-8DF2-97089A6709EF.jpeg
    440.5 KB · Visningar: 12

Rikala

Patek
2-Faktor
Just nu har jag lite svårt att höra vad du säger.

Jaja det är klart men tänker att jag borde klara av att lägga en beställning själv. Guess not. 😂
Skyller på dåliga mobilversioner av sidorna. Men nu vet jag! Ska lägga till nåt i varukorgen så jag kommer upp i rätt summa.

Ah, är det därför jag har så svårt o hitta bra pga att de har dåliga mobilsidor? Har inte ens tänkt på testa beställa via datorn, det känns så 2010 🤯
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Ryssfredag!!!
Idag fick min käre 350-dykare följa med till jobbet. Dagen till ära iförd tuffa militärkläder i ”Vietnam-kanvas”.
God helg russkies!
8758A5B3-857F-45F7-B694-22627AE9F5CE.jpeg
Riktigt snyggt re-lume-arbete på både visare och tavla. Dessutom den lilla röda spetsen på sekundvisaren! 😍

Fråga: Är det den modellen på sekundvisare som skall anses vara original på dessa dykare eller finns det flera olika varianter? Jag har nedanstående på väg in och den har en annan modell på sekundvisaren, som med tanke på skicket ser ut att ha hängt med ett tag...: (jag skall byta bezel)
1615535969596.png
 

Samlarn

Rolex
Riktigt snyggt re-lume-arbete på både visare och tavla. Dessutom den lilla röda spetsen på sekundvisaren! 😍

Fråga: Är det den modellen på sekundvisare som skall anses vara original på dessa dykare eller finns det flera olika varianter? Jag har nedanstående på väg in och den har en annan modell på sekundvisaren, som med tanke på skicket ser ut att ha hängt med ett tag...: (jag skall byta bezel)
1615535969596.png
Det ska helst vara en "small lumedot" sekundvisare till den där urtavlan.
 

Kreacon

Audemars
Ah, är det därför jag har så svårt o hitta bra pga att de har dåliga mobilsidor? Har inte ens tänkt på testa beställa via datorn, det känns så 2010 🤯
När jag för första gången gick in på typ meranom, sovjetm och V24 från dator var det en helt annorlunda upplevelse. Hittade modeller jag inte sett från mobilen det kändes som det fanns mer info överlag att tillgå. Tydligare är det i alla fall.
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Absolut :p
Ångrar bittert att jag inte nöp @Von moddade som @BoZ80 knep förra helgen, den var riktigt stygg!
men, det kommer väl fler möjligheter att norpa godbitar om man bara har ögonen öppna och inte tvekar för länge :D

Om det är denna du menar så är den faktiskt original:

20210309_193749.jpg


Jag har insett (igen 🤣) att jag inte klarar mig utan datum så den är tillgänglig. 😉👍
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Gillar man sedan lite crazy överkurs har du ju Meshok och Starina. Där hittar du mängder med fina saker till ”nästan gratis-priser”.
Men ja, det är ENDAST ryska som gäller (både i kommunikation, beställning, och googlingen/sökningen på sidorna); du måste betala med Western Union eller PaySend; och du får vänta i månader.
Men vem minns en fegis?
:eek: 😂 😂 😂😂:cool:

Meshok är som "ebay" fast på ryska väl? Har vart inne o kollat lite... Starina har jag inte kollat än, tack för tipset!
 

MAz_666

Rolex
Riktigt snyggt re-lume-arbete på både visare och tavla. Dessutom den lilla röda spetsen på sekundvisaren! 😍

Fråga: Är det den modellen på sekundvisare som skall anses vara original på dessa dykare eller finns det flera olika varianter? Jag har nedanstående på väg in och den har en annan modell på sekundvisaren, som med tanke på skicket ser ut att ha hängt med ett tag...: (jag skall byta bezel)
1615535969596.png
När jag fick min från Ryssland hade den just denna Komandirskie-sekund. Jag är personligen inte en "allt-måste-vara-original-taliban" utan tyckte den var cool.
Visarna som satt på var skräp, så detta är splitternya från etsy.com - men i "original-svärdsutförande".
När det gäller vad som skall anses vara original är det inte helt lätt.
Dels blandar folk inte sällan ihop de militära Nvch30 och de civila 350, 119, 090 och t.ex. Albatrossar.
Och dels menar vissa att endast de man hittar i de dåligt scannade katalogerna är de som skall anses vara original.
Jag är definitivt inte kung på ryssar, men som exempel har jag ej hittat denna sunburstgröna i kataloger, men i forum på nätet funnit "bevis" på att de visst var officiella varianter.
Var och en blir salig på sin fason! :cool:
 

Samlarn

Rolex
Riktigt snyggt re-lume-arbete på både visare och tavla. Dessutom den lilla röda spetsen på sekundvisaren! 😍

Fråga: Är det den modellen på sekundvisare som skall anses vara original på dessa dykare eller finns det flera olika varianter? Jag har nedanstående på väg in och den har en annan modell på sekundvisaren, som med tanke på skicket ser ut att ha hängt med ett tag...: (jag skall byta bezel)
1615535969596.png
Byte till en kromad bezel och en ny krona skulle "lyfta" den där "tårtbitstavlan" ännu mer.
 
Topp