• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
КГБ-lördag.
IMG_20210508_101905.jpg
 

Vostok

Audemars
Dagens pill. Tog ett nato och gjorde om till tvådelat plus lite slippapper. Osäker på om jag ska ha stjärnorna eller om det blir too much, därför är de endast ditlagda för foto. Vad tycker ni?
IMG_20210508_102149.jpg
IMG_20210508_105926.jpg
IMG_20210508_110000.jpg
Blev kanon med bandet men stjärnorna tar bort fokus från klockan tycker jag så jag skulle ej satt dit stjärnorna :)
Men det är min åsikt.. Man ska göra som man själv tycker :D
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Dagens pill. Tog ett nato och gjorde om till tvådelat plus lite slippapper. Osäker på om jag ska ha stjärnorna eller om det blir too much, därför är de endast ditlagda för foto. Vad tycker ni?
IMG_20210508_102149.jpg
IMG_20210508_105926.jpg
IMG_20210508_110000.jpg
Jag tycker iof att stjärnorna är rätt snygga, men min åsikt är att de inte behövs. Dock är jag väldigt nyfiken på hur du gjorde för att dela på natobandet på detta proffsiga sätt...
 

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
Jag tycker iof att stjärnorna är rätt snygga, men min åsikt är att de inte behövs. Dock är jag väldigt nyfiken på hur du gjorde för att dela på natobandet på detta proffsiga sätt...
Jag klippte av bandet efter mått från ett vanligt läderband plus ca en centimeter för att "böja" inåt. Även den extra flärpen fick jag klippa bort. Lite eld på kanterna och sedan böja kanterna och superlimma fast. Inte den snyggaste lösningen underifrån sett, men det sitter ordentligt. Hade ju varit lite finare med en sydd kant, men det är över min förmåga 🙂
IMG_20210508_150610.jpg
 

Vostok

Audemars
Ahh!den är så snygg och min är nog på ingång nästa vecka och jag tänkte mig ha den på detta läder!😍
Screenshot_20210508-193858_eBay.jpg
Ska du inte testa sånt där "bunt band" som det har skrivits lite om här förr??
Jag va på Biltema och köpte en hel påse buntband men dom är ju så jäkla smala och ett h-vete att ta av sig när man väl dragit åt dom så jag förstår inte alls idén med dom??

1620497434819.png
 

Beo

Patek
Ska du inte testa sånt där "bunt band" som det har skrivits lite om här förr??
Jag va på Biltema och köpte en hel påse buntband men dom är ju så jäkla smala och ett h-vete att ta av sig när man väl dragit åt dom så jag förstår inte alls idén med dom??

1620497434819.png
Jag använder dem dagligen i jobbet och har aldrig tänt tanken att det är "bunt band" så undrar om jag får fömåns skatta för dem då🤪!
 

Delgada

Patek
Ska du inte testa sånt där "bunt band" som det har skrivits lite om här förr??
Jag va på Biltema och köpte en hel påse buntband men dom är ju så jäkla smala och ett h-vete att ta av sig när man väl dragit åt dom så jag förstår inte alls idén med dom??

1620497434819.png
Jag tycker det är svårt att bedöma huruvida ett band är snyggt eller ej när man bara ser bandet.
Du får nog posta en bild, helst ett ws, så kan jag uttala mig sen.
 
  • Love
Reactions: Jox
Topp