• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Titta jag har fått paket. Från Ryssland.
20210506_121859.jpg

Har det hänt förut?
Nee.. . neee... jag tror faktiskt inte det.
 
Denna tråd har verkligen tagit fart, har varit borta från den dryga halvåret och fick skumma igenom cirka 200 nya sidor med inlägg! Kul att se många nya fynd och så klart nya användare! 😃

Har i mer eller mindre fem års tid varit på jakt efter Meranoms Vostok Amphibia SE 420361 då jag missade den precis när den var ny och det verkar vara en klocka som inte byter hand ofta.

Urtavlan är det absolut läckraste och när de släppte en liknande med lite färre tecken på tavlan så slog jag till. Min senaste är alltså en 720B36, finns i lager än i skrivande stund. (Varför den heter 720 när det är en 420-boett vet jag dock inte).

Är sedan inte den som vanligtvis ändrar saker från original men denna gång bytte jag sekundvisare och vridring för att få klockan enfärgad samt bort med silikonbandet till förmån för rostfri länk. Det bara skriker hav om den och blir mycket passande till båtsäsongen som drar igång nu!

Av min samling på 20+ armbandsur är merparten ryska, verkar aldrig ta slut på kreativiteten där och mättnadskänslan infinner sig inte på samma sätt som med andra klockor… 😎

IMG_4797.jpg
IMG_4796.jpg
 
Denna tråd har verkligen tagit fart, har varit borta från den dryga halvåret och fick skumma igenom cirka 200 nya sidor med inlägg! Kul att se många nya fynd och så klart nya användare! 😃

Har i mer eller mindre fem års tid varit på jakt efter Meranoms Vostok Amphibia SE 420361 då jag missade den precis när den var ny och det verkar vara en klocka som inte byter hand ofta.

Urtavlan är det absolut läckraste och när de släppte en liknande med lite färre tecken på tavlan så slog jag till. Min senaste är alltså en 720B36, finns i lager än i skrivande stund. (Varför den heter 720 när det är en 420-boett vet jag dock inte).

Är sedan inte den som vanligtvis ändrar saker från original men denna gång bytte jag sekundvisare och vridring för att få klockan enfärgad samt bort med silikonbandet till förmån för rostfri länk. Det bara skriker hav om den och blir mycket passande till båtsäsongen som drar igång nu!

Av min samling på 20+ armbandsur är merparten ryska, verkar aldrig ta slut på kreativiteten där och mättnadskänslan infinner sig inte på samma sätt som med andra klockor… 😎

IMG_4797.jpg
IMG_4796.jpg
Välkommen tillbaka! Den där tavlan är riktigt grym, håller verkligen med om att den formligen skriker hav (alt insjö) :D
 
Är det svårt att byta glaset själv?

Nja, inte med en glaspress.
Svåraste är väl lyckas beställa rätt glas.

Jag har inte beställt och bytt så många än, så är kanske jag kanske inte är bäst på att svara (har bytt ett par stycken, men haft loss och satt tillbaka flera utöver det).

Men den du visar upp lär det väl vara hyfsat lätt o byta på. Ser ut o vara äkta glas med glasring i plast.
 
Nytillskott 🥳 Dessa fantastiska klockor 🤩
Tänkt att byta tavla själv för första gången och även byta till någon annan bezel. Tavla har jag men kanske någon här som har en coinedge eller något annat kul liggandes i gömmorna som inte används? 😇
IMG_20210506_194853_edit_615438531536819.jpg
IMG_20210506_173613.jpg
 
Tänkte bara tipsa om en säljare på Instagram som lägger upp en del ryska klockor till salu om man vill ha ännu en köpkanal för äldre ryskt 😂

Prisexempel ca 500:- för nedanstående som jag tyckte va läcker.
Screenshot_20210506_202842.jpg
 
Tänkte bara tipsa om en säljare på Instagram som lägger upp en del ryska klockor till salu om man vill ha ännu en köpkanal för äldre ryskt 😂

Prisexempel ca 500:- för nedanstående som jag tyckte va läcker.
Screenshot_20210506_202842.jpg
Den där behöver man inte skämmas över att ha till kostym! Mitt problem är att jag inte kan ryska
 
Senast ändrad:
Den där behöver man inte skämmas över att ha till kostym! Mitt problem är att jag inte kan ryska
Vi är flera här i gruppen som t.ex. surfar på, och handlar från, helryska Meshok.
Man kommer långt med Google Translate!
Skall man kommunicera är det aningen knepigare än bara att förstå/läsa - men sneddar man över till engelska och testar texten nån gång (och ändrar vid behov) fungerar det bra.
Ingen kommer ihåg en fegis!
😉😂🤣😂🤣
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp