• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Skepp ohoj!
20210513_135326.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Har du någonsin sett en rysk sill?! Tror definitivt det är helt normalt i ryssland 😉

 

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
Så snygg och autentisk! Är det en liten klockmus eller Oleg som snaskat på lume:en på 3:an?
;) 😂🤣:cool:
Den skadades under denna operation:
  • 27 oktober 1981 (bekräftad sovjetisk kränkning)U 137, en sovjetisk ubåt av typ Projekt 613 (Whiskey-klass), grundstöter i Gåsefjärden i Blekinges skärgård. Sovjetunionen framför en officiell ursäkt till Sverige den 30 oktober. Efter omfattande diplomatisk aktivitet, liksom en sovjetisk militär uppladdning i farvattnen utanför Blekinge, beslutar regeringen Fälldin att ubåten och dess besättning eskorteras ut ur Sverige den 6 november. Dessförinnan har ett summariskt förhör hållits med dess befälhavare, och regeringen Fälldin hade meddelat att ubåten sannolikt hade kärnvapen ombord.[16]
Glaset är bytt efter det 😉
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: Jox

Beo

Patek
2-Faktor
Får också fira Christer-himmelfärdsdagen med en klocka och med största sannolikhet corona (sonen har precis testasts positiv och jag har lite feber, ont i huvudet och halsen).

Får glädjas åt denna så länge, min första tunna som också är ett renoveringsobjekt, tror dock den bör starta efter en enkel service!

20210513_134036.jpg
Ucsh då!krya påer och 2209 verket är en fröjd att meka kan jag säga!😊
 

Vostok

Audemars
Hahahahaha!! Underbart!! Det står faktiskt att det ska vara sill i burken men i texten på sidan står det: "Våra forskare fann att burken märkt atlantisk sill inte hade ett haj / krokodil / mutant råtthuvud, men troligtvis att en laxkäft av misstag hackades i den" :D

Underbart!! "Oj faan det va en lax med här... Äääh ner i maskinen med skiten... Fisk som fisk!!!" :D

Jag satt dock och kikade runt på lite ryska sidor förr en dag och hittade de mest fantastiska kreationer gjord på gädda :D

1620912513584.png

1620912889804.png
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Den skadades under denna operation:
  • 27 oktober 1981 (bekräftad sovjetisk kränkning)U 137, en sovjetisk ubåt av typ Projekt 613 (Whiskey-klass), grundstöter i Gåsefjärden i Blekinges skärgård. Sovjetunionen framför en officiell ursäkt till Sverige den 30 oktober. Efter omfattande diplomatisk aktivitet, liksom en sovjetisk militär uppladdning i farvattnen utanför Blekinge, beslutar regeringen Fälldin att ubåten och dess besättning eskorteras ut ur Sverige den 6 november. Dessförinnan har ett summariskt förhör hållits med dess befälhavare, och regeringen Fälldin hade meddelat att ubåten sannolikt hade kärnvapen ombord.[16]
Glaset är bytt efter det 😉

Det måste vart en rejäl smäll, så det är klart det saknas lite lumen! 😃

För övrigt kan man ju numera skåda ubåten i Kungälv för er som inte visste det!
Screenshot_20210513-155252_Chrome.jpg
 

turkojs

Cartier
2-Faktor
varning för icke sovjetisk klocka

Men köpte ett par gamla grisband av en ryss på eBay för 100 år sedan som jag hämtade ut idag.
Såg när momskravet kom att dom benämnt det som promotional cards 1$, tänkte att det var ju snällt av dom, kostade inte mer än ett par hundralappar men ändå.

Dom härliga kingarna har tillochmed gömt banden som en knarkbeställning mellan ett par sovjetvykort :) för att lura hundarna kanske.

Är lite ledsen att jag råkade snitta lite i hörnet av det mest patriotiska, men hade inte väntat mig det :)

FDDAFFA5-F733-4997-865C-98C2D6BD426E.jpeg


En Googleöversättning ger följande
A02684B6-8EC0-4693-B882-B3BACF496D0A.png


07E2AB72-DE12-4F85-AC79-259DB31B4072.jpeg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag budade hem min första Big Zero idag. Ganska sliten (gillar jag skarpt!) och i exportmodell, men vad jag kan se i hyfsat originalskick och med den lite konstiga boett #51 med väldigt korta bandhorn. Jag lade ett lägsta skambud och ingen annan tycktes vara intresserad, så nu är den plötsligt och lite oväntat på väg till mig.
Lite udda klocka allmänt sett och sannolikt så långt från en Shturmanskie-kronograf man kan komma. Lite cool ändå och definitivt ett riktigt klassiskt armbandsur från Soviettiden.
1620924960639.png
 

Vostok

Audemars
För den som ej (ännu( har den klassiska 350:boetten, var detta ett grymt pris.
Bara kultiga armbandet är ju värt pengarna!
Det är något lurt med kronan plus att det är fel krona annars såg den kanon ut!!
Kan det vara så att kronhalsen är borta där??

il_1140xN.2800615920_88buu.jpg

il_1140xN.2848291353_i67sa.jpg
 
Senast ändrad:

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
För den som ej (ännu( har den klassiska 350:boetten, var detta ett grymt pris.
Bara kultiga armbandet är ju värt pengarna!
De där sköldpaddsarmbanden verkar vara poppis i Ryssland. Har ett själv och har sett det på flera ryska ur.
 
Jag budade hem min första Big Zero idag. Ganska sliten (gillar jag skarpt!) och i exportmodell, men vad jag kan se i hyfsat originalskick och med den lite konstiga boett #51 med väldigt korta bandhorn. Jag lade ett lägsta skambud och ingen annan tycktes vara intresserad, så nu är den plötsligt och lite oväntat på väg till mig.
Lite udda klocka allmänt sett och sannolikt så långt från en Shturmanskie-kronograf man kan komma. Lite cool ändå och definitivt ett riktigt klassiskt armbandsur från Soviettiden.
1620924960639.png
Fantastisk! En av dom coolaste klockorna någonsin.
Ska jag döma av bilden är nog inte glaset rätt men det är väl mindre viktigt.
Riktigt fin! 😍
 

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
Jag budade hem min första Big Zero idag. Ganska sliten (gillar jag skarpt!) och i exportmodell, men vad jag kan se i hyfsat originalskick och med den lite konstiga boett #51 med väldigt korta bandhorn. Jag lade ett lägsta skambud och ingen annan tycktes vara intresserad, så nu är den plötsligt och lite oväntat på väg till mig.
Lite udda klocka allmänt sett och sannolikt så långt från en Shturmanskie-kronograf man kan komma. Lite cool ändå och definitivt ett riktigt klassiskt armbandsur från Soviettiden.
1620924960639.png
Dom är snygga, bra köp! Fint med rätt visare också som kan vara bytta ibland. Apropå det så har jag en som fungerar perfekt och är fin i boetten, men tavlan behöver bytas så om någon har en sådan över så får personen hojta till. @Rikala inget som kom i din låda? 😉
 

MAz_666

Rolex
Men upp och hoppa sjusovare - det är ju rustika Ryssfredagen!
Som utlovat kommer här min senaste KBT-verksamhet: att omfamna feta 119-boetter på smala slinkiga 18mm-band. Det går riktigt bra!
Här min älskade 119 (som fått lite kärlek av @Beo ) från tiden då man tjuvkikade på pop-planscher av tjejgruppen Runaways. Ser ni mitt morgonkaffe?
Ha en magisk helg!
00438FF4-5F3B-4C4E-AD32-F3E4164C9CEE.jpeg
 

Beo

Patek
2-Faktor
Men upp och hoppa sjusovare - det är ju rustika Ryssfredagen!
Som utlovat kommer här min senaste KBT-verksamhet: att omfamna feta 119-boetter på smala slinkiga 18mm-band. Det går riktigt bra!
Här min älskade 119 (som fått lite kärlek av @Beo ) från tiden då man tjuvkikade på pop-planscher av tjejgruppen Runaways. Ser ni mitt morgonkaffe?
Ha en magisk helg!
00438FF4-5F3B-4C4E-AD32-F3E4164C9CEE.jpeg
Härligt!jag älskar både den och muggen.🤩
 
Topp