• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Grymt!!
Men är verkligen ZIM Pobeda klockorna damur? Jag tror inte det men jag har haft fel förr.... en gång på -80 talet ;)

De daterade och utsmyckade Pobeda verken är de som har störst samlarvärde och dina är märkta 1-55 och 1-57..
Dom är alltså tillverkade första kvartalet av 1955 och 1957 men det kanske du redan visste?

Tack!

Hehe, tyckte de så såg små ut jämnfört med övriga som t.ex. Kommandirskie. Du har nog rätt, de är säkert gamla herrur (kollade precis och de var listade som herrur). De har mellan 29-30mm i diameter.

Oj, tack för infon om tillverkningsår och ev. samlarvärde! Jag hade ingen koll alls, köpte bara på känsla (som det mesta jag köper). 😀

Blev klart förvånad hur fina urverken var!
 

Rikala

Patek
2-Faktor
När jag ändå har ångan uppe, här är en till från lådan. Är lite osäker på om denna är en franken eller ovanlig modell? Eller kanske vanlig, men bara inte här? Eller...

20210515_165532.jpg
20210515_165547.jpg


Ha en bra lördagskväll kamrater!
 

Vostok

Audemars
När jag ändå har ångan uppe, här är en till från lådan. Är lite osäker på om denna är en franken eller ovanlig modell? Eller kanske vanlig, men bara inte här? Eller...

20210515_165532.jpg
20210515_165547.jpg


Ha en bra lördagskväll kamrater!
Tror det är lite blandat där.. Urtavla, visare och bezel är nog från Vostok Partner eller om det är century time och boett komandirskie..
 
Senast ändrad:

Delgada

Patek
När jag ändå har ångan uppe, här är en till från lådan. Är lite osäker på om denna är en franken eller ovanlig modell? Eller kanske vanlig, men bara inte här? Eller...

20210515_165532.jpg
20210515_165547.jpg


Ha en bra lördagskväll kamrater!
Jag kan bara se att det var en mycket vacker tavla!👍 Är den skapt sån så att säga, eller är det en sån där som har varit blå och åldrats till nuvarande färg?
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
... börjar tröttna på att vänta på att det skall komma in grejer på Meranom... hur länge har det varit tomt på lagret, ett år nu? Covid i all ära, men det här är ju löjligt :p Någon som vet när de fyller på igen? Jag har frågat, det senaste budet var april... men det har ju passerat :(
 

Rikala

Patek
2-Faktor
... börjar tröttna på att vänta på att det skall komma in grejer på Meranom... hur länge har det varit tomt på lagret, ett år nu? Covid i all ära, men det här är ju löjligt :p Någon som vet när de fyller på igen? Jag har frågat, det senaste budet var april... men det har ju passerat :(

Du får väl fråga fabriken direkt?! 🙃

Kan tänka mig att det inte är helt lätt med sjuk personal, ev. ökad efterfråga pga alla som sitter hemma och inte har något bättre för sig än o beställa klockor och delar😉. Tror inte de har jättebuffert för ökad tillgång.

Bara min vilda killgissning...
 

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
... börjar tröttna på att vänta på att det skall komma in grejer på Meranom... hur länge har det varit tomt på lagret, ett år nu? Covid i all ära, men det här är ju löjligt :p Någon som vet när de fyller på igen? Jag har frågat, det senaste budet var april... men det har ju passerat :(
Vad är det du är ute efter? Har du kikat alternativa sidor? Jag skulle beställa från Meranom, men tröttnade också och köpte från Komandirskie.com.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Det är skönt utan datum 😉 För övrigt så höll samtliga tre nyförvärv tiden, vilket man inte ska ta för givet när man endast köper under premissen att klockan fungerar.
IMG_20210516_122724.jpg

Den där blev ju sketsnygg med det bandet! 🥰

Härligt när man slipper rucka med det första man gör.

Min mögellåda kräver lite mer jobb för att få dem gå rätt mer än två gånger per dygn...
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Kör vidare från mögellådan. Här kommer en kommandirskie från vad jag uppfattar som tiden strax efter sovjet rasade ihop.

20210516_125525.jpg


Köpte den mest för tavlan, hade ingen med sådan här tavla innan.

20210516_125532.jpg


Boetten behöver rengöras, får se om jag orkar med det lite senare (har lite grön ärgning). Klockan går inte, behöver servas.

Ha en trevlig söndag!
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Hållet på och slutföra ett av mina projekt. I detta fall en ovanlig tavla från 1992, som jag vill para ihop med guldfärgad boett. Jag trodde att det hela var slutfört för några dagar sedan, men har sedan märkt att gången inte är riktigt bra.
20210516_165032.jpg
Återkommer med bild på komplett klocka samt historien bakom när allt funkar som jag vill.
 
Topp