Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Åh tackar allra ödmjukast för svar och hjälp! Jag hann beställa ett gäng reservdelsverk från bukten idag innan jag såg ditt svar! Tack ändå!!Aj! Jag förstår. Är det inte extremt svårt att "mecka" med balansen? Jag skulle nog inte våga. En 2416b i skrotskick ligger här hemma. Inköpt som reservdelsklocka. Det är en sliten, gammal Scuba Dude. Kollade balansen lite snabbt och balansen liknar inte alls din. Tyvärr. Annars hade jag gärna försökt att hjälpa dig. Vänta! Jag sitter visst och blir lite "skumögd" så här en fredagkväll. Är det inte samma komponent på den här balansen? Se bilden. Vill du ha urverket? 100 kr?
Det är lugnt. Jag försökte bara att hjälpa till. En tanke slog mig nu. Om ditt 2409-verk och mitt risiga 2416b-verk är så lika kanske mitt 2416b-verk skulle kunna passa i en Albatrossboett? Skillnaden är väl bara rotorn till automaten? Det här kanske man skulle kunna "labba" lite med nu när man ändå har ett reservdelsverk... Undrar hur en Scuba dude ser ut i en Albatrosboett?Åh tackar allra ödmjukast för svar och hjälp! Jag hann beställa ett gäng reservdelsverk från bukten idag innan jag såg ditt svar! Tack ändå!!
Vostok Komandirskien var mycket fin! Den är lite sliten i boetten som är vanligt med gulddoublé! Klockans framsida ser fint ut dock! Den är tillverkad i mitten av 80-talet! Visarna stämmer och tavlan ser fin ut!Hemma hos svärfar idag plockade han fram dessa sköningar. Flydde från Iran på 80-talet via Sovjet, där de stannade några år. Savonetten fick han som gåva av en vän som sålde klockor. Någon form av andra världskrigs minnesur. Vostoken (komondarskie?) har han köpt på plats. Någon som har något kul att säga om dessa? Fick tyvärr ingen möjlighet att titta inuti så inga bilder på verken.
Kul med lite info. Tack för det. Finns det något du kan säga om fickuret?Vostok Komandirskien var mycket fin! Den är lite sliten i boetten som är vanligt med gulddoublé! Klockans framsida ser fint ut dock! Den är tillverkad i mitten av 80-talet! Visarna stämmer och tavlan ser fin ut!
Det är en Molnija! Troligen 3602 verk med 18 stenar! Sök på molnija så hittar du säkert rätt info om just din variant!Kul med lite info. Tack för det. Finns det något du kan säga om fickuret?
Tänkte be om lite hjälp innan ett köp!
Min far fyller år i mars och jag vill överraska honom med en klocka han ägde runt 80-talet som tyvärr blev stulen. Jag har frågat honom lite försiktigt under en tid hur den såg ut osv för att inte väcka större misstankar. Han kommer inte ihåg namnet på den men med det han har berättat så verkar det vara en Vostok Komandirskie Submarin blå svart, så jag kommer chansa på det.
Vad vore ett rimligt pris för en vintage modell? något annat jag bör tänka på?
Tack för svar på förhand!
Na zdorovje!
Tackar för svaret och infon! Mycket trevligt klocka du har, har allt tänkt köpa mig en med modell stridsvagn till mig själv framöver!Hej GandalfTheGreen!
Den klockan som är på bild ovan är dock från tidigt 90-tal! Det du kan titta på (om du vill ha en 80-tals klocka) är att den skall vara CCCP märkt under index 6. Annars är det bara att köra! Priserna ligger runt 500-700 för ett bra exemplar! Här är en av mina Komandirskies från 1989! Notera texten under index 6! Lycka till i jakten! Klockan på bilden verkar dock helt ok om du kan tänka dig en tidig 90-talare!
Bilden gör ju att man blir sugen. Mycket snyggt.Ännu en ryss..
Men man kan väl inte ha för många?
Snygga band, särskilt på den i mitten. Var köper du dem ifrån?Ännu en ryss..
Snygg. Vad får mwn ge för en sådan + bezel?Murphy gör trevliga bezels till vostock.
Jag har köpt det på Ebay: http://www.ebay.com/itm/Leather-Nat...hash=item3f5a6b7d19:m:m_Op0-CwJBPZC6JPSPL8czgSnygga band, särskilt på den i mitten. Var köper du dem ifrån?
På eBay finns massor begagnat. Nya Vostok köper du på meranom.com.Ryska klockor är d*****t snygga. Jag hsr kollat på tradera men de flesta verkar vara i dåligt skick. Har ni tips på någon sida där dessa säljs, förutom tradera.
Nä men va fin! Och nä man kan inte ha för många! Fick hem en ny ryss själv igår.Ännu en ryss..
Ser bra ut! Svår mod?första modding erfarenhet i 2011
den till höger var borta för länge sedan
den till vänster finns kvar
Inte riktigt svår. Bytt ramen, ramen insats och satte den på en shark mesh. Shark mesh också förkortas med hjälp av en dremel.Ser bra ut! Svår mod?
Den härNä men va fin! Och nä man kan inte ha för många! Fick hem en ny ryss själv igår.
Snygga färger! Du har bytt bezel på den där va?
Den här
Tack tyckte det med Ja det skulle jag tro, har inte bytt på just denna själv utan hitta den så. Men på mina andra Amphibians brukar jag byta till svart bezel.Snygga färger! Du har bytt bezel på den där va?