Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
De flesta säljare av begagnat finns ju naturligtvis i Ryssland och Ukraina. Ukrainas post är dock mycket snabbare så fokusera på de säljarna.Tack så mycket!
Wow!!!För några veckor sen fick jag en lätt surrealistisk fråga om jag ville köpa en Vostok Super Compressor. En otroligt ovanlig klocka som är väldigt svår att hitta. Frågan kom från en seriös och duktig samlare som jag köpt av tidigare. Det är klart att jag ville köpa! Den här möjligheten dyker nog inte upp så ofta. Jag köpte. Idag kom den! Fumlade upp med kameran och tog några dåliga bilder. Så här ser den ut:
Jag kan knappt tro att det är sant. Helt otroligt. Det är den i särklass snyggaste Vostok Amphibian som jag har sett.
Tack Bjarne! Du vet, jag är lite skärrad av att det var rätt klocka som kom! Säljaren är väldigt bra. Oklanderlig i tidigare affärer. Jag har ju naturligtvis drömt om ett exemplar av Vostok Super Compressor men insett att chansen att kunna köpa ett exemplar är mikroskopiskt liten. Nu kom frågan och "tajmingen" var lite illa vald men chansen kommer garanterat inte två gånger, tänkte jag. Nu packade jag ner klockan i den lilla asken den kom i och la den i lådan med samlingen. Klockan förtjänar bättre ljus vid fotograferingen. Klockan är en "kunglighet" i min samling. *skrattar* Det blir bättre bilder senare.Wow!!!
Fler bilder, please!
Grattis!
Vart hittar man ryssklockor?
Har letat men det verkar svårt och på KS går dom så fort dom kommer.
Vostok 13745 träffar på Ebay.Vart hittar man ryssklockor?
Grymt Samlarn! Grattis till en ikon!För några veckor sen fick jag en lätt surrealistisk fråga om jag ville köpa en Vostok Super Compressor. En otroligt ovanlig klocka som är väldigt svår att hitta. Frågan kom från en seriös och duktig samlare som jag köpt av tidigare. Det är klart att jag ville köpa! Den här möjligheten dyker nog inte upp så ofta. Jag köpte. Idag kom den! Fumlade upp med kameran och tog några dåliga bilder. Så här ser den ut:
Jag kan knappt tro att det är sant. Helt otroligt. Det är den i särklass snyggaste Vostok Amphibian som jag har sett.
Tack Fixoflex! Jag ryser fortfarande. På ett skönt sätt alltså.Grymt Samlarn! Grattis till en ikon!
För några veckor sen fick jag en lätt surrealistisk fråga om jag ville köpa en Vostok Super Compressor. En otroligt ovanlig klocka som är väldigt svår att hitta. Frågan kom från en seriös och duktig samlare som jag köpt av tidigare. Det är klart att jag ville köpa! Den här möjligheten dyker nog inte upp så ofta. Jag köpte. Idag kom den! Fumlade upp med kameran och tog några dåliga bilder. Så här ser den ut:
Tack gronvit! "Zissou" är fina. Har ingen själv men vet hur de ser ut.Kan ingenting om Vostok eller ryska klockor (har iofs precis beställt en "Zissou" som jag väntar på, mest en kul grej eftersom filmen är så skön) men den där var riktigt ball!
Vad är det för årsmodell och vad blir det för band?
Grattis!
Du kan också kika på meranom.ruVart hittar man ryssklockor?
Läckert!! Grattis verkligen, svincool juFör några veckor sen fick jag en lätt surrealistisk fråga om jag ville köpa en Vostok Super Compressor. En otroligt ovanlig klocka som är väldigt svår att hitta. Frågan kom från en seriös och duktig samlare som jag köpt av tidigare. Det är klart att jag ville köpa! Den här möjligheten dyker nog inte upp så ofta. Jag köpte. Idag kom den! Fumlade upp med kameran och tog några dåliga bilder. Så här ser den ut:
Shit! Som att se Storsjöodjuret! Lär väl vara enda exemplaret i Sverige. Stort grattis till den, och jag tippar stabil värdeökning.För några veckor sen fick jag en lätt surrealistisk fråga om jag ville köpa en Vostok Super Compressor. En otroligt ovanlig klocka som är väldigt svår att hitta. Frågan kom från en seriös och duktig samlare som jag köpt av tidigare. Det är klart att jag ville köpa! Den här möjligheten dyker nog inte upp så ofta. Jag köpte. Idag kom den! Fumlade upp med kameran och tog några dåliga bilder. Så här ser den ut:
Häftig klocka! Grattis!För några veckor sen fick jag en lätt surrealistisk fråga om jag ville köpa en Vostok Super Compressor. En otroligt ovanlig klocka som är väldigt svår att hitta. Frågan kom från en seriös och duktig samlare som jag köpt av tidigare. Det är klart att jag ville köpa! Den här möjligheten dyker nog inte upp så ofta. Jag köpte. Idag kom den! Fumlade upp med kameran och tog några dåliga bilder. Så här ser den ut:
Tack Hylve!Häftig klocka! Grattis!
Tack! Ja, det är lite Storsjöodjuret över den här klockan. *skrattar* Jag är ganska säker på att det finns minst ytterligare en så'n här klocka i Sverige.Shit! Som att se Storsjöodjuret! Lär väl vara enda exemplaret i Sverige. Stort grattis till den, och jag tippar stabil värdeökning.
Klockan funkar utmärkt - såklart! Sitter utmärkt på ett tillfälligt svart Natoband. Här är bilder som utlovats:
Osannolikt bra fynd!Klockan funkar utmärkt - såklart! Sitter utmärkt på ett tillfälligt svart Natoband. Här är bilder som utlovats:
Tack Simpatico!Mycket läcker. Stort grattis till fångsten.
Tack för infon. Väldigt intressant!Det ryktas om att Meranom ska göra en reissue av Vostoks Super Compressor i en begränsad upplaga. Jag mailade till Meranom för några veckor sedan och frågade om det stämde och de bekräftade. De kommer att göra en reissue. Dessutom frågade jag om det går att reservera ett exemplar på någon lista men de sa att det finns ingen lista att reservera sig på. Ni som gillar Super Compressor kanske ska kolla med Meranom om hur det blir. Jag kommer att vara intreserad av en reissue iallafall.
Finns en tråd med väntelista/beställning några sidor in på denna tråden på watchuseek:Det ryktas om att Meranom ska göra en reissue av Vostoks Super Compressor i en begränsad upplaga. Jag mailade till Meranom för några veckor sedan och frågade om det stämde och de bekräftade. De kommer att göra en reissue. Dessutom frågade jag om det går att reservera ett exemplar på någon lista men de sa att det finns ingen lista att reservera sig på. Ni som gillar Super Compressor kanske ska kolla med Meranom om hur det blir. Jag kommer att vara intreserad av en reissue iallafall.
Köp klockor som du tycker är snygga så kommer du att trivas med en eventuellt kommande samling. Enkelt att hitta "galet" billiga klockor.Ja precis det är det. Okej. Då känns det som storleken är normal för de modellerna. Det är nog lätt att man misstolkar storlekar från bilder, eftersom de känns annorlunda i verkligheten.
Fin klocka
Ja det finns nog stor chans till flera hehe. Som sagt det verkar relativt enkelt att lyckas få tag i en fin fungerande ryss under 500.