Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
-Vad får en bonde i lön egentligen?Äntligen kom brickan och frugan
De blå var ju fina som ett barnkalas utan ungar! (Allt godis till mig, ungjävlar!)
1 + 1 blev kanske inte 3 här men den gröna är återställd till, nästan, orginal. Det är bara bezeln som fattas. Jag tror att jag har en så'n här någonstans. Den blåa satt så otroligt bra i den gamla ministryn men den får ( tillfälligt? ) ge plats åt urtavlan som har en självklar plats i den. "Transplantationen"/återställningen fortsätter senare.
Helt fantastisk! Dessutom finns det en regel här i tråden att det aldrig kan bli för mycket kronografer, eller hur?Lite julkänsla idag. Fick paket och nån praktikant gick och nynnade på Strelande stjärna. En gristass i gele var det enda jag inte saknade.
Man ska vara försiktig som tusan men man kan göra det själv, om man är säker på vilken del som ska röras. Och ta av dig eventuella arbetshandskar innan du börjar röra delarna. Det ska vara flinka fingrar.Tja alla ! Skulle behöva lite hjälp har en vostok KGB som diffar ungefär 3 min per dag och fick precis skickat till mig en bild på hur man reglerar den, min fråga är gör man det själv lr finns det ngn man skickar den till? Ser väldigt pilligt o svårt ut!
mvh
Och inte slinta med tandpetarn!!!Man ska vara försiktig som tusan men man kan göra det själv, om man är säker på vilken del som ska röras. Och ta av dig eventuella arbetshandskar innan du börjar röra delarna. Det ska vara flinka fingrar.
Tack för snabbt svar! Vet du någon man kanske kan skicka den till för en liten peng?Man ska vara försiktig som tusan men man kan göra det själv, om man är säker på vilken del som ska röras. Och ta av dig eventuella arbetshandskar innan du börjar röra delarna. Det ska vara flinka fingrar.
Nej, men du kan göra det själv med lite guidning. Det var nå'n som la upp en fin bild på ett urverk här i tråden tidigare.Tack för snabbt svar! Vet du någon man kanske kan skicka den till för en liten peng?
Helt fantastisk! Dessutom finns det en regel här i tråden att det aldrig kan bli för mycket kronografer, eller hur?
De får väl mjölkersättning?-Vad får en bonde i lön egentligen?
-Ko-sing!
Jag skall skärpa mig.
Skall försöka ta lite bättre bilder och lägga upp i helgen eller så. Det är ju blågrillad sekundvisare och det vill man ju showa lite med.Helt fantastisk! Dessutom finns det en regel här i tråden att det aldrig kan bli för mycket kronografer, eller hur?
Nej, men du kan göra det själv med lite guidning. Det var nå'n som la upp en fin bild på ett urverk här i tråden tidigare.
Vilket urverk var det du hade? Har du en boettöppnare?
Fick upp den försökte ta bra bilder men dålig telefon…Nej, men du kan göra det själv med lite guidning. Det var nå'n som la upp en fin bild på ett urverk här i tråden tidigare.
Vilket urverk var det du hade? Har du en boettöppnare?
Åh! Kvalitetsgrejer! Nu tror jag att det sitter ett par stycken här och ritar pilar på ditt foto snart. Vänta ska du se.
Tack för all hjälp hittills också!! UppskattasÅh! Kvalitetsgrejer! Nu tror jag att det sitter ett par stycken här och ritar pilar på ditt foto snart. Vänta ska du se.
Det är lugnt. Vi har ju inte börjat med din klocka ännu. Går den för fort eller för sakta? Hur mycket per dygn?Tack för all hjälp hittills också!! Uppskattas
Tack för all hjälp hittills också!! Uppskattas
Den går 3 min för saktaSe hela och så du är helt säker på vad du ska göra innan du börjar och passa så du inte får in en massa damm och smuts i verket... Sen går den för fort eller för sakta?
Går den för fort kan den ha blivit magnetiserad och då ska du inte ställa om något utan istället avmagnetisera den..
På ett dygn?Den går 3 min för sakta
yes..På ett dygn?
Det är ganska bra ändå. Då kan vi nästan utesluta att den blivit magnetiserad.Den går 3 min för sakta
När du väl förstått vilken spak du ska röra så ska du röra den väldigt försiktigt. Det är bättre att röra den lite i taget och sen göra om det några gånger.
Dom går alltid fortare om dom är magnetisk aldrig saktare så det är helt uteslutet dåDet är ganska bra ändå. Då kan vi nästan utesluta att den blivit magnetiserad.
Okej ska kolla videon så skriver jag tbx snart!När du väl förstått vilken spak du ska röra så ska du röra den väldigt försiktigt. Det är bättre att röra den lite i taget och sen göra om det några gånger.
Om det bara är 3 minuter på ett dygn ska du knappt röra spaken och sen tar det ju ett dygn innan du vet om det räcker... Men testa och som sagt ändra den mikro lite mot minus och sedan skruva ihop och låt den vara tills imorgon så får du se om det räckte..Okej ska kolla videon så skriver jag tbx snart!