• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Lite julkänsla idag. Fick paket och nån praktikant gick och nynnade på Strelande stjärna. En gristass i gele var det enda jag inte saknade.
20210826_124002.jpg

IMG_20210825_205432.jpg
IMG_20210826_120411.jpg

IMG_20210826_113509.jpg
IMG_20210826_115955.jpg
IMG_20210826_133721.jpg
IMG_20210826_133730.jpg

1 + 1 blev kanske inte 3 här men den gröna är återställd till, nästan, orginal. Det är bara bezeln som fattas. Jag tror att jag har en så'n här någonstans. Den blåa satt så otroligt bra i den gamla ministryn men den får ( tillfälligt? ) ge plats åt urtavlan som har en självklar plats i den. "Transplantationen"/återställningen fortsätter senare.
De blå var ju fina som ett barnkalas utan ungar! (Allt godis till mig, ungjävlar!)

• Like
Reactions: Beo
Tja alla ! Skulle behöva lite hjälp har en vostok KGB som diffar ungefär 3 min per dag och fick precis skickat till mig en bild på hur man reglerar den, min fråga är gör man det själv lr finns det ngn man skickar den till? Ser väldigt pilligt o svårt ut!

mvh

Tja alla ! Skulle behöva lite hjälp har en vostok KGB som diffar ungefär 3 min per dag och fick precis skickat till mig en bild på hur man reglerar den, min fråga är gör man det själv lr finns det ngn man skickar den till? Ser väldigt pilligt o svårt ut!

mvh
Man ska vara försiktig som tusan men man kan göra det själv, om man är säker på vilken del som ska röras. Och ta av dig eventuella arbetshandskar innan du börjar röra delarna. ;) Det ska vara flinka fingrar.

... och det är alltså vid det där stora B:et man sätter in Boettöppnaren och knäcker till eller? Men vart skall då tandpetaren in? Och räcker det verkligen med en? Jag menar de kommer ju i 100-pack. :rolleyes: :nailbiting::eek: Nej du skall inte lyssna på mig.

• Wow
Reactions: Beo
Tack för all hjälp hittills också!! Uppskattas

Se hela så du är helt säker på vad du ska göra innan du börjar och passa så du inte får in en massa damm och smuts i verket... Sen går den för fort eller för sakta?
Går den för fort kan den ha blivit magnetiserad och då ska du inte ställa om något utan istället avmagnetisera den..

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp