• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

God morgon varken jag eller kossorna vill ha mer regn nu. 110 an på idag, härligt blått på armen de hjälper när himlen är grå
DSC_5599.JPG
Screenshot_20210828-064142.png
DSC_5600.JPG

Halloj har en liten fråga.
Frugan fick ju syn på denna igår på Ebay, hon kontaktade säljaren men han ville inte skicka dem till Sverige. Det är en moddad scuba dude. Nu till frågan tavlan har han gjort något med den? För jag har iaf inte hittat nån i denna färgen, de närmaste jag kommit är orange. Bezelen vet jag inte heller var man kan få tag på. Va jag ser ser de ju iaf ut som en 710 boett, kan han haft på något på tavlan typ av nån sorts spray som gjord att nyanserna går åt brunt eller är det original?
Screenshot_20210828-074539.png
Screenshot_20210828-074555.png

Frugan fick ju syn på denna igår på Ebay, hon kontaktade säljaren men han ville inte skicka dem till Sverige. Det är en moddad scuba dude. Nu till frågan tavlan har han gjort något med den? För jag har iaf inte hittat nån i denna färgen, de närmaste jag kommit är orange. Bezelen vet jag inte heller var man kan få tag på. Va jag ser ser de ju iaf ut som en 710 boett, kan han haft på något på tavlan typ av nån sorts spray som gjord att nyanserna går åt brunt eller är det original?
Jag brukar mest leta efter vintage och den där urtavlan är ganska ny. Inte riktigt sån't jag brukar titta på men om du kollar på tavlans lysmassa och jämför med lysmassan på visarna så ser det ut som att de inte har åldrats tillsammans.

Jag brukar mest leta efter vintage och den där urtavlan är ganska ny. Inte riktigt sån't jag brukar titta på men om du kollar på tavlans lysmassa och jämför med lysmassan på visarna så ser det ut som att de inte har åldrats tillsammans.
Klockan lär ju vara närmare ny. Har aldrig sett färgen på den tavlan , givetvis fastna hon för den färgen😂 Men undra om han gjort nåt med själva tavlanför att få till den nyansen

Bruna Scuba dudes är ovanliga men de finns. Här är en som kan skickas till Sverige om din fru vill:

s-l1600.jpg

Tack för länk den hade hon också sett🤩. Verkar inte vara viktigast att de ska vara en scuba dude utan alla bruna Vostok är av intresse😊

Förlåt en som killgissar, men du tror inte att klockan är betydligt nyare och vanligare än så?
Jag skulle gissa att den eg. är en orange tavla, men där den antingen blekts/åldrats en smula, eller enkelt: fotot gjorts lite mer nedtonat.
Bildgoogla ”vostok Scuba Dude orange” så hittar du rätt många lika din.
Men gillar man det brun/orange finns också en snygg SVART Scuba-tavla men där dykarpojken är orange.
Exempel på de orangea:
EE31F47B-EE26-446F-B1B0-8B81C76982E6.jpeg
61F7B386-948D-4461-8DE4-1DC029CBA7FE.jpeg
8C115382-F297-4B1C-807E-AC30D5036630.jpeg

Förlåt en som killgissar, men du tror inte att klockan är betydligt nyare och vanligare än så?
Jag skulle gissa att den eg. är en orange tavla, men där den antingen blekts/åldrats en smula, eller enkelt: fotot gjorts lite mer nedtonat.
Bildgoogla ”vostok Scuba Dude orange” så hittar du rätt många lika din.
Men gillar man det brun/orange finns också en snygg SVART Scuba-tavla men där dykarpojken är orange.
Exempel på de orangea:
EE31F47B-EE26-446F-B1B0-8B81C76982E6.jpeg
61F7B386-948D-4461-8DE4-1DC029CBA7FE.jpeg
8C115382-F297-4B1C-807E-AC30D5036630.jpeg
Mycket troligt att den är bildredigerad, de hade jag ingen tanke på. Är säkert en helt vanlig orange tavla sen att man gått in och redigerat bilden för att den ska vara mer attraktiv när den ska säljas

Mycket troligt att den är bildredigerad, de hade jag ingen tanke på. Är säkert en helt vanlig orange tavla sen att man gått in och redigerat bilden för att den ska vara mer attraktiv när den ska säljas

Funderar på om man skulle kunna göra en tavla mörkare genom t.ex. fernissa (eller något annat genomskinligt, med lite brun ton)?
Svårt och få det snyggt kanske, helst skulle man ju vilja ha det i sprayflaska...

Eller googla efter en tavla? Borde finnas...

Denna tavlan?

Eller

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: Beo
Utsikt över ett regnigt Malmö från högt beläget hotellrum. Efter att ha fått oväntat beröm för Slavan igår bestämde jag mig för att den får hänga med även idag.
20210828_105116.jpg

20210828_110130.jpg
Beröm här i forumet, eller var det en livs levande människa som spanade in ditt galna o coola kylskåp och inledde snack?
Kännare? Eller bara "wow, är den i guld"?
Cool är den vilket som!!!

Ja, som andra redan nämnt är det garanterat den orangea SD-tavlan som troligtvis har bakats i ugnen. Vridringsinlägget är ett helt vanligt eftermarknads till seiko mm.
Inget speciellt om du frågar mig men smaken är som den berömda baken 😉
Xp9w3i9.jpg

Nej de ska vara rostfritt stål. Jag gillar verkligen kontrasten mellan de ljusa blå mot den djupblå tavlan, den fick verkligen nytt liv. Blev verkligen förvånad över hur snabbt den ändra sig. 4 min först, upptag den lätt gnuggande med svamp den fina sidan sen i igen 60 sek upptag sen gnugg. Vips klart. Får väl bli blue Saturday då jag tänkte ha den imorgon🤩
Jo en rostfri bezel. Men jag tänkte på själva inlägget, insert, är väl aluminium antar jag. Ser ut som denna.
Screenshot_20210828-152531_Chrome.jpg

Det brukar ju vara aluminium, keramisk eller acryl insert.

Ja riktigt snyggt blev det. Tavlan ser nästan ut att lysa med den bezeln på.
Är det ett blått läder-nato du har på?
Tack så jätte mycket, jag testa bezelen först utan blekning. Bezelen hade samma färg som tavlan i stort sett och inget bröt av. Jag blev verkligen jätte nöjd nu, när tavlan verkligen lyser.
Precis natobandet är ett i blått läder jag fick av en kompis för många år sen. Så blev ett väldigt blått ekipage.

Tillbaka
Topp