• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Jag är riktigt imponerad över den breda kunskapen just i denna ryska tråden på forumet, känns som man egentligen kan ställa vilken. Fråga som helst och ändå alltid få professionell hjälp, vare sig de är trasiga balansfjädrar eller om frågor kring poop dykningar

Ny mod med 350 boett och en av mina favvo urtavlor blev klar idag!😍
image.jpg
image.jpg
Bortsett från att jag snurrade till det med Amphibian vs Komandirskie (som jag i princip kan NOLL om) så är tavlan grym!
Nytt och gammalt; segelfartyg vs Krigsfartyg!
Är det en nytillverkad tavla, eller är det typ en transition?
(Om äldre: grymt skick!)
Coolt satan!

Äntligen är den tillbaka, tillbaks från den andra sidan ja eller hur man vill förklara det. Efter min misslyckade ruckning som blev till dödsryckning.

Jag vill utbringa ett stort tack till @Beo den ryska Восток läkaren, som gjorde det möjligt att jag får bära den igen med ett verk som tickar.

Eftersom jag vill ha en nystart med klockan, blev det lite hobbylek ikväll. Nyköpt bezel som fick åka i outspädd klorinbad. Hade räknat med längre verkningstid då Seiko bezelarna börjar ändra sig efter ca 20 min plus men här gick det fortare endast 5 min, kanske sämre kvalitet på färgen helt enkelt. Blev lite för aggresivt men man har ju bara en chans och jag blev nöjd över resultatet ändå🤩
DSC_5558.JPG
DSC_5557.JPG
DSC_5559.JPG
DSC_5579.JPG

87A6C495-5B99-4298-89DB-80DF0DA37950.jpeg

Skrev för ett tag sedan om lysmassa som lossnat från min Vostok amphibia. Fick massor bra tips och här kommer en uppföljning. Gjorde ett försök att få flagan med lysmassa som lossnat ditlimmad på timvisaren. Men den blev bara till pulver. Orken att få de gamla visarna restaurerade med vintagelysmassa fanns inte, så det fick bli nya visare på klockan. De gamla är sparade till den dagen jag har ork att ta tag i det projektet. Blev ändå ganska ok (ser bättre ut irl än på fotot). Men visst, det hade varit snyggare med mer vintagelook på visarna.

Bortsett från att jag snurrade till det med Amphibian vs Komandirskie (som jag i princip kan NOLL om) så är tavlan grym!
Nytt och gammalt; segelfartyg vs Krigsfartyg!
Är det en nytillverkad tavla, eller är det typ en transition?
(Om äldre: grymt skick!)
Coolt satan!
Det är en transition tavla, samma som sitter i Titanerna.. Tror nästan han kan ha fått den av mig faktiskt när jag fick en över? :D
Den heter 984 om jag inte minns fel :)

1630084764733.png

Senast ändrad:
Äntligen är den tillbaka, tillbaks från den andra sidan ja eller hur man vill förklara det. Efter min misslyckade ruckning som blev till dödsryckning.

Jag vill utbringa ett stort tack till @Beo den ryska Восток läkaren, som gjorde det möjligt att jag får bära den igen med ett verk som tickar.

Eftersom jag vill ha en nystart med klockan, blev det lite hobbylek ikväll. Nyköpt bezel som fick åka i outspädd klorinbad. Hade räknat med längre verkningstid då Seiko bezelarna börjar ändra sig efter ca 20 min plus men här gick det fortare endast 5 min, kanske sämre kvalitet på färgen helt enkelt. Blev lite för aggresivt men man har ju bara en chans och jag blev nöjd över resultatet ändå🤩
DSC_5558.JPG
DSC_5557.JPG
DSC_5559.JPG
DSC_5579.JPG
Coolt. En riktig Blue Monday klocka! Är det en aluminium insert på bezeln?

Coolt. En riktig Blue Monday klocka! Är det en aluminium insert på bezeln?
Nej de ska vara rostfritt stål. Jag gillar verkligen kontrasten mellan de ljusa blå mot den djupblå tavlan, den fick verkligen nytt liv. Blev verkligen förvånad över hur snabbt den ändra sig. 4 min först, upptag den lätt gnuggande med svamp den fina sidan sen i igen 60 sek upptag sen gnugg. Vips klart. Får väl bli blue Saturday då jag tänkte ha den imorgon🤩

Det är makalöst egentligen att det kan bli som en helt annan klocka med bezel- och bandbyte. Riktigt bra.
Ja den blev riktigt bra speciellt på brunt läder. De läderbandetär 6 år gammalt.
Ja de gäller att kunna se potentialen när man ser reklambilderna, inte alltid så lätt. Är faktiskt lite avis på hennes, skulle aldrig köpt en sån själv men den blev verkligen bättre än va jag trodde

DSC_5558.JPG
DSC_5557.JPG
DSC_5559.JPG
DSC_5579.JPG
Mycket snyggt resultat!👍🏼

Ja den blev riktigt bra speciellt på brunt läder. De läderbandetär 6 år gammalt.
Ja de gäller att kunna se potentialen när man ser reklambilderna, inte alltid så lätt. Är faktiskt lite avis på hennes, skulle aldrig köpt en sån själv men den blev verkligen bättre än va jag trodde

Du har ju blivit mästermoddare på otroligt kort tid! Måste ha med att du kan sköta om kossor så bra, känns som en rysk klocka är ungefär som en ko. Stabil, fin och intressant mao!

87A6C495-5B99-4298-89DB-80DF0DA37950.jpeg

Skrev för ett tag sedan om lysmassa som lossnat från min Vostok amphibia. Fick massor bra tips och här kommer en uppföljning. Gjorde ett försök att få flagan med lysmassa som lossnat ditlimmad på timvisaren. Men den blev bara till pulver. Orken att få de gamla visarna restaurerade med vintagelysmassa fanns inte, så det fick bli nya visare på klockan. De gamla är sparade till den dagen jag har ork att ta tag i det projektet. Blev ändå ganska ok (ser bättre ut irl än på fotot). Men visst, det hade varit snyggare med mer vintagelook på visarna.

Du får testa smutsa ner visarna...

Heter den bara ” timegrapher”? Jag laddade ner två st igår men ingen verkar vara den rätta, har försökt o ta tiden på den med vanlig mobil klocka o den är på ungefär 1-2 min för sakta fortfarande ser det ut som men man ska oxå vänta 24h som dom andra sa lr hur?
Nja, jag inser nu att den info jag gav kanske var ngt knapphändig. Den app jag har installerad heter mer exakt "Watch Tuner Timegrapher".
Nedan bild från App Store:
8BFCE97B-E563-47DC-887E-D7408F5007C6.png

Tillbaka
Topp