Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag borde nog byta till dubbat jag med. Isigt idag...Idag var det skönt med dubbdäck på cykeln.
Haha såg den där häromdan tänkte posta den här men ångra migDen här julklappen är ju given.
Alla vill ha, men försten till kvarn ...
(Etsy.com)
Skärskådar Ministry-måndagens val med den Pamphibia inspirerade scuba duden.
Slät bezel på 710 tycker jag passar men just den här skära bezeln är lite högre än den jag har på min andra 710. Detta gör att den skymmer lite av det kupade plexit.
Om vi skulle ta och prova att byta bezel...
Så blir det så här istället.
Ja det ser bra ut. Jag är nöjd och så får den vara ett tag nu.
Vad tycks? Förslag?
Ok. Så här.Tycker det blev bättre, men hade gärna sett en bild rakt framifrån!
Såg grymt snygg ut med den bezelen, blev riktigt råSkärskådar Ministry-måndagens val med den Pamphibia inspirerade scuba duden.
Slät bezel på 710 tycker jag passar men just den här släta bezeln är lite högre än den jag har på min andra 710. Detta gör att den skymmer lite av det kupade plexit.
Om vi skulle ta och prova att byta bezel...
Så blir det så här istället.
Ja det ser bra ut. Jag är nöjd och så får den vara ett tag nu.
Vad tycks? Förslag?
Tjusig!Min första ryss kom idag! Intrycket så här en kvart senare är bra dock så gjorde jag misstaget att köpa den med datum. Blir lite frustrerad av att ställa datumet och gav upp efter 4 varv. Den är inställd på den 4e så därför får den ligga till den 4e innan jag använder den. Länken skulle behöva kortas men mejseln passade inte då skruvarna är av mindre modell. Plasten runt länken fick jag kriga bort då den var riktigt seg. Men roligt att ha en ryss i samlingen! Blir fin till sommaren. Trevlig kväll på er!
Blev ju jäkligt snyggt det där! Jag är för att byta delar på klockorna mellan varven i allmänhet och gillar det här bytet i synnerhet (även om jag tror att jag var på team slät bezel när du satta ihop den).Ok. Så här.
Och så här.
Och såhär.
Aha! Ska kolla men så otroligt dåligt ljus nu på kvällen.. den blänker för mkt för att se. Vore ju kanon om det är som du säger. Då återstår bara jobbet med att ställa datumet då råTjusig!
Men är du säker på att det är skruvlänk på den där? På Neptunen jag hade var det vanliga sprintar som man tryckte ut för att korta länken, kolla om du har stansade pilar på insidan - om så är fallet så visar de i vilken riktning du trycker ut sprintarna.
Tack!Blev ju jäkligt snyggt det där! Jag är för att byta delar på klockorna mellan varven i allmänhet och gillar det här bytet i synnerhet (även om jag tror att jag var på team slät bezel när du satta ihop den).
Du känner väl till quick set funktioner att dra mellan 8.30 ungefär och 12.30 så växlar den. Du behöver inte dra varv på varv på varv....Aha! Ska kolla men så otroligt dåligt ljus nu på kvällen.. den blänker för mkt för att se. Vore ju kanon om det är som du säger. Då återstår bara jobbet med att ställa datumet då rå
Tusen tack!! Nu är det fixatDu känner väl till quick set funktioner att dra mellan 8.30 ungefär och 12.30 så växlar den. Du behöver inte dra varv på varv på varv....
Aha! Ska kolla men så otroligt dåligt ljus nu på kvällen.. den blänker för mkt för att se. Vore ju kanon om det är som du säger. Då återstår bara jobbet med att ställa datumet då rå
Min första ryss kom idag! Intrycket så här en kvart senare är bra dock så gjorde jag misstaget att köpa den med datum. Blir lite frustrerad av att ställa datumet och gav upp efter 4 varv. Den är inställd på den 4e så därför får den ligga till den 4e innan jag använder den. Länken skulle behöva kortas men mejseln passade inte då skruvarna är av mindre modell. Plasten runt länken fick jag kriga bort då den var riktigt seg. Men roligt att ha en ryss i samlingen! Blir fin till sommaren. Trevlig kväll på er!
3133 är väl ännu lite effeltivare, behöver ju bara backa till 11 sen till 12 osv för att få den skifta på min sturmanskie
Det där är sprintar som du pressar ur men är det verkligen en original länk på den där?
Fan vad enkelt... Jag brukar plocka bort visarna och urtavlan och ställ datumhjulet med en tandpetare och sedan skruva ihop allt igen3133 är väl ännu lite effeltivare, behöver ju bara backa till 11 sen till 12 osv för att få den skifta på min sturmanskie
Jaha... så kan man ju göra också...Fan vad enkelt... Jag brukar plocka bort visarna och urtavlan och ställ datumhjulet med en tandpetare och sedan skruva ihop allt igen
Det va ju ännu smartare!! Det ska jag börja köra med ocksåJaha... så kan man ju göra också...
Jag köper en ny klocka tills jag har fått en med rätt datum att börja på...
Det där med "originallänk" tycks vara ett rätt så flexibelt begrepp när man köper en Vostok.Det där är sprintar som du pressar ur men är det verkligen en original länk på den där?
Man brukar ju kunna ställa något hål även på spännet!
Hur ser spännet ut??
(Edit, ser nu att den även sålts med den där länken om den ej gått under "SE-serien" så du har original länk på den)
Det här är original länken till SE-modellen: