Att hänga på den Ryska delen av KS slutar alltid pss. Man gräver i lådorna och hittar nått kul!Tack för inspirationen kamrater!
Fasen, en sådan skulle man ha. Sugen på o köpa en MG ZS EV 2022:a om de någonsin kommer in så man kan testköra...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Att hänga på den Ryska delen av KS slutar alltid pss. Man gräver i lådorna och hittar nått kul!Tack för inspirationen kamrater!
Av de lite nyare 3133...denna med lite Navitimer känsla är inte så tokig faktiskt:
Men hörrö inte visa nåt som är beroendeframkallande. Den där var ju inte lite fin!! Passar bonden perfektJag och min gamla Molnija tog en sväng ut i skogen och sedan lagade jag snöslungan så nu kan det komma mer snö om det vill... Fast helst inte
Ja det där är ett gammalt bygge jag gjorde för många år sedanMen hörrö inte visa nåt som är beroendeframkallande. Den där var ju inte lite fin!! Passar bonden perfekt
Japp, stämmer!Ha, nästan värt att köpa neptunen endast för adaptern o slänga resten... Helt omöjlig att få tag på!!!
Mycket trevligt, var är tavlan ifrån?Ja det där är ett gammalt bygge jag gjorde för många år sedan
Det va ett risigt fickur från början som jag tänkte plocka delar av men urverket va så bra så det fick leva vidare i denna skepnad.
Som jag förstått det så handlar MG i det här fallet om en Magister examen. Antagligen beställd av nåt universitet att förära studenter som avlagt examen. Hade ju iofs vart kul med bilkopplingen också.Fasen, en sådan skulle man ha. Sugen på o köpa en MG ZS EV 2022:a om de någonsin kommer in så man
Härligt. Nörd-pride.Som jag förstått det så handlar MG i det här fallet om en Magister examen. Antagligen beställd av nåt universitet att förära studenter som avlagt examen. Hade ju iofs vart kul med bilkopplingen också.
Här är bra tråd om man vill snöa in på 3133-verket
Guide - Poljot cal. 3133
www.polmax3133.com
Det är nog någon slags eftermarknads urtavla för molinja och jag tror jag köpte den från Ukraina men det va många år sedan så jag kan minnas felMycket trevligt, var är tavlan ifrån?
Men den kan väl inte vara försedd med plan-glas från början? Det måste väl vara nån som har moddat den så här att göra den lite unik.10.40 var klockan när jag satt och åt frukost, bara lite senare än några här i tråden .
På begäran, fler bilder!
Automatverk. Spana in den feta ringen innanför glaset! Glaset är i vanligt mineralglas och är platt!
Skulle gissa tidigt 90-tal på grund av saknad info om tillverkningasland på tavlan.
10.40 var klockan när jag satt och åt frukost, bara lite senare än några här i tråden .
På begäran, fler bilder!
Automatverk. Spana in den feta ringen innanför glaset! Glaset är i vanligt mineralglas och är platt!
Skulle gissa tidigt 90-tal på grund av saknad info om tillverkningasland på tavlan.
Mineralglas!! Hmmm? Undra om det kan vara en Vostok Century Time eller Vostok Partner boett det där??
Bezeln hittade jag på något annat bygge och även där verkar det vara delar från både Amphibia och Century Time eller Partner..
Ja du har ju även Troika, Prestige, Breeze, Kremlyovskie med fler så det finns mycket att kolla efter om man villCoolt! Vad du kan!
Jag får börja googla Vostok Partner och Century Time..
Men den kan väl inte vara försedd med plan-glas från början? Det måste väl vara nån som har moddat den så här att göra den lite unik.
För jag tänker att ett plan-glas bryter ju ganska mycket mot principen hur Vostok tänkt detta med vattentäthet under ökande tryck. Eller hur?
Det är ju ett väldigt snyggt case!
Vet du om det är rostfritt stål?
Ja du har ju även Troika, Prestige, Breeze, Kremlyovskie med fler så det finns mycket att kolla efter om man vill
Mjölkar med äkta Stardust tavla.
Har du en skrivare så skriv ut en julkrans i lämplig storlek och sätt bakom/runt urtavlanHo ho ho! Den här boetten får byta urverk o tavla lite då och då. Tänkte den här kanske kan passa lagom till jul?
Får se om jag hittar något o fylla ut mellanrummet med eller om den får vara som den är...
Har du en skrivare så skriv ut en julkrans i lämplig storlek och sätt bakom/runt urtavlan
Här kör vi alltid: "idag bjuder konungen på ..."Kvartermästaren meddelar:
Maten i dag består av; pizza med rökt korv, paprika och brie-ost.
Internet blue angelsVart hitta du den?
Fina klockor jag har en lite mer blygsam rysstrio på köp o sälj, mycket ryssar till salu på KS nuGo' kväll Russkies!
Då har jag fått "ändan ur" och skapat en Ryssbonanza del 2 (tror det var TychoBrahe som hade en senast).
In och dregla. Julklapparna till far är räddade! (Eller till mor Olga!)
Avslutad - Ryssbonanza_2
ALLT SÅLT! Hej Ryssvänner och blivande Ryssvänner! Måste få plats i klocklådorna, och försöka undvika ha flera av samma sort. Skriver lite lagom. PM:a om du vill veta mer, om du vill lägga ett bud, eller om du tycker att priset kan diskuteras! De flesta är lite lagom moddade = du slipper ha...klocksnack.se
Nån jla poljpt24 eller så. Bara googla vostok blue angels chrono.Vart hitta du den?
Det låter som du har en riktig ryss fylla på-g där!! Passa på och måla lite lume senare i natt när du är riktigt i gasen så blir det rätt stuk på den!!Det är hårt nu. Rögat o krögat med vänner fr¨ån föerr sedan 11 i förmiddags. Rock n roll... ja det där med att få in en bild är svårt... he o hå. Imorgon bler det tränign kl 10.00 fu fn... ångest är mitt levebröd unt so weiter .... la la lala llaaa tjohooooo raj di raj raj... tj flöjten... lalal...
Röfven.. naj de är ng bita i kudden och gilla läger so gäller... saaaatana perkel vitto in a la citty ina la sun Bob marleu var en fjant förrestan men fin gura had e hena tjoo hoo e heja nåt jäävla lag som retar all anrda raj di raj tjo oooooooo !!!Det låter som du har en riktig ryss fylla på-g där!! Passa på och måla lite lume senare i natt när du är riktigt i gasen så blir det rätt stuk på den!!