• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Att hänga på den Ryska delen av KS slutar alltid pss. Man gräver i lådorna och hittar nått kul!
20211127_145045.jpg
Tack för inspirationen kamrater!

Fasen, en sådan skulle man ha. Sugen på o köpa en MG ZS EV 2022:a om de någonsin kommer in så man kan testköra...
 
Fasen, en sådan skulle man ha. Sugen på o köpa en MG ZS EV 2022:a om de någonsin kommer in så man
Som jag förstått det så handlar MG i det här fallet om en Magister examen. Antagligen beställd av nåt universitet att förära studenter som avlagt examen. Hade ju iofs vart kul med bilkopplingen också.
Här är bra tråd om man vill snöa in på 3133-verket
 

Delgada

Patek
10.40 var klockan när jag satt och åt frukost, bara lite senare än några här i tråden 😇.

På begäran, fler bilder!

20211127_114115.jpg
20211127_114101.jpg
20211127_114054.jpg
20211127_114049.jpg
20211127_114034.jpg


Automatverk. Spana in den feta ringen innanför glaset! Glaset är i vanligt mineralglas och är platt!

Skulle gissa tidigt 90-tal på grund av saknad info om tillverkningasland på tavlan.
Men den kan väl inte vara försedd med plan-glas från början? Det måste väl vara nån som har moddat den så här att göra den lite unik.
För jag tänker att ett plan-glas bryter ju ganska mycket mot principen hur Vostok tänkt detta med vattentäthet under ökande tryck. Eller hur?
 
10.40 var klockan när jag satt och åt frukost, bara lite senare än några här i tråden 😇.

På begäran, fler bilder!

20211127_114115.jpg
20211127_114101.jpg
20211127_114054.jpg
20211127_114049.jpg
20211127_114034.jpg


Automatverk. Spana in den feta ringen innanför glaset! Glaset är i vanligt mineralglas och är platt!

Skulle gissa tidigt 90-tal på grund av saknad info om tillverkningasland på tavlan.

Det är ju ett väldigt snyggt case! 🙂
Vet du om det är rostfritt stål?
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Men den kan väl inte vara försedd med plan-glas från början? Det måste väl vara nån som har moddat den så här att göra den lite unik.
För jag tänker att ett plan-glas bryter ju ganska mycket mot principen hur Vostok tänkt detta med vattentäthet under ökande tryck. Eller hur?

Tja, Century time har t.ex. planglas.

Det är ju ett väldigt snyggt case! 🙂
Vet du om det är rostfritt stål?

Tror det är rostfritt (tyngden).
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Go' kväll Russkies!
Då har jag fått "ändan ur" och skapat en Ryssbonanza del 2 (tror det var TychoBrahe som hade en senast).
In och dregla. Julklapparna till far är räddade! (Eller till mor Olga!)

GEN2_2.JPG GEN1_3.JPG GEN3_2.JPG
KOMAN_2.JPG NEP_2.jpg TANK_2.jpg
Fina klockor jag har en lite mer blygsam rysstrio på köp o sälj, mycket ryssar till salu på KS nu😀
 

Utvisaren

Patek
Det är hårt nu. Rögat o krögat med vänner fr¨ån föerr sedan 11 i förmiddags. Rock n roll... ja det där med att få in en bild är svårt... he o hå. Imorgon bler det tränign kl 10.00 fu fn... ångest är mitt levebröd unt so weiter .... la la lala llaaa tjohooooo raj di raj raj... tj flöjten... lalal... 🤪🤪🤪
 

Vostok

Audemars
Det är hårt nu. Rögat o krögat med vänner fr¨ån föerr sedan 11 i förmiddags. Rock n roll... ja det där med att få in en bild är svårt... he o hå. Imorgon bler det tränign kl 10.00 fu fn... ångest är mitt levebröd unt so weiter .... la la lala llaaa tjohooooo raj di raj raj... tj flöjten... lalal... 🤪🤪🤪
Det låter som du har en riktig ryss fylla på-g där!! Passa på och måla lite lume senare i natt när du är riktigt i gasen så blir det rätt stuk på den!! :D
 

Utvisaren

Patek
Det låter som du har en riktig ryss fylla på-g där!! Passa på och måla lite lume senare i natt när du är riktigt i gasen så blir det rätt stuk på den!! :D
Röfven.. naj de är ng bita i kudden och gilla läger so gäller... saaaatana perkel vitto in a la citty ina la sun Bob marleu var en fjant förrestan men fin gura had e hena tjoo hoo e heja nåt jäävla lag som retar all anrda raj di raj tjo oooooooo !!! 🤔 🤪 😂😂😂
 
Topp