• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
Då var man ryssägare igen. Den här gången modernt samt moddat.
IMG_20211129_181057.jpg
 

InWester

Cartier
Det där är sprintar som du pressar ur men är det verkligen en original länk på den där?
Man brukar ju kunna ställa något hål även på spännet!
Hur ser spännet ut??
(Edit, ser nu att den även sålts med den där länken om den ej gått under "SE-serien" så du har original länk på den)

Det här är original länken till SE-modellen:
1638204973112.png
Ja som du förstår har jag inte länken som på bilden. Har inga stansade pilar heller. Får helt enkelt försöka pressa ut en sprint och se. En länk mindre hade varit perfekt!
 

Vostok

Audemars
Ja som du förstår har jag inte länken som på bilden. Har inga stansade pilar heller. Får helt enkelt försöka pressa ut en sprint och se. En länk mindre hade varit perfekt!
Ja nu såg jag, Det där får du pressa två sprintar på och ta bort någon länk :)
Knacka eller pressa från den sidan som ser ut som en skruvskalle :) En lite grövre nål och en liten hammare kan fungera i brist på "rätt verktyg".
 
Senast ändrad:

InWester

Cartier
Ja nu såg jag, Det där får du pressa två sprintar på och ta bort någon länk :)
Knacka eller pressa från den sidan som ser ut som en skruvskalle :) En lite grövre nål och en liten hammare kan fungera i brist på "rätt verktyg".
Fixat!! Använde det lilla ”gemet” man får till iPhone😃.. fick ta i lite dock! Men nu är datumet inställt och länken kortat! Tack för hjälpen!
 

InWester

Cartier
Såg jag skrev fel :D Hahaha!
Du ska pressa från den motsatta sidan från den som ser ut som en skruv :D Men du löste ju det själv så, bra jobbat!! :D
Ja jo jag märkte det men var inte lätt att lista ut eftersom sprinten satt stenhårt.. hur mkt skulle jag våga att trycka liksom?! Hoppas jag gjorde rätt… sprinten kanske trillar ut under morgondagen 😅. Grymt att ha ett forum man kan fråga iaf😊
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Min första ryss kom idag! Intrycket så här en kvart senare är bra dock så gjorde jag misstaget att köpa den med datum. Blir lite frustrerad av att ställa datumet och gav upp efter 4 varv. Den är inställd på den 4e så därför får den ligga till den 4e innan jag använder den😄. Länken skulle behöva kortas men mejseln passade inte då skruvarna är av mindre modell. Plasten runt länken fick jag kriga bort då den var riktigt seg😅. Men roligt att ha en ryss i samlingen! Blir fin till sommaren. Trevlig kväll på er!
3D07266C-3294-48CE-A00E-F459DB9FEF92.jpeg
3EEC6223-8404-4454-B7FF-2F8D5F5F86D2.jpeg
Grattis till en snygg Neptune och välkommen in i gänget! Jag tror att du redan har fått svar på dina spörsmål direkt här i tråden.
Neptune är en riktigt cool modell. Om du vill kunna använda ett vanligt band eller länk så finns det konvertrar att köpa. Eller så skaffar du bara en Vostok till 🤣
Nedan en av mina som är av den äldre modellen 937 från uppskattat sent 80-tal. På den sitter det just sådana adaptrar.
20211129_195852.jpg
 

InWester

Cartier
Grattis till en snygg Neptune och välkommen in i gänget! Jag tror att du redan har fått svar på dina spörsmål direkt här i tråden.
Neptune är en riktigt cool modell. Om du vill kunna använda ett vanligt band eller länk så finns det konvertrar att köpa. Eller så skaffar du bara en Vostok till 🤣
Nedan en av mina som är av den äldre modellen 937 från uppskattat sent 80-tal. På den sitter det just sådana adaptrar.
20211129_195852.jpg
Tack så mkt! Risken finns ju att det kan bli nån mer Vostok.. dom kostar ju inte kriget och det finns många roliga varianter😊
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Grattis till en snygg Neptune och välkommen in i gänget! Jag tror att du redan har fått svar på dina spörsmål direkt här i tråden.
Neptune är en riktigt cool modell. Om du vill kunna använda ett vanligt band eller länk så finns det konvertrar att köpa. Eller så skaffar du bara en Vostok till 🤣
Nedan en av mina som är av den äldre modellen 937 från uppskattat sent 80-tal. På den sitter det just sådana adaptrar.
20211129_195852.jpg

Svinlätt o skaffa en sådan adapter, finns ju aldrig i lager!!!! ☹

Sitter med en oanvänd neptune utan band/länk (har dock köpt en till med länk som är på väg så jag kan flytta länken iallafall).
 

MAz_666

Rolex
Du känner väl till quick set funktioner att dra mellan 8.30 ungefär och 12.30 så växlar den. Du behöver inte dra varv på varv på varv....

Tusen tack!! Nu är det fixat😃
Sitter man lite tyst så hör man oftast ett litet ”klick” när man drar klockan bakåt. Vissa klickar till (och kan byta datum igen vid ca 2400) redan vid 2200, vissa måste du dra bak ända till 2000-2030.
Smidigt, men när datumet står så fel att du behöver vrida dig fram ca 29 dagar, då är det ingen som orkar.
Då är det enklare att låta klockan vila sig i form nån dag!
😉😂😂😂
 
Topp