• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

hepanter

Patek
2-Faktor
Snyggt men lite opraktiskt med reglaget ute på fotsteget! Du måste ju öppna dörren och hänga ut varje gång du ska ställa om reglagen? ;)
Haha😂 bilden togs ju innan jag gjorde klart allt.
Va tvungen att stripa fast allt framifrån först. Koppla in det i släpvagnskontakten, bak o drog de vidare in i hytten så nu kan jag skifta funktionerna på bladet med högerhanden när jag kör
@Beo
DSC_8221.JPG

Koppla in plus på bakljus sen minus på 3/31
Screenshot_20211130-121939.png
 
Senast ändrad:

hepanter

Patek
2-Faktor
Den där var riktigt läcker! 😍
Tack ja verkligen underbar😍
Helt ny? Superjuste!

Det var därför du sålde av massa klockor!!!
Ja helt ny, ville passa på att få tag i en ny med 3133 verket, innan de är för sent. Den nya klonen av 3017 verket som sitter i de övriga är ju kul om de bara hade varit ett ryskt verk 🥴
Nytt är ju bra när man ska jobba med grejerna i lantbruket.
Ja exakt blir färre o förre klockor i lådan men ändå klockor som ger mig lycka👌
Se där ja! Fint att det blev ett köp!
Tack ja du, detta är effekten av dina strela bilder du lagt upp. Som tur har ju mjölkpriset gått upp 30 öre nu😁 får bli en 3017 non gång som man kan ha på lördagskvällarna 🤩lite synd att dessa paddelvisare inte är i den där gröna härliga kulören, är de på 38 mm versionen men 42 mm passar mig mycket bättre så fick kompromissa.
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Haha😂 bilden togs ju innan jag gjorde klart allt.
Va tvungen att stripa fast allt framifrån först. Koppla in det i släpvagnskontakten, bak o drog de vidare in i hytten så nu kan jag skifta funktionerna på bladet med högerhanden när jag kör
@Beo
DSC_8221.JPG

Koppla in plus på bakljus sen minus på 3/31
Screenshot_20211130-121939.png
Förarmiljön på en traktor i mitt huvud... 😀
extrabilder4086612_large.jpg
 

Delgada

Patek
Någon kanske har noterat att jag gått ifrån det bruna bundet på den vita tunnan. Och satt ett racingläder. Nu när rysskylan slår till! Och allt snack om att skydda sig från förfrysning då??? Frågar sig vän av ordning..kanske..
20211130_184838.jpg
20211130_184846.jpg

Att vara konsekvent är att uppvisa en brist på flexibilitet.😄 Typ.. så..
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Någon kanske har noterat att jag gått ifrån det bruna bundet på den vita tunnan. Och satt ett racingläder. Nu när rysskylan slår till! Och allt snack om att skydda sig från förfrysning då??? Frågar sig vän av ordning..kanske..
20211130_184838.jpg
20211130_184846.jpg

Att vara konsekvent är att uppvisa en brist på flexibilitet.😄 Typ.. så..
Jag måste säga att denna kombo ser väldigt (VÄLDIGT) bra ut!!! 😍😀
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Någon kanske har noterat att jag gått ifrån det bruna bundet på den vita tunnan. Och satt ett racingläder. Nu när rysskylan slår till! Och allt snack om att skydda sig från förfrysning då??? Frågar sig vän av ordning..kanske..
20211130_184838.jpg
20211130_184846.jpg

Att vara konsekvent är att uppvisa en brist på flexibilitet.😄 Typ.. så..
Väldigt fin kombination av allt där. Vit tavla på tunna är mumma de rimmade
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Någon som har ett bra tips på hur man enklast får in en ny packning i kronan på en amfibia?

Nya packningen är ju svintrång (litet hål).
När jag byter gummi i mjölkmaskiner så värmer jag alltid packningar och gummi i varmt vatten. På klockor kanske de inte är bra, men väldigt effektivt. Gummit i mjölkmaskinerna krymper igen när de går ner till rumstemp
 

Vostok

Audemars
Någon som har ett bra tips på hur man enklast får in en ny packning i kronan på en amfibia?

Nya packningen är ju svintrång (litet hål).
Jag har då bara använt en tandpetare och pillat i dom när jag har bytt, ja och lite vaselin för att täta bättre..
Har du bild på packningen? Är det en original packning eller?
Du har inte råkat få en packning för Komandirskie med mindre krona istället för Amphibia då?

Bild på Komandirskie packningarna till vänster och Amphibia till höger (där ser du skillnaden på storleken)
1638301963209.png
1638301985250.png
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Jag har då bara använt en tandpetare och pillat i dom när jag har bytt, ja och lite vaselin för att täta bättre..
Har du bild på packningen? Är det en original packning eller?
Du har inte råkat få en packning för Komandirskie med mindre krona istället för Amphibia då?

Bild på Komandirskie packningarna till vänster och Amphibia till höger (där ser du skillnaden på storleken)
1638301963209.png
1638301985250.png

Hmm. Det är inte omöjligt att det var en packning till Kommandriskie! Får beställa lite nya nästa gång!
 
Topp