• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Gammal vs ny!

Inte har de blivit så mycket mindre inte!

20211202_130213.jpg
 

Utvisaren

Patek
.
Är den där gammal?

Gillar skarpt pointet date, för jädra snyggt!
Big crown pointerdate är väl deras original. Denna är lite mindre och lite mer kostymvänlig. Vill minnas 90-tal. Men deras 43 mm de säljer nu känns inte stora. Riktigt fina ur. Stiligare datumindikationsvisare framför allt. Länge velat ha deras första Movember modell. Sedan vill jag verkligen inte gå högre i pris för ett Selitta 200 verk. Även om det yttre tilltalar.
 

Utvisaren

Patek
Snygg, trots att den inte är rysk. Även snygg manschettknapp! 👍
Jo blått, guld och gråskala är aftonens klädsel. Har inget stiligt guldigt från Ryssland och de jag sett har inte tillfört samlingen något nytt. Möjligen ett sånt guldigt nästan 4 kantigt zakaz med röd tavla har jag sett.
Guldvimpeln hade ju varit trevlig men om man tänker end game och guldklocka, är det då den jag villha? Svårt.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jo blått, guld och gråskala är aftonens klädsel. Har inget stiligt guldigt från Ryssland och de jag sett har inte tillfört samlingen något nytt. Möjligen ett sånt guldigt nästan 4 kantigt zakaz med röd tavla har jag sett.
Guldvimpeln hade ju varit trevlig men om man tänker end game och guldklocka, är det då den jag villha? Svårt.
Dessa gillar jag skarpt:
1638454810190.png

1638454687765.png
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Den Exactan ser man ju inte var dag! Lite intressant med larmfunktion i också.
Japp, kunde inte bestämma mig om jag ville ha Exactan eller Poljoten, så... ja du fattar ;) Jag demade larmfunktionen för mina tonårsbarn för ett tag sedan och beskrev entusiastiskt det hela som en gammal smart-watch. Reaktionen blev väl lite blandat, typ OK, pappa, "jättefint" (han är nog lite knäpp) :)
 

Delgada

Patek

Vostok

Audemars
Var kommer den att säljas?
Riktigt fina. Vill ha.
Här finns all info:
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Den här dök upp på Instagram. Är de ett micromärke?
nedladdning.jpeg

Är väl inte tillverkad i ryssland vad jag gissar...
Zlatoust är ju inspirationen på både klocka och ask
 

Vostok

Audemars
Kommer sälja slut fort om den släpps. Oerhört vackert. Bonden som bara kör nästan nytt kan trilla dit
Den säljs inte i "affär" utan man får skriva upp sig på beställningslistan så får man det serienummer man skriver upp sig på, det tillverkas bara 250 st
Här har du all info och lista och länkar osv..
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Den här dök upp på Instagram. Är de ett micromärke?
nedladdning.jpeg

Är väl inte tillverkad i ryssland vad jag gissar...
Zlatoust är ju inspirationen på både klocka och ask

Säkert något mindre bolag eller en uris som snickrat ihop.
Sitter ju iallafall ett Vostok-urverk i!
Skulle inte bli förvånad om boetten är tillverkad i Kina dock.
 
Topp