• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Vostok

Audemars
På tal om Kazakstanska klockor...
Den här vill jag ha tag på "Zilante of Kazan" :)

1638385679649.png
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Tyckte originalbezeln passade bättre på mitt nyförvärv än den svarta. Kändes mer "field watch". Fast den svarta är lite roligare kanske?

Före:
IMG_20211129_181057.jpg


Efter:
IMG_20211130_191115.jpg
Svårt att säga vilken jag tycker är ”bäst” - ser riktigt trevlig ut i båda utföranden tycker jag. Själv hade jag nog bytt mellan dem i tid och otid, men det verkar vara lite så jag förhåller mig till mina Vostoks generellt 😅
 

Utvisaren

Patek
Tyckte originalbezeln passade bättre på mitt nyförvärv än den svarta. Kändes mer "field watch". Fast den svarta är lite roligare kanske?

Före:
IMG_20211129_181057.jpg


Efter:
IMG_20211130_191115.jpg
Hm. Boetten är ju ganska snäll med runda former. Jag hade letat upp en vridring som är så slät som möjligt i kanten. Och en kulör som viker av lite mer än grått och svart. Röd kanske. Eller en grönblå som dude 059 kanske. Smaksak som vanligt :)
 

Vostok

Audemars
Urverket. Jag kan dem för dåligt men det ser ju ut att vara många kugghjul för pengarna? :)

1638389913252.png
The history section will concentrate on the ‘ultra-thin’ 2209 movement, first introduced by Vympel and further branded by Poljot and Luch starting in 1961 through to the 70s.

So why is this movement so popular with collectors and even someone like me that wears them daily ?

Well, the thickness of the movement is less than 3mm, which allowed producing very flat mechanical watches that look very elegant either on the wrist or in a cabinet. Additionally, they are affordable at least for the moment.


Now, let’s start at the beginning with an overview of the ‘ultra-thin’ 2209 movement history.


In 1961 the Soviet Ministry of Industry demanded a very flat watch with a thickness of the movement less than 3mm. The 1st Moscow Watch Factory came up with the 2209 movement, which was 22mm wide, 2.9mm high and utilises 23 jewels and was celebrated accordingly.


Mid of 1961 (July) the Vympel (‘pennant’) brand was born with this very thin movement. For almost a year (April 1963) a small quantities (the rumour is up to 1000) of Vympel watches were produced with the diamond 1st MWF logo.

logo fistmosk diamond
1961-1963
1 = First
М Ч = Moscow Watch
З = Factory


From April 1963 Vympel watches were produced in Moscow until 1970 with pentagonal logo.

logo fistmosk pentagong
Vympel: 1961-1963
Poljot: 1963-1975

1 = First
М Ч = Moscow Watch
З = Factory
 

Utvisaren

Patek
The history section will concentrate on the ‘ultra-thin’ 2209 movement, first introduced by Vympel and further branded by Poljot and Luch starting in 1961 through to the 70s.

So why is this movement so popular with collectors and even someone like me that wears them daily ?

Well, the thickness of the movement is less than 3mm, which allowed producing very flat mechanical watches that look very elegant either on the wrist or in a cabinet. Additionally, they are affordable at least for the moment.


Now, let’s start at the beginning with an overview of the ‘ultra-thin’ 2209 movement history.


In 1961 the Soviet Ministry of Industry demanded a very flat watch with a thickness of the movement less than 3mm. The 1st Moscow Watch Factory came up with the 2209 movement, which was 22mm wide, 2.9mm high and utilises 23 jewels and was celebrated accordingly.


Mid of 1961 (July) the Vympel (‘pennant’) brand was born with this very thin movement. For almost a year (April 1963) a small quantities (the rumour is up to 1000) of Vympel watches were produced with the diamond 1st MWF logo.

logo fistmosk diamond
1961-1963
1 = First
М Ч = Moscow Watch
З = Factory


From April 1963 Vympel watches were produced in Moscow until 1970 with pentagonal logo.

logo fistmosk pentagong
Vympel: 1961-1963
Poljot: 1963-1975

1 = First
М Ч = Moscow Watch
З = Factory
Och diamantlogga... tydig alltså.
 

Delgada

Patek
Tyckte originalbezeln passade bättre på mitt nyförvärv än den svarta. Kändes mer "field watch". Fast den svarta är lite roligare kanske?

Före:
IMG_20211129_181057.jpg


Efter:
IMG_20211130_191115.jpg
Ja intressant att se hur totalt olika karaktär det blir på klockan med dessa två.
I det här fallet skulle jag nog föredra original före den svarta.
Men @Utvisaren har nog en poäng där. En blågrön tunn bezel hade nog gjort sig fint. Som av en händelse och till gagn för din köplust finns en sådan på komandirskie.com nu.
 
Topp