• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag har en poljot alarm av nyare sort i lådan. Tyvärr med brusten balans så den går inte. Är det nån som har en i risigt skick som kan agera donator så köper jag gärna den. verket heter Poljot 2612.1


E80C8776-AA6A-497A-B129-4749381BA60B.jpeg
858CDE48-028C-4BA3-96CE-E9877D25FC00.jpeg
Det är en riktigt kompakt konstruktion. Dubbla trummor stoltserar tex Slava med, men här är det ju även dubbla key-less-works och klick mm 😍 Tyvärr har jag ingen i skottillstånd hemma, sorry! 😭
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Känns konstigt att den här projektklockan är på gång när Luna dude projektet inte gick att genomföra?
Tydligen är en prototyp snart klar..

1638473574966.png


1638473619825.png

1638473634217.png

1638473647740.png
Riktigt snygg tolkning, åtminstone i digitalt utförande. Tom glas och krona ser ganska bra ut. Onekligen någon form av sandwich-tavla, men jag skulle gärna även se en helt svart tavla, för att verkligen knyta an till det militära originalet. Jag har sett flera projekt som "snart" kommer som prototyp alt skall gå att beställa. Har du en länk till projektet?
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Den säljs inte i "affär" utan man får skriva upp sig på beställningslistan så får man det serienummer man skriver upp sig på, det tillverkas bara 250 st
Här har du all info och lista och länkar osv..
... och där fick jag ju svar på m in fråga. Tack, bättre att läsa igenom tråden innan man spammar med frågor :)
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Väldigt snygg den där! Mesh sitter dessutom som handsken. 😍 👍
Tack😍 Jag trivs väldigt bra med den, infriade mina förväntningar, hade dock velat haft gröna paddlar, men man kan ju inte få allt. Lär väl inte vara samma längd på visarna, som de som sitter i 3017 med tanke på att boetten är mindre de är ju inte hela världen men hade varit grädden på moset😁 kom på ett svart krokodilläder men jag hade redan innan planerat att de skulle få bli mesh😍
 

Utvisaren

Patek
Trevlig fredag alla
Idag klockade jag disken med strelan. Borde inte en sån pass viktig funktion till lantbruket vara avdragsgill.. hmm😛
Körde disken för länge ändå då jag satt o surfa på KS
DSC_8311~3.JPG
KAN VI INTE BARA SLUTA UPP MED ATT VISA FINA KLOCKOR SOM INTE ALLA REDAN HAR? VA? VA? ETT J-LA OFOG OM JAG FÅR SÄGA DET SJÄLV!!!

😂 😂 😂

Lite sugen på den varianten som datum klockan 6. Inte den med Seagull verk då så klart...
 

Vostok

Audemars
Hittar inget om prislapp???
Price and number of watches:
* Cost:
** $ 300 on Russian mechanism 2415. Breakdown of payment - payment in stages - 70 at the beginning deposit) - better up to 15 January 2021, 130 - ordering cases (February-March), 100 - assembly (May).
** Or at the very beginning $ 270 (net) - i.e. up to 15 January 2021.

* Quantity: 250 pieces.

* Payments: PayPal, nonreturnable deposit - payment "for a family". For other options - it would be separate "products".

* Term of the project: no more than a year.


 

hepanter

Patek
2-Faktor
KAN VI INTE BARA SLUTA UPP MED ATT VISA FINA KLOCKOR SOM INTE ALLA REDAN HAR? VA? VA? ETT J-LA OFOG OM JAG FÅR SÄGA DET SJÄLV!!!

😂 😂 😂

Lite sugen på den varianten som datum klockan 6. Inte den med Seagull verk då så klart...
Aj fasen såg inte ditt inlägg förräns nu, hann visst posta för tredje gången idag, måste lugna mig nu.

Men hörrö du har ju en ruskigt fin exacta, kör den! Eller måste den på service? 🤔
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Här levererar postnord iallafall, mer kul från Ryssland!

Vi börjar ned två Molnia fickur. Köpte den ena bara för o få kjedjan, men kjedjan är alldeles för sliten för det finaste uret, så får skaffa en kjedja till!

20211203_151552.jpg


20211203_151630.jpg
Shit, fickur har jag inte hunnit snöa in på ännu. Känner jag mig själv rätt gör jag bäst i att bara skumma igenom det som skrivs. :D Oavsett väldigt fina ur!!! 🤔
 

MAz_666

Rolex
Idag kom det paket österifrån:

DSC_0528.JPG



DSC_0529.JPG


DSC_0530.JPG


DSC_0531.JPG


Min första 470.. Svinigt nöjd! Hundra gånger bättre än jag ens kunde drömma om! 🤩

Länken åkte dock av direkt. Satte på ett zulu istället. Får väl se om jag skaffar en annan länk framöver.

(Skänker gärna den här länken till någon här i tråden som vill ha den. Eller byter mot ett 18mm nato (är inte så förtjust i zulu) men det var det enda jag hade i 18mm.)
Så kom rassellänken från den gode @Forsberg - precis så rassligt som jag önskade. Känns lite som en raggarlänk från tidigt 70-tal.
Härligt!
Passade perfa till min 119-tunna från ca 1983.
13452288-88FC-48C5-B35F-859C1A4DE301.jpeg
 
Topp