Exactan har riktigt snygga blå accenter i form av sekundvisaren plus larmets indexering.Den Exactan ser man ju inte var dag! Lite intressant med larmfunktion i också.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Exactan har riktigt snygga blå accenter i form av sekundvisaren plus larmets indexering.Den Exactan ser man ju inte var dag! Lite intressant med larmfunktion i också.
Det är en riktigt kompakt konstruktion. Dubbla trummor stoltserar tex Slava med, men här är det ju även dubbla key-less-works och klick mm Tyvärr har jag ingen i skottillstånd hemma, sorry!Jag har en poljot alarm av nyare sort i lådan. Tyvärr med brusten balans så den går inte. Är det nån som har en i risigt skick som kan agera donator så köper jag gärna den. verket heter Poljot 2612.1
Riktigt snygg tolkning, åtminstone i digitalt utförande. Tom glas och krona ser ganska bra ut. Onekligen någon form av sandwich-tavla, men jag skulle gärna även se en helt svart tavla, för att verkligen knyta an till det militära originalet. Jag har sett flera projekt som "snart" kommer som prototyp alt skall gå att beställa. Har du en länk till projektet?Känns konstigt att den här projektklockan är på gång när Luna dude projektet inte gick att genomföra?
Tydligen är en prototyp snart klar..
Bättre med Vostokverk och Kina boett än Kina verk i en ryskboettSäkert något mindre bolag eller en uris som snickrat ihop.
Sitter ju iallafall ett Vostok-urverk i!
Skulle inte bli förvånad om boetten är tillverkad i Kina dock.
... och där fick jag ju svar på m in fråga. Tack, bättre att läsa igenom tråden innan man spammar med frågorDen säljs inte i "affär" utan man får skriva upp sig på beställningslistan så får man det serienummer man skriver upp sig på, det tillverkas bara 250 st
Här har du all info och lista och länkar osv..
NVCH project
docs.google.com
Det tyder på ivrighet de är bra för då är man ung i sinnet... och där fick jag ju svar på m in fråga. Tack, bättre att läsa igenom tråden innan man spammar med frågor
Väldigt snygg den där! Mesh sitter dessutom som handsken.Bitigt att fota klockor utomhus nu. Påväg till postlådan
Tack Jag trivs väldigt bra med den, infriade mina förväntningar, hade dock velat haft gröna paddlar, men man kan ju inte få allt. Lär väl inte vara samma längd på visarna, som de som sitter i 3017 med tanke på att boetten är mindre de är ju inte hela världen men hade varit grädden på moset kom på ett svart krokodilläder men jag hade redan innan planerat att de skulle få bli meshVäldigt snygg den där! Mesh sitter dessutom som handsken.
Hittar inget om prislapp???Känns konstigt att den här projektklockan är på gång när Luna dude projektet inte gick att genomföra?
Tydligen är en prototyp snart klar..
KAN VI INTE BARA SLUTA UPP MED ATT VISA FINA KLOCKOR SOM INTE ALLA REDAN HAR? VA? VA? ETT J-LA OFOG OM JAG FÅR SÄGA DET SJÄLV!!!Trevlig fredag alla
Idag klockade jag disken med strelan. Borde inte en sån pass viktig funktion till lantbruket vara avdragsgill.. hmm
Körde disken för länge ändå då jag satt o surfa på KS
Alltså den modellen växer konstant i sitt uttryck. Kan bli en sådan framöver någon gång.På Ryssfredagen genomförs hederlig militär kart-rek.
Med originalet, och inga nytillverkningar!
Civila 350 från (bedömt) början på 70-talet. På originalvintage i ryskt nylontextil.
Hmm, karta från 1959, spännande! Och, ja, som alltid grym 350 på helt rätt nylonband!På Ryssfredagen genomförs hederlig militär kart-rek.
Med originalet, och inga nytillverkningar!
Civila 350 från (bedömt) början på 70-talet. På originalvintage i ryskt nylontextil.
Price and number of watches:Hittar inget om prislapp???
Aj fasen såg inte ditt inlägg förräns nu, hann visst posta för tredje gången idag, måste lugna mig nu.KAN VI INTE BARA SLUTA UPP MED ATT VISA FINA KLOCKOR SOM INTE ALLA REDAN HAR? VA? VA? ETT J-LA OFOG OM JAG FÅR SÄGA DET SJÄLV!!!
Lite sugen på den varianten som datum klockan 6. Inte den med Seagull verk då så klart...
Ja, den där får du göra dig av med för en billig penning!Och @SeikoZ = här ser du ännu ett "ej totalt nyttjande av alla befintliga krongängor"!
Är det inte enklare om du bara lyfter upp hjulet med vänster hand och snor runt snökedjan med andra handen? Hur svårt kan det vara?Dags för att sko upp även MF:n
Grym modd inkl riktigt snygga visare!Idag är det apelsintema
Shit, fickur har jag inte hunnit snöa in på ännu. Känner jag mig själv rätt gör jag bäst i att bara skumma igenom det som skrivs. Oavsett väldigt fina ur!!!Här levererar postnord iallafall, mer kul från Ryssland!
Vi börjar ned två Molnia fickur. Köpte den ena bara för o få kjedjan, men kjedjan är alldeles för sliten för det finaste uret, så får skaffa en kjedja till!
Så kom rassellänken från den gode @Forsberg - precis så rassligt som jag önskade. Känns lite som en raggarlänk från tidigt 70-tal.Idag kom det paket österifrån:
Min första 470.. Svinigt nöjd! Hundra gånger bättre än jag ens kunde drömma om!
Länken åkte dock av direkt. Satte på ett zulu istället. Får väl se om jag skaffar en annan länk framöver.
(Skänker gärna den här länken till någon här i tråden som vill ha den. Eller byter mot ett 18mm nato (är inte så förtjust i zulu) men det var det enda jag hade i 18mm.)