• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Om någon är sugen på en cosmodiver bezel så ligger det ett par på Meranom nu

E6163D7B-5B22-4AA8-B7C7-13F2ECE7FB20.jpeg
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Pripps är ju en sådan öl som börjar komma tillbaka lite grann. Är väl kanske lite generationsfråga vad man anser om den. Min farbror levde ju på den, själv har jag den lite förknippad med raggare i allmänhet. Men vad jag förstår börjar den komma till heders i åldern 20+ ca... kanske skall skriva 30- istället? 🤔 Varierar nog stort över landet.
Jo den var väl inte så himmelens väl ansedd av min generation när vi kom ut på bete en gång i världen men efter att ha överösts av ett stadigt växande utbud av mer och mer udda och fräsiga grejer på alla möjliga och omöjliga fronter så känns det gamla och okomplicerade ganska tilltalande.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jo den var väl inte så himmelens väl ansedd av min generation när vi kom ut på bete en gång i världen men efter att ha överösts av ett stadigt växande utbud av mer och mer udda och fräsiga grejer på alla möjliga och omöjliga fronter så känns det gamla och okomplicerade ganska tilltalande.
När alla dricker IPA kan det ibland vara befriande med en vanlig ljus lager. Själv är jag nog mer Norrlands Guld-typen i sådana fall, förutom att jag nästan uteslutande föredrar vin stf öl, men det är en helt annan fråga och nu hamnade vi kanske även lite OT.
 
Mm jäklar vad fint det är!
kall mjölk, mjölkchoklad och mjölk med vasslepulver i någon märklig smak - det är livets melodi ❤️

Edit: klocka för topic
13EEFBD5-70DA-471C-A056-729046F90C64.jpeg

Jag har en egenpåhittad klassiker med mjölk:
Man köper en påse Turkisk peppar (godiset alltså) som man mumsar på medan man dricker ett stort glas kall mjölk. Men i början droppar man ner 5-6 stycken godisar i mjölkglaset. Lagom tills man kommer till botten av glaset så har ändarna på godisarna lösts upp och pulvret har åkt ut så att det blivit lakritsmjölk. Och när man har druckit upp den så knaprar man i sig de tomma "skalen" som ligger på botten. Sen börjar man om, fyller på glaset med mjölk och droppar i några nya Turkisk peppar. Sen är det bara att mumsa vidare och dricka mjölk.. 😊

On Topic: Snygg klocka! 👆
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Jag har en egenpåhittad klassiker med mjölk:
Man köper en påse Turkisk peppar (godiset alltså) som man mumsar på medan man dricker ett stort glas kall mjölk. Men i början droppar man ner 5-6 stycken godisar i mjölkglaset. Lagom tills man kommer till botten av glaset så har ändarna på godisarna lösts upp och pulvret har åkt ut så att det blivit lakritsmjölk. Och när man har druckit upp den så knaprar man i sig de tomma "skalen" som ligger på botten. Sen börjar man om, fyller på glaset med mjölk och droppar i några nya Turkisk peppar. Sen är det bara att mumsa vidare och dricka mjölk.. 😊

On Topic: Snygg klocka! 👆
Tack 🙂
Och den lakritsmjölken måste man ju testa! I vart fall en gång 😃
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Aaah, den där är ju nästan exakt det bygge jag har funderat på, bortsett från att jag tänker mig 710 som grund. 😍
Kul 😃 jag satt faktiskt och övervägde om jag skulle använda en 710 men det fick bli den här eftersom vridringarna inte riktigt lirar på den 710 jag har. Ska erkänna att det är lite av ett infall pga rastlöshet - fick ju hem klockan idag och planen var inte att börja pilla med den omgående - men sonen tog en tupplur och jag har knappt varit utanför dörren på ett par dagar 🤷‍♂️ Då är det lätt hänt att något blir skruvat med antar jag 😂
 

Rikala

Patek
2-Faktor

Tja, 99.99% av alla Vostok har uni bezel. Min Vostok Troika har klick-bezel som bara går o vrida åt vänster!

20211208_190820.jpg


Nu går min finare Svezda med, fast minut o timvisaren verkar inte vilja röra på sig, blir o riva igen (orkar inte idag).

Lite kul o notera att boetten faktiskt är lite olika på Zvezdorna, den ena är lite mjukare i formerna.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Mycket stämingsfull vinröd morgonrock herrn har införskaffat. Inte så lite Hugh Hefner känsla över det hela. 😁 😁

1638969485910.png


Bä.

Vi kör som gladiatorerna. Hårdträning och vegetarisk kost. Men därimellan kommer Poljot. Eller Sturmanskie. 3133 i alla fall. Landade 3 nos armband till 3133. Inget rassel och spikraka i det klassiska böjtestet. Njetski raggerskibraclet!

20211208_205437.jpg

Alltså, det är helt ok o ha stängd skjorta när man tar bild på armband etc. Så vi skipper se ryamattan på bröstet 😘
 

Utvisaren

Patek
Tja, 99.99% av alla Vostok har uni bezel. Min Vostok Troika har klick-bezel som bara går o vrida åt vänster!

20211208_190820.jpg


Nu går min finare Svezda med, fast minut o timvisaren verkar inte vilja röra på sig, blir o riva igen (orkar inte idag).

Lite kul o notera att boetten faktiskt är lite olika på Zvezdorna, den ena är lite mjukare i formerna.
Är det boetter från olika fabriker? Eller är de gjutna och det finns variationer mellan formarna? 🤔🤔
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Känns ju lite typiskt ryskt. De är inte likadana, men urverken etc passar, alltså är de ok... lite annan syn på kvalitetstestning.

Tja, kanske produktutveckling under åren?
De verkar ju tillverkats under ca 30 år så...

Kollar man på mr oatmans sida verkar herr-Zvezdorna åtminstone haft två olika luggar (raka/vinklade).

Kan inte se att han har en liknande min med mjukare form. Kollar man även in hans sida finns lite olika form även på damuren.

Screenshot_20211208-192417_Chrome.jpg
 
Topp