Om någon är sugen på en cosmodiver bezel så ligger det ett par på Meranom nu
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jo den var väl inte så himmelens väl ansedd av min generation när vi kom ut på bete en gång i världen men efter att ha överösts av ett stadigt växande utbud av mer och mer udda och fräsiga grejer på alla möjliga och omöjliga fronter så känns det gamla och okomplicerade ganska tilltalande.Pripps är ju en sådan öl som börjar komma tillbaka lite grann. Är väl kanske lite generationsfråga vad man anser om den. Min farbror levde ju på den, själv har jag den lite förknippad med raggare i allmänhet. Men vad jag förstår börjar den komma till heders i åldern 20+ ca... kanske skall skriva 30- istället? Varierar nog stort över landet.
När alla dricker IPA kan det ibland vara befriande med en vanlig ljus lager. Själv är jag nog mer Norrlands Guld-typen i sådana fall, förutom att jag nästan uteslutande föredrar vin stf öl, men det är en helt annan fråga och nu hamnade vi kanske även lite OT.Jo den var väl inte så himmelens väl ansedd av min generation när vi kom ut på bete en gång i världen men efter att ha överösts av ett stadigt växande utbud av mer och mer udda och fräsiga grejer på alla möjliga och omöjliga fronter så känns det gamla och okomplicerade ganska tilltalande.
Mjölk är också gottNär alla dricker IPA kan det ibland vara befriande med en vanlig ljus lager. Själv är jag nog mer Norrlands Guld-typen i sådana fall, förutom att jag nästan uteslutande föredrar vin stf öl, men det är en helt annan fråga och nu hamnade vi kanske även lite OT.
Mjölk är underskattat! "Det finns nätter då Johanaxe66 lämnar djungeln och går ut i köket och tar ett glas mjölk som en vanlig man."Mjölk är också gott
Mm jäklar vad fint det är!Mjölk är också gott
Mm jäklar vad fint det är!
kall mjölk, mjölkchoklad och mjölk med vasslepulver i någon märklig smak - det är livets melodi
Edit: klocka för topic
Man får gratulera till en fin klockaBlev med vostok igår, länge velat ha en, riktigt skön. Måste bara laga vridringen nu
Tackar!Man får gratulera till en fin klocka
Vad är det som är tokigt med vridringen?
Aaah, den där är ju nästan exakt det bygge jag har funderat på, bortsett från att jag tänker mig 710 som grund.Mm jäklar vad fint det är!
kall mjölk, mjölkchoklad och mjölk med vasslepulver i någon märklig smak - det är livets melodi
Edit: klocka för topic
Snygg sniper!Blev med vostok igår, länge velat ha en, riktigt skön. Måste bara laga vridringen nu
Den ska inte "klicka", Vostok kör med bidirectionally bezel..Tackar!
Klickar inte utan snurrar runt som ett rouletthjul. Vajern verkar inte sitta som det ska så hoppas lite att det räcker att pilla in den ordentligt.
Så pass!Den ska inte "klicka", Vostok kör med bidirectionally bezel..
Men går den för lätt att snurra kan du spänna om ståltråden lite
Den ska inte "klicka", Vostok kör med bidirectionally bezel..
TackJag har en egenpåhittad klassiker med mjölk:
Man köper en påse Turkisk peppar (godiset alltså) som man mumsar på medan man dricker ett stort glas kall mjölk. Men i början droppar man ner 5-6 stycken godisar i mjölkglaset. Lagom tills man kommer till botten av glaset så har ändarna på godisarna lösts upp och pulvret har åkt ut så att det blivit lakritsmjölk. Och när man har druckit upp den så knaprar man i sig de tomma "skalen" som ligger på botten. Sen börjar man om, fyller på glaset med mjölk och droppar i några nya Turkisk peppar. Sen är det bara att mumsa vidare och dricka mjölk..
On Topic: Snygg klocka!
Kul jag satt faktiskt och övervägde om jag skulle använda en 710 men det fick bli den här eftersom vridringarna inte riktigt lirar på den 710 jag har. Ska erkänna att det är lite av ett infall pga rastlöshet - fick ju hem klockan idag och planen var inte att börja pilla med den omgående - men sonen tog en tupplur och jag har knappt varit utanför dörren på ett par dagar Då är det lätt hänt att något blir skruvat med antar jagAaah, den där är ju nästan exakt det bygge jag har funderat på, bortsett från att jag tänker mig 710 som grund.
Mjölk är underskattat! "Det finns nätter då Johanaxe66 lämnar djungeln och går ut i köket och tar ett glas mjölk som en vanlig man."
Så pass!
Mycket stämingsfull vinröd morgonrock herrn har införskaffat. Inte så lite Hugh Hefner känsla över det hela.
Bä.
Vi kör som gladiatorerna. Hårdträning och vegetarisk kost. Men därimellan kommer Poljot. Eller Sturmanskie. 3133 i alla fall. Landade 3 nos armband till 3133. Inget rassel och spikraka i det klassiska böjtestet. Njetski raggerskibraclet!
Ska hälsa frugan det!Alltså, det är helt ok o ha stängd skjorta när man tar bild på armband etc. Så vi skipper se ryamattan på bröstet
Är det boetter från olika fabriker? Eller är de gjutna och det finns variationer mellan formarna?Tja, 99.99% av alla Vostok har uni bezel. Min Vostok Troika har klick-bezel som bara går o vrida åt vänster!
Nu går min finare Svezda med, fast minut o timvisaren verkar inte vilja röra på sig, blir o riva igen (orkar inte idag).
Lite kul o notera att boetten faktiskt är lite olika på Zvezdorna, den ena är lite mjukare i formerna.
Är det boetter från olika fabriker? Eller är de gjutna och det finns variationer mellan formarna?
Känns ju lite typiskt ryskt. De är inte likadana, men urverken etc passar, alltså är de ok... lite annan syn på kvalitetstestning.Skulle tro att de är gjutna olika. Den vänstra är mer kantig i formen.
Känns ju lite typiskt ryskt. De är inte likadana, men urverken etc passar, alltså är de ok... lite annan syn på kvalitetstestning.
Oj hela mitt meddelande kom inte med men det skulle stå tack för tipset! och ja den snurrar på tog för lätt så ska försöka spänna trådenDen ska inte "klicka", Vostok kör med bidirectionally bezel..
Tack
Och den lakritsmjölken måste man ju testa! I vart fall en gång