• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
En Omikron klocka känns ju som den ligger i tiden. AS1130 inuti :)

1638897153770.png
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Är det vår tids pest som drabbat? Otroligt dålig timing på mitt förra inlägg i så fall!!!
Haha nej det vore väl perfekt timing 😂👌
Vet ärligt talat inte ännu, ska göra ett test imorgon tänkte jag men är fullsprutad sedan tidigare och mår relativt bra så jag känner mig inte särskilt orolig - bara lite klädsamt gubbgnällig 😅
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Nu har jag iallafall reservdelar så jag får ihop min herr-Zvezda!!!

En annan kul grej är hur annorlunda saker ser ut på bild, den vita Vostoktavlan hade jag tänkt till boetten under den, känns som tavlan krympt i tvätten! Såg ut som vanlig storlek på bild!

20211207_172741.jpg

Boetten som den vita tavlan var tänkt till är en boett till en Vostok 2428 som uppenbarligen skall ha större tavla än en vanlig Vostok-tavla till t.ex. Kommandirskie (vita tavlan som är mindre än vanlig är löjligt liten i denna boett).

Dessutom behövs en större distansring än vanligt, kanske är urverket 2428 är bredare eller har en speciell distansring för denna boett.

Det enda som kanske skulle funka som jag hade hemma var ett Slava-urverk, som nästan fyller ut boetten.

Boetten saknade glas, men det hade jag ett hemma som passade.

För liten distansring (Vostok)

20211207_182536.jpg


Slava-urverk
20211207_182356.jpg


20211207_182346.jpg


Får väl leta reda på ett 2428 urverk med tavla.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Okej, OT igen. Men urverket är ju iallafall från den enav de sista kommunistiska staterna som finns kvar i världen (o granne till Ryssland).

Med ett nytt planglas innanför, så klockan håller tätt kan nog detta funka (den röda orginal släpper inte igenom grönt ljus).

Tänkte testa smältlim som distans till urverket inne i boetten. Vänster knapp fungerar för att kolla tiden (dvs tända), man får öppna klockan för o ställa tiden, men det kan jag leva med!

20211207_200912.jpg
 

Utvisaren

Patek
Okej, OT igen. Men urverket är ju iallafall från den enav de sista kommunistiska staterna som finns kvar i världen (o granne till Ryssland).

Med ett nytt planglas innanför, så klockan håller tätt kan nog detta funka (den röda orginal släpper inte igenom grönt ljus).

Tänkte testa smältlim som distans till urverket inne i boetten. Vänster knapp fungerar för att kolla tiden (dvs tända), man får öppna klockan för o ställa tiden, men det kan jag leva med!

20211207_200912.jpg
En norsk klocka? 🤔🤔
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Kollade igenom de 21 Zvezdorna, 3 går och en vill nästan gå, de övriga var nog smutsiga och en del hade nog även andra fel.

Det roliga var att det även var en herr-Zvezda i högen, om dock med rätt sleten urtavla och en av de 3 som går! Den saknar sekundvisare, men det kan jag sno från en av de andra!

20211207_213537.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jag har en som tillhört en pensionerad reaktordykare.
Kanon nöjd med den, allt är självlysande på hela klockan.
Fungerar strålande men dock startar kaffebryggaren när jag drar upp den och tv:n byter kanal när den ändrar datum.

Perfekt o ha som värme den klockan nu när det är vinter, bara stoppa under täcket och så värmer den skönt när man skall somna!
 

hepanter

Patek
2-Faktor
God morgon och trevlig onsdag bara 2 minus idag så idag sjunker nog förbränningen i kroppen
DSC_8437.JPG

Nej, det får jag erkänna att jag inte har gjort - men jag tror det är rätt lugnt

5A7AF4C0-4AAF-40C3-BF48-FC022F69833B.jpeg
Haha bästa svaret, här stämmer ordspråket "en bild säger mer än 1000 ord in" tror fasen den skulle funka att brunstspana med i stället för min pannlampa
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Mycket troligt! Beställer alldeles för många Zvezdor och baklock till klockor. 😇
"En Zvezda om dagen är bra för magen", som vi brukar säga hemma vid frukostbordet. Nä, det där var kanske inte riktigt sant, eller för att citera en gammal grötreklam med Gunde Svan: "... sitter du där och ljuger nu igen?" :D
 
Senast ändrad:

hepanter

Patek
2-Faktor
Zlatousten har de inte lätt idag, blev instucken i gödsel kanalen, när bonden täckte med plast. Patina in making
Egentligen rätt vansinnigt att misshandla en sån här klocka i den här prisklassen en gshock hade förtjänat detta liv bättre men man lever ju bara en gång och en Zlatoust är ju gjord för tufft liv.
DSC_8438.JPG
DSC_8439.JPG
 
Senast ändrad:
Topp