• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Perfekt o ha som värme den klockan nu när det är vinter, bara stoppa under täcket och så värmer den skönt när man skall somna!

Zlatousten har de inte lätt idag, blev instucken i gödsel kanalen, när bonden täckte med plast. Patina in making
Egentligen rätt vansinnigt att misshandla en sån här klocka i den här prisklassen en gshock hade förtjänat detta liv bättre men man lever ju bara en gång och en Zlatoust är ju gjord för tufft liv.
DSC_8438.JPG
DSC_8439.JPG
Bara tänk på att värde på klockan ökar för varje inplastning... så går det lättare kanske ;) ;)
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Du får stängsla upp en fålla lite snabbt så du kan hantera stormen av autografjägare som kommer dyka upp inom kort!

Jag tänkte faktiskt när jag såg dina bilder att Zlatoust själva borde gilla bevis på att klockorna faktiskt används på riktigt! 👍 😍
Känns som jag redan nu kan sälja kossorna och lägga gården i träda och bara jobba som reklampelare åt ryssarna😁
Tänk er jag skriver ju med Oleg
 

Utvisaren

Patek
Zlatoust fixat fram lite nytt material

Screenshot_20211208-084936.png
Screenshot_20211208-084835.png
Det är typ sådana urtavlor jag tänker mig kunna ordna till med en liten NC-fräs en polare har. Om någon har en exakt ritning på någon urtavla så tages den tacksamt emot.
 

Rikala

Patek
2-Faktor

Vostok

Audemars
Har vart lite sugen på o sätta ihop en sådan här


Men kommer nog inte använda den så mycket, får nöja mig med den här så länge... Den kör Nintendo 8 bitar, 16, 64, Amiga, Atari, Sega, arkadspel m.m.

20211208_122931.jpg

20211208_122952.jpg
Ett sånt här byggde jag av en Raspberry pi för ett tag sedan men har inte spelat allt för mycket :)
1638963458554.png
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Kan du inte göra en Norrlandsguldfibia också ?
Riktigt bra kombo av allt där, prippsfibia känns mer eller mindre som ett nytt katalognamn nu
Tack 🙂
haha ja det vore något det, att få sätta namn på en egen modell 🤩

Guld och rött skulle nog kunna bli fint ihop, det ska jag ta och grunna lite på om man inte skulle ge ett försök 🙂👍
Du får göra om den här videon lite o klippa in dinkan! 😉

Hahah givet! 😃 tror det skulle kunna bli bra om jag bytte ut karln som slår en hink vatten över sig mot mig själv med klockan i förgrunden 😅👌
 

Utvisaren

Patek
Ah, jag vill ha en fräst zlatoust-tavla i vanlig Vostok storlek!

Paketöppning och en nygammal kompis in i huset 🙂
Tack @Utvisaren 🙏 du vet verkligen hur man förgyller en dag i sjukstugan

705F0BB8-3E9C-4F64-AAAB-401534AA5BF1.jpeg

Jag provtrycker min Prippsphibia med en klassisk gubbförkyldning idag. Den tycks stå pall för till och med det. Skottsäkert.

14ADC2D0-CAEB-4A7D-A369-2F6FD21E6370.jpeg
Pripps är ju en sådan öl som börjar komma tillbaka lite grann. Är väl kanske lite generationsfråga vad man anser om den. Min farbror levde ju på den, själv har jag den lite förknippad med raggare i allmänhet. Men vad jag förstår börjar den komma till heders i åldern 20+ ca... kanske skall skriva 30- istället? 🤔 Varierar nog stort över landet.
 

Utvisaren

Patek
OT.

Kom inatt i lådan, en äkta kines. Hade tänkt o ha denna urverket angtingen till min Elektronika 1 eller till min CompuChron. Tror tyvärr siffrorna är för stora för Elektronikan, så jag får se om jag kan få in den i CompuCron:en...

Tyvärr finns den bara i grön led. Skall bli kul o lösa knapparna, för de stämmer ju såklart inte...
20211207_101148.jpg

Mycket stämingsfull vinröd morgonrock herrn har införskaffat. Inte så lite Hugh Hefner känsla över det hela. 😁 😁

1638969485910.png


Bä.
 
Topp