• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Vostok

Audemars
Men eftersom vapitihjort är tämligen sällsynt i Sverige tror vi på älg va?😉
 

Vostok

Audemars
Här va det vintage ryssar!! Klart läckra!! :)

1639076257902.png
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Har du mätt strålningen på 0.5 respektive 1m avstånd från klockan, tror inte du får mycket strålning då! Känns lite overkill o ha den i förrådet, men man gör ju som man vill 😀
Ja och nej. Radium i sig ger inte ifrån sig så jobbig strålning. Problemet är att radium sönderfaller i radondöttrar, som i praktiken innebär att det bildas gammastrålande radongas och radongas sprids tyvärr längre än en meter.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Ja och nej. Radium i sig ger inte ifrån sig så jobbig strålning. Problemet är att radium sönderfaller i radondöttrar, som i praktiken innebär att det bildas gammastrålande radongas och radongas sprids tyvärr längre än en meter.

Antar att du vill vara på den säkra sidan så inte påsen går sönder o släpper ifrån sig radon.

Tror jag skall ställa in larm på min radonmätare, den är ju på hela tiden o jag tror man kan ställa in larm om min påse går sönder. 😃
 

Delgada

Patek
Ja. Denna tråd måste vare det mest allmänbildande hörnet på hela Internet. Och trevligt dessutom!👍
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Eller var det den här som var brun o gul kanske? 🤔

96EEF7C2-5739-4AA8-8566-A165BA7F8E42.png
Ja, titta en till såndär, formgiven av någon som tyvärr är färgblind.
Påminner mig om något test jag skulle göra för en massa år sedan. På en datorskärm såg man ord som Gul, Blå, Grön, Röd, Svart, Orange osv. Testen gick ut på att säga vilken färg bokstäverna hade och inte färgen som ordet beskrev. Svårt och jag kan varken dra mig till minnes varför jag gjorde detta eller hur det gick. Nu vet vi iafall var den som uppfann testet jobbar. :D
 
  • Like
Reactions: Beo
Topp