• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Kompost!
Tack Oleg 🙃
Är det 21600 verk i dessa? Låter som den tickar lite snabbare än vanligt? Men borde väl vara ett 2234? Har inte öppnat... ie 18000.
Känns klart mindre på armen än vad de brukar se ut måste jag säga.

Edit: trevligt urverk. Kan man gott ha till att bygg egna klockor med. Utan datum då,,,, ;)

20211223_162853.jpg
 
Senast ändrad:

Vostok

Audemars
Kompost!
Tack Oleg 🙃
Är det 21600 verk i dessa? Låter som den tickar lite snabbare än vanligt? Men borde väl vara ett 2234? Har inte öppnat... ie 18000.
Känns klart mindre på armen än vad de brukar se ut måste jag säga.

Edit: trevligt urverk. Kan man gott ha till att bygg egna klockor med. Utan datum då,,,, ;)

20211223_162853.jpg
2234 bör det vara i den där. Fin zakaz tavla!
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Och nej, det kändes inte helt hundra att handla den klockan. Okamratligt rent av. Men jag tolkade det som att @Rikala hade kommit till slutsatsen att klockan inte gick att köpa om man bodde i Sverige? 🤔 :sorry::sorry:

Edit: och säljaren kan ännu avbryta dealen. Så vi vet inte om den kommer till Sverige med 100% säkerhet.

Vill bara påpeka igen att det är helt ok!

Har ca 15 klockor på väg in, så det går ingen större nöd på mig. Bl.a. Zilanten och en Number of the beast Raketa 😀
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Hakar på @Pippis pappa och kör utan dykarring.
Har suttit mycket skit och damm så den har blivit rejält repig. Men va charmig den är ändå naken
Screenshot_20211223-182654.png
Jäklar vad najs det där blev! 😍 bra mycket bättre än något av mina försök skulle jag säga 👌
Sitter och funderar va man ska ha för julaftonsklocka imorgon beslutsångest
Den är svår, har nog för egen del landat i att det blir något som kom i ett paket som öppnades under spänd förväntan men visade sig vara något man inte riktigt ville ha och försökt att lite snyggt göra sig av med.
E75B8B03-777A-4743-9293-C1291C7F4E97.jpeg
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Jäklar vad najs det där blev! 😍 bra mycket bättre än något av mina försök skulle jag säga 👌

Den är svår, har nog för egen del landat i att det blir något som kom i ett paket som öppnades under spänd förväntan men visade sig vara något man inte riktigt ville ha och försökt att lite snyggt göra sig av med.
E75B8B03-777A-4743-9293-C1291C7F4E97.jpeg
Kan du inte tända lampan ?😆 Nyfiken ju
 

Vostok

Audemars
Jäklar vad najs det där blev! 😍 bra mycket bättre än något av mina försök skulle jag säga 👌

Den är svår, har nog för egen del landat i att det blir något som kom i ett paket som öppnades under spänd förväntan men visade sig vara något man inte riktigt ville ha och försökt att lite snyggt göra sig av med.
E75B8B03-777A-4743-9293-C1291C7F4E97.jpeg
Sjöstjärna! :D
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Kan du inte tända lampan ?😆 Nyfiken ju
Jadå, nu sover barnet så nu går det att fota med ljus 😅
Tyvärr inte något spännande - en kinesisk doxa-knock-off jag köpte för att den fått fina omdömen och såg bra ut ”på pappret”. Kom i en låda med en bunt reklam för Sugess (hette de så?) -klockor som @Utvisaren postade om häromdagen så möjligen är det samma tillverkare.

Försökte sälja eller byta bort den efter att ha provat den men nu känner jag att den kanske blir kvar - kan ju vara kul att ha något från någon annan folkrepublik också 🤷‍♂️😄

3B42A8FD-8FC4-4321-A4A2-60101C5BF110.jpeg
 

Utvisaren

Patek
Jadå, nu sover barnet så nu går det att fota med ljus 😅
Tyvärr inte något spännande - en kinesisk doxa-knock-off jag köpte för att den fått fina omdömen och såg bra ut ”på pappret”. Kom i en låda med en bunt reklam för Sugess (hette de så?) -klockor som @Utvisaren postade om häromdagen så möjligen är det samma tillverkare.

Försökte sälja eller byta bort den efter att ha provat den men nu känner jag att den kanske blir kvar - kan ju vara kul att ha något från någon annan folkrepublik också 🤷‍♂️😄

3B42A8FD-8FC4-4321-A4A2-60101C5BF110.jpeg

Exakt! Snyggt spottat 👌
Mja. Tror nog de stavat fel till sistern. 🤔 😁
 
Topp