• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

hepanter

Patek
2-Faktor
Då var de dags för frugan att träna och jag har blivit coach. Hon ska tävla i bikini fitness igen. De roliga är hur våra väger korsats. Tydligen är ryskorna sylvassa i denna sporten, o svenska tävlande tjejer analyserar deras posering slaviskt. Jag håller med när är nåt visst med ryskorna😀 jaja nu ska vi träna hårt ett år och sköta kosten bra. Jag har fått börja köra mer på kvällar nu istället
DSC_8959.JPG
 

Utvisaren

Patek
Då var de dags för frugan att träna och jag har blivit coach. Hon ska tävla i bikini fitness igen. De roliga är hur våra väger korsats. Tydligen är ryskorna sylvassa i denna sporten, o svenska tävlande tjejer analyserar deras posering slaviskt. Jag håller med när är nåt visst med ryskorna😀 jaja nu ska vi träna hårt ett år och sköta kosten bra. Jag har fått börja köra mer på kvällar nu istället
DSC_8959.JPG
Följa ryskorna slaviskt... hö-hö-hö den var bra 😂 😂 😂
 

Vostok

Audemars
Det är mest för att en del sidor kräver det och sedan kan man koppla det till whatsapp etc. Ie gratis kommunikation med hela ryska maffian. Behöver inte heller skylta med sitt riktiga nummer på suspekta ställen.Dvs jag letar runt efter riktigt skumma ställen att handla på. Små pantbanker etc i småhålor i Ryssland.
Även bra om man har "fredagsbeställt" något från Christopol och plötsligt står Kristi brud på trappan och bankar och vill in. Hatar när det händer. 😁
Boris vet vart du bor! Han säljer även SIM kort ;)

1640244654346.png
 

Rikala

Patek
2-Faktor
De lite nyare Kopernikus är faktiskt rätt stiliga måste jag säga. Ser inte ut som alla andra och det triggar ju undertecknad. Att hitta klockor som är snöflingor i sammanhanget. Riktigt snygg men kanske inte värd priset.

1640244941442.png

Den var rätt stilren! Snygg!

Den här äldre (lite ovanligare) är till salu på Meshok. Dock vägrar säljaren sälja till Sverige (har försökt).

241592394.0.jpg
 

MAz_666

Rolex
Da’n före da’n firar jag och ryske tomten lite extra med ”första ryska klockan” Zvezda (”Star”) som dessutom salufördes som Penza’s Officers Watch #1. Som jag skrev i somras: denna kostade 1953 som en normal månadslön. Idag ger man bort dom för en fika på Pressbyrån. Har. Jag. Hört. 😉
Pytteliten. På fett bund!!!
4B4C2781-C922-43EC-9B7C-C131F224208A.jpeg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Da’n före da’n firar jag och ryske tomten lite extra med ”första ryska klockan” Zvezda (”Star”) som dessutom salufördes som Penza’s Officers Watch #1. Som jag skrev i somras: denna kostade 1953 som en normal månadslön. Idag ger man bort dom för en fika på Pressbyrån. Har. Jag. Hört. 😉
Pytteliten. På fett bund!!!
4B4C2781-C922-43EC-9B7C-C131F224208A.jpeg

Har funderat på bund till Zvezdan, det passar riktigt bra! Köpt var?

Hehe, fika på pressbyrån säger du? Känner igen det där!
Tack för liket, skall se om jag får i liv i han någon dag...
 

MAz_666

Rolex
Har funderat på bund till Zvezdan, det passar riktigt bra! Köpt var?

Hehe, fika på pressbyrån säger du? Känner igen det där!
Tack för liket, skall se om jag får i liv i han någon dag...
Bukten.
 

Utvisaren

Patek
Jaha pojkar. Ny snackar vi service. Mobiloperatören skapar användarkonton åt en på olika siter INNAN de sänder SIM kortet. Dvs det tar emot SMS och veriferier kontot. Sedan får man själv byta kod osv. Plus att de assisterar med att installera och ställa in motsvarigheten till SKype de använder och nu kan jag alltså ringa och prata gratis och skicka meddelanden till säljare osv. Istället för att vänta på att SIM skall dyka upp i februari eller så.
Det jag tänker är ju att man får inte så mycket fisk om man står på samma ställe och fiskar som alla andra. Man behöver hitta en egen vassrugge eller djuphåla om man vill ha de stora fiskarna för sig själv ;)
Dvs jag skall jaga tidig strela innan de blev pilotur och jag vill inte dynga upp 10k plus för det. Då får man dra i alla spenar man ser som pigan sa. ;)

Edit: Jag räknar med att Putin lyssnar så jag inleder så klart varje samtal med ett fyrfaldigt leve för presidenten!
 

MAz_666

Rolex
Klockjudas idag. Men notera designlikheterna med rysska 70-tals kronografer. Sekundvisaren också. Kul parallell. Ryska pilotur och svenska infanteriur hade lite gemensamt. Tänkte även att det kan finnas nån militär i gruppen som blir glad @MAz_666
20211223_082658.jpg
Gillar dom där G10-klockorna. Lite ”in-the-spirit-of” Dirty Dozen!
Brittiska märket Nite, som även levererat till specialförbandet S.A.S. har en fin tritium-version.
 

Delgada

Patek
Da’n före da’n firar jag och ryske tomten lite extra med ”första ryska klockan” Zvezda (”Star”) som dessutom salufördes som Penza’s Officers Watch #1. Som jag skrev i somras: denna kostade 1953 som en normal månadslön. Idag ger man bort dom för en fika på Pressbyrån. Har. Jag. Hört. 😉
Pytteliten. På fett bund!!!
4B4C2781-C922-43EC-9B7C-C131F224208A.jpeg
Å andra sida fanns det nog folk under Sovjettiden som kunde betala en normal månadslön för en fika på pressbyrån. Västliga vanor och påstådd västlig lyx och flärd kunde ju betinga orimliga priser.... människan är galen.😎
 

MAz_666

Rolex
Jaha pojkar. Ny snackar vi service. Mobiloperatören skapar användarkonton åt en på olika siter INNAN de sänder SIM kortet. Dvs det tar emot SMS och veriferier kontot. Sedan får man själv byta kod osv. Plus att de assisterar med att installera och ställa in motsvarigheten till SKype de använder och nu kan jag alltså ringa och prata gratis och skicka meddelanden till säljare osv. Istället för att vänta på att SIM skall dyka upp i februari eller så.
Det jag tänker är ju att man får inte så mycket fisk om man står på samma ställe och fiskar som alla andra. Man behöver hitta en egen vassrugge eller djuphåla om man vill ha de stora fiskarna för sig själv ;)
Dvs jag skall jaga tidig strela innan de blev pilotur och jag vill inte dynga upp 10k plus för det. Då får man dra i alla spenar man ser som pigan sa. ;)

Edit: Jag räknar med att Putin lyssnar så jag inleder så klart varje samtal med ett fyrfaldigt leve för presidenten!
6B5F129D-3145-4767-AC14-CD9D838DB868.jpeg
 

Vostok

Audemars
Jaha pojkar. Ny snackar vi service. Mobiloperatören skapar användarkonton åt en på olika siter INNAN de sänder SIM kortet. Dvs det tar emot SMS och veriferier kontot. Sedan får man själv byta kod osv. Plus att de assisterar med att installera och ställa in motsvarigheten till SKype de använder och nu kan jag alltså ringa och prata gratis och skicka meddelanden till säljare osv. Istället för att vänta på att SIM skall dyka upp i februari eller så.
Det jag tänker är ju att man får inte så mycket fisk om man står på samma ställe och fiskar som alla andra. Man behöver hitta en egen vassrugge eller djuphåla om man vill ha de stora fiskarna för sig själv ;)
Dvs jag skall jaga tidig strela innan de blev pilotur och jag vill inte dynga upp 10k plus för det. Då får man dra i alla spenar man ser som pigan sa. ;)

Edit: Jag räknar med att Putin lyssnar så jag inleder så klart varje samtal med ett fyrfaldigt leve för presidenten!
1640251194765.png
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Då var de dags för frugan att träna och jag har blivit coach. Hon ska tävla i bikini fitness igen. De roliga är hur våra väger korsats. Tydligen är ryskorna sylvassa i denna sporten, o svenska tävlande tjejer analyserar deras posering slaviskt. Jag håller med när är nåt visst med ryskorna😀 jaja nu ska vi träna hårt ett år och sköta kosten bra. Jag har fått börja köra mer på kvällar nu istället
DSC_8959.JPG
Jäklar vad coolt! (Även om jag måste erkänna att jag har svårt att hålla isär det och atletisk fitness, eller är det samma? 🤔) lycka till med coachandet och tävlandet 😃👍
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Ja, lite roligare än standard, men inte mycket mer. Jag vill ha riktigt annorlunda, tänk kalashnikov och andra udda former!
Jag såg någon i en av FB-grupperna som hade slöjdat egna visare som såg ut som något slags AR(?)-gevär. Vill minnas att responsen var att det borde ha varit ak47 istället men, ja, det verkar pysslas lite i den riktningen ute i stugorna iaf.
 
Topp