• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Nä nu behöver vi lite mer manlighet
De är sån här musik man lyssnar på när man skotar snöhelvetet eller hur @Vostok
Nu har du väl ändå ställt in skyffeln?
DSC_5864.JPG
 

branting

Cartier
Fan, nu rycker det okontrollerat i köpfingret… tror inte jag klarar kvällen. Har… inte… köpt… en… klocka… på… två… månader… Behöver moraliskt stöd och vet att ni grabbar kan ge det 🙄 PS. Så kom @hepanter från ingenstans och postade en snygg zlatoust. Det var det sista jag behövde ikväll 😉😂
 

Utvisaren

Patek
Fan, nu rycker det okontrollerat i köpfingret… tror inte jag klarar kvällen. Har… inte… köpt… en… klocka… på… två… månader… Behöver moraliskt stöd och vet att ni grabbar kan ge det 🙄 PS. Så kom @hepanter från ingenstans och postade en snygg zlatoust. Det var det sista jag behövde ikväll 😉😂
Du behöver, förlåt, förtjänar en ost till. En Zlat-ost alltså!
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jag har lagt på mig kilona medvetet.
La till 5 hela ägg, 2 msk jordnötssmör och massa grädde i maten. Kör starkemanträning igen 😁

Misstänkte det. Skulle kumna söga att jag gjort detsamma, mest chips, öl och glass dock som hjälpt vikten på travet under semestern. 😀

Screenshot_20220805-192227~2.png

Jag hänger med er i kväll grabbar
DSC_5863.JPG

Wow, du tar i så du blir alldeles blå i ansiktet, boy I am impressed!


Trådens enda?


Ah, hittat någon klocka än eller sitter du bara o dreglar 🤤🤤🤤
 

branting

Cartier
Letsr du nån speciell
?
Är sugen på flera, b.la. en Desert Shield. Har till och med börjat fundera på att köpa en poljot kronograf (det är den här trådens fel). Men det lär nog sluta med en zlatoust till innan helgen är slut 😂 Dricker öl på fastande mage, en fredag efter första arbetsveckan efter semestern. Varken bra för impulskontroll eller stavningen när man skriver.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
F-n vad det hänt grejjer i tråden när man mekat klocka!!!

Nu orkar jag nog inte mer ikväll med denna, Raketa 2628.H som jag tänkte sätta i denna gamla ufo-boett. Tavlan är lite för stor, så urverket får sättas i framifrån, men passar ganska bra då jag inte har någon hel "indexring" som håller fast verket från framsidan (köpte boetten med annan mindre tavla o annat urverk endast för ringen och tog denna till min os-ufo).

20220805_211227.jpg


Satt en gammal del av bom inne i urverket, fick inte loss den trots borrande. Slutade med att jag fick knäcka bommen genom att slå uppifrån rakt ner i uret. Såklart fick jag problem när jag skulle sätta ihop det igen, bryggan hade blivit skev! Tog en brygga från orginalverket, sp går det bättre, men efter att lossas datumdelen 3ggr orkar jag inte mer...

20220805_205237.jpg


Funderar på och testa svartmåla boetten med svart färg + sprinklaf lumen, det kanske blir bra? Får se vad det blir...
 

Utvisaren

Patek
F-n vad det hänt grejjer i tråden när man mekat klocka!!!

Nu orkar jag nog inte mer ikväll med denna, Raketa 2628.H som jag tänkte sätta i denna gamla ufo-boett. Tavlan är lite för stor, så urverket får sättas i framifrån, men passar ganska bra då jag inte har någon hel "indexring" som håller fast verket från framsidan (köpte boetten med annan mindre tavla o annat urverk endast för ringen och tog denna till min os-ufo).

20220805_211227.jpg


Satt en gammal del av bom inne i urverket, fick inte loss den trots borrande. Slutade med att jag fick knäcka bommen genom att slå uppifrån rakt ner i uret. Såklart fick jag problem när jag skulle sätta ihop det igen, bryggan hade blivit skev! Tog en brygga från orginalverket, sp går det bättre, men efter att lossas datumdelen 3ggr orkar jag inte mer...

20220805_205237.jpg


Funderar på och testa svartmåla boetten med svart färg + sprinklaf lumen, det kanske blir bra? Får se vad det blir...
Nu dricker ju inte herrn starkt. Snnars hade jsg rekommenderat det flr nerverna. Att ens tänka tsnken stt montera frsmifrån. Modigt.
 
  • Like
Reactions: Beo
Topp