• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Vafalls!mancold från helv…e i helgen och missat en massa inlägg?!men nu äntligen en uppdatering med bandbyte på min titan,tack som tusan @Utvisaren för ett läckert bund som passar som en smäck där!👌😄
image.jpg

Black Raven! (Min hälsar)
Har den någon stämpel på balansbryggan?
20250416_062703.jpg
Japp. Jag har inte öppnat den ännu men på bilderna jag såg - inför köpet - är den stämplad 1:a kvartalet 1987.
Klockan ( "Kråkan" kallar jag den. ) har legat platt på bänken hemma över natten och den håller tiden fint. Den stannar hemma idag.
Egentligen samlar jag på marina klockor men den här "flygaren" kunde jag inte låta bli.
"Black Raven" är lite omtvistad. Det ska bli intressant att gräva lite runt klockans bakgrund.
Är det någon som vet något om "Black Raven" så är jag intresserad av att få veta mera. Ju mera info om klockorna, desto intressantare blir de, tycker jag.

Japp. Jag har inte öppnat den ännu men på bilderna jag såg - inför köpet - är den stämplad 1:a kvartalet 1987.
Klockan ( "Kråkan" kallar jag den. ) har legat platt på bänken hemma över natten och den håller tiden fint. Den stannar hemma idag.
Egentligen samlar jag på marina klockor men den här "flygaren" kunde jag inte låta bli.
"Black Raven" är lite omtvistad. Det ska bli intressant att gräva lite runt klockans bakgrund.
Är det någon som vet något om "Black Raven" så är jag intresserad av att få veta mera. Ju mera info om klockorna, desto intressantare blir de, tycker jag.
Finns mycket att läsa om Kråkan där ute.
Här är några små:

Tillbaka
Topp