Utvisaren
Diamant
Väldigt oklart. Oleg och Oksana har tullat lite väl mycket i flaskan och skapat det här kärleksbarnet. Ja ja men den kan nog bli kul när man känner för att göra en egen klocka.Haha, ja, de där hör inte ihop... Amphibia tavla?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Väldigt oklart. Oleg och Oksana har tullat lite väl mycket i flaskan och skapat det här kärleksbarnet. Ja ja men den kan nog bli kul när man känner för att göra en egen klocka.Haha, ja, de där hör inte ihop... Amphibia tavla?
Dubbla index är dubbelt så bra?Rotar I högen med icke fungerande. Oklart vad detta är för plockepinn. En kadettavla i en vanlig Vostok?
Fint krackelerad dock och SU verk.
![]()
![]()
Jädra grym tavla på den titanen!Samma klocka men utsikten är ny!
Vi börjar flytta in i nya sommarstugan idag![]()
![]()
![]()
![]()
"Fyrkantiga" höjden på glaset = MUMMA!!!!!!!!!
![]()
![]()
![]()
Rotar I högen med icke fungerande. Oklart vad detta är för plockepinn. En kadettavla i en vanlig Vostok?
Fint krackelerad dock och SU verk.
![]()
![]()
Min hälsar (i mitt fall med kromad mässingsboett).Fingrar lite på en klocka som jag köpte av en kompis nyligen. Boetten är i rostfritt. Jag kanske sätter en glasbaksida på den här.
![]()
Kronografen funkar inte så jag fick den billigare.
Trevligt! Det har kommit lite fler kronografer till min samling nu. Vet du om den här kronografen har något samband med de kronografer som man ser i Vostoks boetter ibland? Urtavlorna ser ganska lika ut.Min hälsar (i mitt fall med kromad mässingsboett).
I bakgrunden pågående projekt...
![]()
Jag har haft samma teori, men denna modell finns separat presenterad av Polmax och beskrivs där inte som att den har ett släktskap med "Komandirskie"-kronograferna.Trevligt! Det har kommit lite fler kronografer till min samling nu. Vet du om den här kronografen har något samband med de kronografer som man ser i Vostoks boetter ibland? Urtavlorna ser ganska lika ut.
Det verkar vara just den shock protection fädern som jag letar efter men lite intressant för urverket är inte märkt med något nummer dock. Köper den gärna!Är det en sån här du letar efter? Dvs från urverk 24xx? (Jag har nog till 22xx också om jag får leta lite)
![]()
Du kan få den. PM:a mig din adress.Det verkar vara just den shock protection fädern som jag letar efter men lite intressant för urverket är inte märkt med något nummer dock. Köper den gärna!
Absolut...ett litet problem..hur PMar man?Du kan få den. PM:a mig din adress.
Om du tar ett kort på urverket kan vi dubbelkolla att det passar
Tryck på användaren du vill skriva till och klicka på ”starta konversation”Absolut...ett litet problem..hur PMar man?
Du kan få den. PM:a mig din adress.
Om du tar ett kort på urverket kan vi dubbelkolla att det passar
Tackar och bockar! Det är datum så då blir det en 2414 i så fall!Det ser ut som ett 2409 eller 2414 (med datum). Jag lägger grejerna på lådan men det tar nog några dagar innan jag får iväg dem
Tackar och bockar! Det är datum så då blir det en 2414 i så fall!Det ser ut som ett 2409 eller 2414 (med datum). Jag lägger grejerna på lådan men det tar nog några dagar innan jag får iväg dem
![]()
![]()
En riktig perestrojka-klocka…
Hehe, bra pris på den där trots att det inte ens är en äkta Vostok. Tillverkad i Kina, men kunde fås när de öppnade McD för första gången i Moskva.
Tydligen gav Vostok ut en klocka med McD-logo på urtavlan när restaurangen var 1 år... Inte min.
![]()
![]()
Aj då… Var köpte du ifrån?Finn fem fel...
Det säljaren presenterade:
![]()
Det som landade i brevlådan idag:
![]()
Finn fem fel...
Det säljaren presenterade:
![]()
Det som landade i brevlådan idag:
![]()
Jo, men enda skälet till mitt köp var att det var just en Cadet med tank-tavla, vilket är hyfsat ovanligt. Den vanliga tank-Komandirskien i normalboetten har jag redan flera av.Wtf! Iofs en Zakaz, men ändå...
Vi får se, jag har skickat ett missnöjd meddelande till säljaren med bild på det jag fick i det vadderade kuvertet.Jo, men enda skälet till mitt köp var att det var just en Cadet med tank-tavla, vilket är hyfsat ovanligt. Den vanliga tank-Komandirskien i normalboetten har jag redan flera av.
Vi får se, jag har skickat ett missnöjd meddelande till säljaren med bild på det jag fick i det vadderade kuvertet.