Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Chaika betyder mås på ryska.![]()
Är det någon som har ett bra "hack" på klockförvaring?
Jag har tänkt på något där klockorna står staplade vertikalt. Så är ungefär: Se bild.
Det ska vara något som är möjligt att bygga på eller minska beroende på hur samlingen utvecklas.
![]()
Det där är skitsnyggt och jäkligt kreativt men inte riktigt det jag har tänkt mig.Skaffa skåp som jag?
![]()
Börjar iofs snart växa ur detta med, funderar på om jag kan göra extra hyllplan så jag får plats med dubbelt!
Det där är skitsnyggt och jäkligt kreativt men inte riktigt det jag har tänkt mig.
Jag har tänkt mig något där klockorna är staplade på varandra och där man ser på dem som på t.ex. en tavla. Inte att de ligger ner så att man står lutad över dem.
Det vore också häftigt om det är någon form av modulform som kan byggas ut. Det ska stå stadigt ändå liksom.
Det där är precis det jag såg framför mig, i min fantasi. Nu är det där i största laget. Jag vill aldrig ha en så'n där stor samling även om jag förstår om andra vill.Har sett något på forumet, hittar dock inte bild just nu
Edit: sök på klockvägg
![]()
Ja, där kan jag direkt identifiera några klockor som jag definitivt ser att du inte behöver ha kvarMin samling har svällt ut lite liksom. Jag klagar inte. Jag gillar ju det här. Det kan nog vara aktuellt att sälja lite.
![]()
Min lösning är ganska funktionell, men kanske inte så spännande. Dessutom blir det noll exponering av klockorna (plus att tre lådor inte ens ryms i skåpet...Är det någon som har ett bra "hack" på klockförvaring?
Jag har tänkt på något där klockorna står staplade vertikalt. Så är ungefär: Se bild.
Det ska vara något som är möjligt att bygga på eller minska beroende på hur samlingen utvecklas.
![]()
Min lösning är ganska funktionell, men kanske inte så spännande. Dessutom blir det noll exponering av klockorna (plus att tre lådor inte ens ryms i skåpet...)
![]()
Inte två...Har du Omega x Swatch?! Dessutom två!
Har funderat på Saturnus, kollade när jag var iväg i somras men hade ingen i de butiker jag kollade...
www.safonagastrocrono.club
Min morfars Zarja, med en gravyr, på baksida, om tysk-sovjetisk vänskap.
I soliga Valencia.
Han fick den under byggandet av ett kolkraftverk i Taganrog, Ryssland, 1972.
Han måste ha köpt armbandet senare eftersom det står ”made in W Germany” på den.
![]()
Sen incheckning idag efter lång arbetsdag som har fokuserat på samverkan med andra kommuner.
![]()
Villhöver den!!!Ja go fredag på er allihopa!![]()
![]()

TackVillhöver den!!!![]()