• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ackee

Panerai
2-Faktor
Hej hej!

Nu, tvättat boett och lätt rengörning på ytorna på verket. Skruvat fast tavlan som satt löst samt en verkhållarskruv som satt löst. Nytt glas, hade ett ATC-glas som passade i storlek (tog bort ringen). Satte dit en ny packning i kronan.

20221025_184415.jpg

20221025_184053.jpg

Snyggt! Nu glänser Gazprom-lågan 😍
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Snyggt! Nu glänser Gazprom-lågan 😍

Fy fanken vad bra den blev!!
Grymt jobbat!! 😍

Tack! Den blev bättre än förväntat.

Går nog o tvätta tavlan lite ytterligare, men vågar inte mer för vill inte sabba något.

Det ser ut och läckt in lite vatten vid något tillfälle, men såg ingen uppenbar rost, får väl ta o riva vid tillfälle. Antagligen torkade det enkelt bort då det inte fanns någon packning i kronan 😃
 

Utvisaren

Patek
Hej hej!

Nu, tvättat boett och lätt rengörning på ytorna på verket. Skruvat fast tavlan som satt löst samt en verkhållarskruv som satt löst. Nytt glas, hade ett ATC-glas som passade i storlek (tog bort ringen). Satte dit en ny packning i kronan.

20221025_184415.jpg

20221025_184053.jpg
En tvätt och nytt glas... det är de uren man vill hitta. De ser så mycket sämre ut än vad de är och man kan få dem till bra pris ofta :hungry:
 

Rikala

Patek
2-Faktor
En tvätt och nytt glas... det är de uren man vill hitta. De ser så mycket sämre ut än vad de är och man kan få dem till bra pris ofta :hungry:

Säljaren hade ingen koll på vad han sålde, var bara beskriven som en Wostok, inget mer.

Fram tills 10 min innan slut hade jag högsta budet på 104:-, det blev dock dyrare men inte några eBay-priser iallafall. Så jag är nöjd!
 

Utvisaren

Patek
Hmmm... Passar bra till en trippelraggare! !!

Inte min än (men snart förhoppningsvis).

Screenshot_20221025-190937_Chrome.jpg
Om man går ett snäpp längre än att titta på oblast och tar alla små distrikt i alla oblast så kan man gissa att det skulle vara Pechorsky distriktet i Pskov oblast. Eller staden Pechory, de har samma vapen. Distriktet gränsar mot Estlands sydöstra hörn. Oklart om regionen är känd för sina raggare men allt tyder ju på det.

1666721149082.png
 

Utvisaren

Patek
Om man går ett snäpp längre än att titta på oblast och tar alla små distrikt i alla oblast så kan man gissa att det skulle vara Pechorsky distriktet i Pskov oblast. Eller staden Pechory, de har samma vapen. Distriktet gränsar mot Estlands sydöstra hörn. Oklart om regionen är känd för sina raggare men allt tyder ju på det.

1666721149082.png
Vad fnan jag har ju blivit en patte!!! Får ju ta och firas med något. Hörde jag Moskow mule? Ok om ni tjatar så...
 

Utvisaren

Patek
Och PAX för allt som kommer med Kolas vapen... sjukt ful alltså...

1666722297389.png


Edit: hittade än nästan ännu värre... Kom till Murmansk och orten Kola. Vi har kul nästan jämt... yeah right.... 😂:hungry:

1666724303128.png
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Om man går ett snäpp längre än att titta på oblast och tar alla små distrikt i alla oblast så kan man gissa att det skulle vara Pechorsky distriktet i Pskov oblast. Eller staden Pechory, de har samma vapen. Distriktet gränsar mot Estlands sydöstra hörn. Oklart om regionen är känd för sina raggare men allt tyder ju på det.

1666721149082.png

Liknar ju faktiskt det med, nu är ju inte bandet ryskt skulle jag gissa, men lär antagligen bli sittande på ett ryskt senare i veckan 😇
 

Utvisaren

Patek
Liknar ju faktiskt det med, nu är ju inte bandet ryskt skulle jag gissa, men lär antagligen bli sittande på ett ryskt senare i veckan 😇
Närmsta jag kunde hitta. Spegelvänt? Förskönat? Tänkte först att det borde vara i krokarna av det oblast/republik som har kamelen. Men även de distrikt/oblast mot svarta havet eller kanske Azerbadjan kan ju vara misstänkta. OM det nu är något russkifikt alls.
 

Utvisaren

Patek
Och PAX för allt som kommer med Kolas vapen... sjukt ful alltså...

1666722297389.png


Edit: hittade än nästan ännu värre... Kom till Murmansk och orten Kola. Vi har kul nästan jämt... yeah right.... 😂:hungry:

1666724303128.png
Fun fakt. Staden Kola jämnades med marken av brittiska HMS Miranda under krimkriget 1854... inte konstigt att böcklingen ser lite medtagen ut efter det.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp