Igår frågade min granne om vi ska ta en öl ihop och erbjöd sig att hjälpa till när vi ska flytta. Det gjorde mig sjukt glad! Vi har typ pratat i hissen 3-4 gånger. Den här typen av vänlighet är inte vanlig bland unga i Stockholm numera.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sveriges svar på Peshmerga.Våra kvinnliga soldater och officerare. Blir less på alla kommentarer som kommer så fort en kvinnlig soldat/officerare visas i ett inlägg på Försvarsmaktens Instagram, fullt av gamla sura ölmage-gubbar, MÖP:ar och ungdomar som tycker det är coolt att se ner på tjejer när de själva inte gjort något liknande.
Vi hade tre kvinnor i min pluton under lumpen och de var bland de absolut bästa soldaterna i plutonen. De kämpade som fan, var extremt engagerade och lyfte humöret på hela plutonen ute i fält. Under lumpen gjorde kvinnorna mig glad i vardagen. Riktiga krigare.
Och till slut en bra bild som Försvarsmakten la ut (förmodligen för att driva med dessa idioter)
haha, säkert samma typ av personer som tränger sig före vid boardingen också.När jag får det bekräftat att jag besitter mer vett och etikett än vad jag kunde hoppas på.
”Stark irritation när vi bytte kö på flygplatsen”
Vid incheckningen på flygplatsen delade familjen upp sig i olika köer – och flyttade sedan över till den som gick snabbast. ”Bröt vi mot vett och etikett?” Ja, svarar SvD:s expert.www.svd.se
Alltså, vad är det för fel på folk lol
När jag får det bekräftat att jag besitter mer vett och etikett än vad jag kunde hoppas på.
”Stark irritation när vi bytte kö på flygplatsen”
Vid incheckningen på flygplatsen delade familjen upp sig i olika köer – och flyttade sedan över till den som gick snabbast. ”Bröt vi mot vett och etikett?” Ja, svarar SvD:s expert.www.svd.se
Alltså, vad är det för fel på folk lol
Klassiker. Det verkar finnas en oskriven regel att den som kör på en bredare väg inte behöver ta hänsyn till högerregeln.Folk som erbjuder sig att avvika från högerregeln. Men det beror nog oftast på att de är lite förvirrade kring vilket regelverk som gäller på vägen de kör på. Gärna kommer de från en smalare väg och tror att de har väjningsplikt mot t ex mig som är på den bredare vägen.
Om du vänder på det så säger den oskrivna regeln att du inte kör först om du kommer från en mindre väg. Typisk orsak till olyckor när den oskrivna regeln är mer vedertagen än det man får lära sig på körskolan. När jag tog körkort i slutet av 70-talet talades det allmänt om att körskolan är en sak, verkligheten en annan så jag kör aldrig ut på en större väg och hävdar högerregeln för jag utgår ifrån att den som kommer på den större vägen är skolad på samma sätt. Det är lite otäckt att det gamla "folkvettet" är så seglivat.Klassiker. Det verkar finnas en oskriven regel att den som kör på en bredare väg inte behöver ta hänsyn till högerregeln.
Om du vänder på det så säger den oskrivna regeln att du inte kör först om du kommer från en mindre väg. Typisk orsak till olyckor när den oskrivna regeln är mer vedertagen än det man får lära sig på körskolan. När jag tog körkort i slutet av 70-talet talades det allmänt om att körskolan är en sak, verkligheten en annan så jag kör aldrig ut på en större väg och hävdar högerregeln för jag utgår ifrån att den som kommer på den större vägen är skolad på samma sätt. Det är lite otäckt att det gamla "folkvettet" är så seglivat.
Klassiker. Det verkar finnas en oskriven regel att den som kör på en bredare väg inte behöver ta hänsyn till högerregeln.
Min kom hem med två stycken träd han pysslar ihop på förskolan.Vår son som har börjat träna på att läsa. Eller bokstaverar. Upprepar bokstaven T med emfas och jag får en ofrivillig dusch i ansiktet. Men vad kul det är
När min tvååring säger "Jag älskar dig pappa". Finns nog inget bättre.
Frugan är rätt go' hon med.
Jag brukar höra från mina:Eller när ungen säger : "Jag älskar dig pappa" och vi svarar "Det gör vi med!" och får svaret "Men jag älskar er en miljon gånger 100 mer!"
Jag brukar höra från mina:
-Jag älskar dig!
-Jag älskar dig också!
-Varför sa du det inte först då!?