• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Saker som gör er glada i vardagen

När man bökar till en espresso hemma och creman får ett kul mönster. Då ler jag för mig själv och allt e lite lättare :) dom små sakerna..
6C2FE53F-FA5A-4C88-B164-E0ECDF9AB9D0.jpeg
Spana i mitt glada spöke, gjorde min dag!
20240413_080114.jpg

Hittade John Blund i bra skick. Undrar om han fortfarande kan sprida sovglitter så alla barn sover gott? Jag ska se efter i ryggsäcken om trollspöt är redo. Det är nog bara Bepes godnattstund som jag minns som starkast.

Skärmavbild 2024-05-20 kl. 11.01.13.png

När man skaffat sig ett par nya solglasögon, inser att det finns en liten ”gradient” i glaset (mörkare upptill och-element ljusare nertill) OCH HELT PLÖTSLIGT FUNKAR FACE ID MED SOLGLASÖGON :cool: hexagon :pirate:
Eller så klickar man bara ur kräv uppmärksamhet för Face ID så fungerar det med alla solglasögon :cool:

BMWs Sportväxellåda för mig glad i vardagen. Speciellt på östsmåländska anonyma 70/80 vägar. Det kan nog tom bota depressioner så jävla kul är den!

Biltemas stora kopp kaffe inkl kanelbulle gör mig oxo glad i vardagen. (sparar kanelbullen i 1 liters påse sen får grabben den på eftermiddagen efter fotbollsträningen, winwin glad i vardagen!)

När tjipi hälsar på ( en k0ltrast ) och tigger knäckebrö.

BMWs Sportväxellåda för mig glad i vardagen. Speciellt på östsmåländska anonyma 70/80 vägar. Det kan nog tom bota depressioner så jävla kul är den!
Få saker är så jävla härliga som att gasa sig ur en kurva på tvåans växel! :) Kanske även jag lite extra mycket så på småvägar i tassemarkerna mellan Småland och Östergötland.

Senast ändrad:
Ett pipstopp och en slurk limoncello med lite japansk jazzfusion i hörlurarna efter en för lång arbetsdag. Få saker får mig att varva ner så bra som det här, speciellt med härlig höstsol i ansiktet.
IMG_7950.jpeg

Over there rekommenderar man ju en sån när man är 45-50. Synd att man inte erbjuder screening här hemma.
Hade du bekymmer som föranledde denna påträngande undersökning?
Fick bekymmer med ont i magen i våras och gjorde då en röntgen som visade någon typ av åkomma. Troligtvis en lättare inflammation av tjocktarmen och då bokades det in en kolonoskopiundersökning. Jäkligt skönt att ha den överstökad. Jag äter ju väldigt mycket rött kött och då höjer man ju risken för att få problem av diverse slag.

Snyggt jobbat! Varit lite sugen på modellbygge ett tag. Kanske dags att ta tag i det...

Det är bara att ta tag i det. Perfekt avkoppling från vardagsstressen. Om du är nybörjare skulle jag inte rekommendera något liknande den ovan då den innehåller hundratals smådelar och är extremt pillig att få till. Bättre att börja med flygplan som innehåller färre och större delar:

1 - Flygplan.jpg

Se till att använda flytande lim, typ Tamiya Extra Thin Cement. Flyter ut fint och lämnar inga limmärken. Dra ett PM om vill ha mera råd.

Det är bara att ta tag i det. Perfekt avkoppling från vardagsstressen. Om du är nybörjare skulle jag inte rekommendera något liknande den ovan då den innehåller hundratals smådelar och är extremt pillig att få till. Bättre att börja med flygplan som innehåller färre och större delar:

1 - Flygplan.jpg

Se till att använda flytande lim, typ Tamiya Extra Thin Cement. Flyter ut fint och lämnar inga limmärken. Dra ett PM om vill ha mera råd.
Grymt, tack för tips! Ska börja spana runt!

Tillbaka
Topp