• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Saker som gör er glada i vardagen

När de knackar på dörren och det står en random föreningskille/tjej med chips påsar / chokladbollar / kakburkar och säger ”här är era grejer ni beställde för 3 månader sen” som man helt glömt bort. Vardagskvällen räddad

När jag vaknar 04:20 och ser min fru & fyra barn sova och veta om att alla är friska ❤️, den synen har gjort hela min dag 24/7. Allt annat som händer under dagen är mindre värt kanske inget värt alls mot just de här första minuterna på morgonen!!!

När jag vaknar 04:20 och ser min fru & fyra barn sova och veta om att alla är friska ❤️, den synen har gjort hela min dag 24/7. Allt annat som händer under dagen är mindre värt kanske inget värt alls mot just de här första minuterna på morgonen!!!
Helt rätt. Det brukar jag och frugan påminna varandra om så ofta vi kan när barnen driver oss till vansinne: -”Vi ska vara tacksamma att vi har barn som är friska och faktiskt KAN driva oss till vansinne”
Allt annat är sekundärt och oviktigt i jämförelse ❤️

Helt rätt. Det brukar jag och frugan påminna varandra om så ofta vi kan när barnen driver oss till vansinne: -”Vi ska vara tacksamma att vi har barn som är friska och faktiskt KAN driva oss till vansinne”
Allt annat är sekundärt och oviktigt i jämförelse ❤️

Dom här raderna gjorde min dag nu också ❤️

När det gäller "vansinne" jag hämtar alltid min äldsta dotter på skolan kl 15:00 sen stannar vi för att hämta upp mina gangsters "tvillingarna". På förskolan säger fröknarna till mig, Om alla barn hade varit som dina tvilling tjejer så skulle det räcka med en fröken på 30barn 👀🙈, jag har sagt till fröknarna flera gånger att sätta sig i bilen och följa med oss hem så skall dom få se. Så fort dom kommer innanför dörren då är det lilla Beirut, det är tarzan i gardinerna, det är hoppa från våningssängen, det är glida på knäna 10m, det är att reta sina två äldre syskon som ballar ur till slut dom också det är skratt ock kaos tills 19:30 efter det står dom lugnt och borstar sina tänder och skiner som solar ❤️🙌.

Man skall vara så otroligt tacksam för allt det här, det finns människor där ute som skulle ge sitt liv för ett sånt här kaos det får vi aldrig glömma (när man sliter sig i håret). Jag har vunnit den största vinsten som går att vinna allt annat är saker som kommer och går!

Senast ändrad:
... när man får ett SMS från PostMord om att jag har ett paket från Polen att hämta. :happyhappy:

Har hittat vad som kan kallas ett Mecca för oss modellbyggare. Inte nog med att dom har nästan allt hemma, både modeller och tillbehör, till mycket bra priser. Dessutom har dom bilder på alla ingående delar och hela byggbeskrivningen till varje modell. What you see is what you get and this is how it's done.

Kom på att jag hade plats för mer än ett flygplan i skala 1/48 så det fick bli fyra samt lite färg, lim och maskeringstejp. ;)
Flygplan x 4 2025-05-15.jpg

Senast ändrad:
... när det till en flygplansmodell ingår delar till olika utrustningsalternativ. I fallet med min Ju 87 Stuka valde jag bort synlig motor och kulsprutor, samt extratankar och den största bomben. Dom kommer istället att få ligga bredvid det färdiga planet, som behöver en veckas arbete till. ;)
Stuka 2025-06-05.jpg

Tack snälla för dom uppmuntrande orden om min pånyttfödda modellbyggarhobby. :heart:

Bara för det måste jag ju lägga ut en bild till på min nu fulla "tyskhylla" i skala 1/48. Väldigt glad i vardagen för det också ... :)

Hängande en Focke Wulf 190. Till vänster en Junkers Ju 87 Stuka med "tillbehör" och till höger en Messerschmitt Bf 109. Alla ikoniska flygplan:
Flygplan 2025-06-11 (3 tyska).jpg

Den klassiske, lidt drøje ketchup til hotdog! Med andra ord dansk ketchup! Barndomsminnen för mig så den har alltid en plats i maghjärtat.

Smakmässigt vet jag inte hur man ska förklara den riktigt annat än en blandning av ketchup och senap fast bättre.
Introducerade röd pölse för barnen i Helsingör förra året. ”Uäh vilken äcklig ketchup”. Fick påminna mig själv om att jag tyckte exakt likadant när vi turade dit och åt pölse på samma ställe under tidigt 90-tal. Nu älskar man den ketchupen. :D

Tillbaka
Topp