Att öppna butiken en solig dag. När jag sätter ut flaggorna, morsar på butiksgrannarna och "ser staden vakna" blir jag genuint glad. Som idag.
När folk köper svensksålt bara för att de varit med och betalt polislöner, pensioner till de som byggt landet till vad det är, finansierat sjukhus och skolor.
När man inser att man har det ganska bra. Har ett kneg att gå till, kan disponera min tid så jag kan ta en kaffe och titta på vattnet en stund och åker Audi dit med Breitling på armen. Om jag var ekonomiskt oberoende och slapp gå till jobbet, men hade kunnat åka Bentley med AP på armen så hade jag nog ändå tagit en kaffe och tittat på vattnet, så vad är skillnaden?
Håller med fullständigt! Det är en ständig process att försöka vara vänlig, inte jobbigt, men inte självklar!
Människor som kan tänka ett steg längre.. sånna som förstår att det inte hjälper att klaga på en flygvärdinna för ett försenat flyg eller en kassörska för att just din vara är slut. Det känns som att det inte skulle vara så svårt men man blir ständigt förvånad.
Idag så blev jag glad när jag hörde en reklam på radion (ja du läste rätt). Sportson hade förr en reklam när gubben skrek Sportson i slutklämmen vilket jag tyckte var roligt. Denna byttes ut mot någon tråkigare kort variant. Idag hörde jag deras nya reklam och i slutklämmen den här gången går han helt banans och vrålar SPORTSON! Skrattade till gott och tänkte jag måste starta en tråd med sånt som gör en glad i vardagen för att balansera just irritation i vardagentråden. Och hittade då hit Edit: googlade precis och fick förklaringen till varför jag gillar den. Det är Galenskaparna & Aftershave som gjort den
När man är lite outlaw med valet av profilbild på Intranätet för att man kan (är jag som godkänner alla bilder).
När man har kollegor/anställda/delägare som genuint delar samma vision och när ens intressen är "aligned". Inte när någon trött mellanchef berättar för andra att det är så, utan när det är det på riktigt. Det gör mig riktigt lycklig. Och glad såklart, vilket tråden handlar om
Blir glad när jag ser oanade talanger hos folk, för mig kända eller okända människor, och se dem växa som individer.
När man som chef och delägare i en tillsynes hopplös situation kavlar upp ärmarna och går all in på golvet och ser hur de anställda verkligen bröstar upp sig för att matcha sagda insats, och innan solen gått ned har vi tillsammans klarat av situationen, priceless
När banken har ställt in företagarmorgon utan att meddela ordentligt (nej, lapp på dörren samma dag gills inte), men en "kontorsnisse" förstår att det är smart att han går långt utanför sina vanliga arbetsuppgifter och löser saker åt en i alla fall. Tack kontorsnissen!
Att ur ett globalt perspektiv och i ett hundraårigt tidsperspektiv kunna se lokala vardagsproblem som småfisar i rymden.
Går även att applicera resonemanget om vi går 100år framåt eftersom mänskligheten då kommer ha utplånat sig själv Hm, vänta nu...det passade nog inte riktigt in i tråden
Du har en poäng, minst, eller egentligen två . Det sorgliga får plats här också eftersom det är en förutsättning för glädje. Vad jag vill få fram är att vi ofta lever i ögonblicksbilder. Saker diskuteras och framkallar starka känslor i ögonblick av en evighet. Livet ger en annan dimension om man tänker i längre tidsperspektiv än enbart i stunden.
När man inte har träffat sin brorsdotter på nästan ett år, (dvs 1/3 av hennes liv) och det första hon säger när vi ses är att hon älskar mig. (Då inser man förövrigt också vad som är viktigt och mindre viktigt i livet)
Leendet från pojken som inte hade råd med sitt godis framför mig i kön när jag sträckte fram femtiolappen som legat och skräpat i plånboken senaste veckorna. Det gjorde mig glad.
När en tråd som denna tar fart igen. Varit lite mkt tjabbel på flera håll nu i höst/vintermörkret här på forumet
Att våran 4 månaders dotter är frisk och har 99 bra dagar av 100. Alltid superglad och det smittar verkligen av sig!
Här om dagen då jag såg en riktigt tjock kille i 150kg-klassen slita som ett djur på gymmet, det gav mig extra motivation och glädje!