• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Saker som gör er glada i vardagen

Salesmayne

Panerai
Av ngn anledning har jag alltid uppskattat att se gamla par som fortfarande är gulliga mot varandra, pussas, tjuvnyp i baken osv...det ger mig hopp.

Att få hjälpa folk som inte bett om det men efteråt visar stor uppskattning, stundtals nästan så man skäms lite.

Djur, grönska och sol har även en mkt god effekt på min dag. Likaså barn, jag gillar deras livsglädje och skratt.

Glass. Vin/Champagne. Musik. Vackra människor, främst kvinnor då jag gillar TnA men likväl uppskattar jag ändå ett bra utseende för vad det är. Likaså kläder. Design. Arkitektur, ful som tilltalande.

Oväntade möten av det positiva slaget.

Att göra goda affärer.

Internet :) även om det är en jävla förbannelse också.

Min kvinna. Gör mig i princip alltid glad även om hon är ett svin :)
 

demondave

Rolex
En stockholmare idag som släppte av i vänsterfil, gick in bakom mig och vidare ut på avfarten. Brukar annars ofelbart vara en tvåfilssvepare över spärrlinjen någon centimeter framför lastbilen jag kör, så att man får trampa bromspellen genom golvet.

Blev fan tårögd ;)
 

demondave

Rolex
04A9EDB0-4F67-4299-A251-2745D06D6FB2.jpeg


När man kommer till jobbet för (ytterligare) ett idiotnattskift och man finner kaffebryggaren laddad och redo att avfyras. Det är fan omtanke!
 
333B015A-1798-43DB-88CC-51CE443F2655.jpeg


När jag och treåringen hinner vinka in glassbilen medans lillasyster sover lunch! :woot:

Inlandet må vara skabbigt på många sätt, men vissa saker är grymt! Nu finns förvisso glassbilen i flera städer också, men man får en lite extra känsla av gamla tider när man handlar ute på sin egen gård.
 

Birkhel

Rolex
2-Faktor
När bra folk får fast jobb.
Har haft det ganska så stormigt de senaste åren på min arbetsplats med folk som slutar av olika anledningar. Detta gör att det anställs mycket nya, oerfarna och mindre kompetenta människor i brist på annat. Bland alla dessa mindre begåvade individerna sticker det ändå ut några få, som kämpar, sliter, kan mycket och vill lära sig ännu mer. Blir glad när dessa personer får en fast tjänst tillslut.
 
Senast ändrad:

Salesmayne

Panerai
333B015A-1798-43DB-88CC-51CE443F2655.jpeg


När jag och treåringen hinner vinka in glassbilen medans lillasyster sover lunch! :woot:

Inlandet må vara skabbigt på många sätt, men vissa saker är grymt! Nu finns förvisso glassbilen i flera städer också, men man får en lite extra känsla av gamla tider när man handlar ute på sin egen gård.

I feel ya! Jag blir ungefär lika glad som din dotter när jag går ner till den lokala araben och köpen en Oreo glass :)
 
Topp