• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Saker som gör er glada i vardagen

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Att talgoxen redan har flyttat in i ena fågelholken på baksidan. Hoppas att humlorna hittar tillbaka till den andra holken i år igen. Kalasbra för blommorna :)

IMG_20180328_165355.jpg
 

Edin

Panerai
När man köpt/beställt något och får en enkel handskriven hälsning! Gör det där lilla extra att det man får blir än bättre.

54EBCA1A-A2C1-4B87-A91B-586D8B2CE591.jpeg



Och en husdoktor som (nästan) alltid svarar i telefon och är supersmidig att ha och göra med när man är sjuk!
 
@Norrlänningen barn är fasen en ständig källa till att bli glad (även om de är asjobbiga ibland också). Hur gammal är den där? Och den större modellen?
IMG_8758.JPG

Jamen visst är dom! Skrattar säkert 600% mer nuförtiden än innan barnen.

Dom mindre är snart 9 månader, och den äldre fyller 4 i höst. Just nu sitter jag och storasystern och pysslar, hon målar en teckning till mig och jag ritar en grov skiss på en carport. :)
 

Rearden

Cartier
När man köpt/beställt något och får en enkel handskriven hälsning! Gör det där lilla extra att det man får blir än bättre.

54EBCA1A-A2C1-4B87-A91B-586D8B2CE591.jpeg



Och en husdoktor som (nästan) alltid svarar i telefon och är supersmidig att ha och göra med när man är sjuk!
Snygga tändstickor, för mig som är allergisk mot att betala fraktkostander. Vet du om de finns i någon butik?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Killar, företrädesvis unga, som kör bil med keps och samtidigt uppfälld luva på hoodien. Inte sällan i kombination med solglasögon.

Det är en smula rörande att se hur de försöker spela gangster. Jag blir på lika bra humör varje gång jag ser det :)
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Killar, företrädesvis unga, som kör bil med keps och samtidigt uppfälld luva på hoodien. Inte sällan i kombination med solglasögon.

Det är en smula rörande att se hur de försöker spela gangster. Jag blir på lika bra humör varje gång jag ser det :)
Kör de i farsans pizzaräcer då också? ;)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Kör de i farsans pizzaräcer då också? ;)

Nej då...det här är ingen sådan vinkling på vilka som bär keps/luvtröja. Det är ett tvärsnitt av unga killar utan gemensam nämnare annat än att de har anammat en obegripligt modenyck vars enda poäng är att man sak se lite gangstrig ut. Därav att det värmer än mer i hjärtat när man ser det :)
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
@Clark Kent Lustigast med gangster-kidsen är väl att det klär sig som misslyckade lodis-gangsters och haschlangare?
Om de hade haft klubbstuk eller klädde sig som typ "maffia" (alltså klychiga filmbilden) vore det kanske förståeligt, men vem vill se ut som en förlorare?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
När man först går och småsurar lite över hur snabbt det gick att få ett märke och repor på skärmen till en hyfsat ny mobil, men sen plötsligt upptäcker att den levererades med ett skärmskydd.

Så under det fanns en helt perfekt skärm som dessutom blev bättre att manövrera :)
 

Hellebring

Cartier
Tänkte skriva i irriteradtråden om ryggsäckskärringen som igår vände sig om i rulltrappan och slog telefonen ur min hand så den föll och sprack. Istället tänkte jag vara glad över att det gick att få den fixad till nyskick idag på 30 min av en riktigt trevlig kille. Lätt värt pengarna :)
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Haha, Adams svar är bäst. Jag tycker personligen att ens barn ska hjälpa till hemma utan att förvänta sig att få betalt.
Håller med dig! Dock tycker jag att man ske även ge chanser att jobba ihop pengar hemma. Alltid roligare att få möjligheten att köpa något för egna pengar när man barn :) städa/diska/ gå ut med soppor osv ska ungarna inte ha pengar för.
Men för att hålla mig on-topic blir jag alltid lite glad när jag ser en unge som jobbar ihop pengar för att nå ett mål och sedan se han nå sitt mål är roligt! Minns när man såg grann ungen på den nya cykeln! Sån fröjd
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Blir riktigt glad av att ge främlingar komplimanger. Har senaste året haft som mål att dagligen ge minst 1 komplimang. Helt otroligt vilken energi och glädje man sprider genom att säga tex ”tack för en riktigt bra körning” till busschauffören.

Så för att fortsätta med det mantrat. Tack för ett fantastiskt bra forum och tack till alla medlemmar som gör forumet så fyllt med kunskap, energi och glädje! :)

Tumme upp!
C34585F7-BA38-405B-89BA-6DBF2F38CDDB.jpeg
 
Senast ändrad:

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Blir riktigt glad av att ge främlingar komplimanger. Har senaste året haft som mål att dagligen ge minst 1 komplimang. Helt otroligt vilken energi och glädje man sprider genom att säga tex ”tack för en riktigt bra körning” till busschauffören.

Så för att fortsätta med det mantrat. Tack för ett fantastiskt bra forum och tack till alla medlemmar som gör forumet så fyllt med kunskap, energi och glädje! :)

Tumme upp!
C34585F7-BA38-405B-89BA-6DBF2F38CDDB.jpeg
Glädjespridare som du :)
 
Blir riktigt glad av att ge främlingar komplimanger. Har senaste året haft som mål att dagligen ge minst 1 komplimang. Helt otroligt vilken energi och glädje man sprider genom att säga tex ”tack för en riktigt bra körning” till busschauffören.

Så för att fortsätta med det mantrat. Tack för ett fantastiskt bra forum och tack till alla medlemmar som gör forumet så fyllt med kunskap, energi och glädje! :)

Tumme upp!
C34585F7-BA38-405B-89BA-6DBF2F38CDDB.jpeg
Som tidigare busschaufför kan jag säga att sådant uppskattas storligen!
 
Topp