Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt!... när man lyckas hitta en ny plats för dom gamla flygplanen i skala 1/72 så man får plats med några till i skala 1/48.
![]()
![]()
Snyggt!
Men hemma hos mig hade flygplanen inte godkänts som utsmyckning av den dekorationsansvarige, HSB.![]()
Var köper man den?Den klassiske, lidt drøje ketchup til hotdog! Med andra ord dansk ketchup! Barndomsminnen för mig så den har alltid en plats i maghjärtat.
Smakmässigt vet jag inte hur man ska förklara den riktigt annat än en blandning av ketchup och senap fast bättre.
Nåt som gör en lite mindre glad i vardagen är suget man får att lägga en massa pengar på en ny hobby när man ser dina inlägg!Glädjenivån höjs ytterligare när ovansidans grundfärg är målad och det bara är lite camouflage kvar.
![]()
Nåt som gör en lite mindre glad i vardagen är suget man får att lägga en massa pengar på en ny hobby när man ser dina inlägg!
Du gör det inte lättare nu, hörrö!Lägger man ner lite jobb så tar det en bra stund att färdigställa en modell, så kostnaden per timme är inte hög. Dom flygplan jag byggt i skala 1/48 under det här året kostar mellan 300:- och 400:-. Sen tillkommer givetvis ett antal färgburkar, lim, verktyg mm. Klart avstressande sysselsättning efter en hård arbetsdag, eller som i mitt fall, tidsfördriv för en pensionär.![]()
Ska vi döpa om tråden till modellbyggartråden?![]()
... fast då är det ju inte onödigt tidigt. Då är det rätt tillfälle att blinka. Vilken man iofs kan bli glad över, att någon faktiskt gör det. (Till skillnad från alla som börjar blinka när de redan påbörjat svängen vilket ju är onödigt i någon mening.)Folk som använder blinkers onödigt tidigt för att signalera sin sväng när de ser att man står och väntar i en korsning.
Okej... fast då är det ju inte onödigt tidigt. Då är det rätt tillfälle att blinka. Vilken man iofs kan bli glad över, att någon faktiskt gör det. (Till skillnad från alla som börjar blinka när de redan påbörjat svängen vilket ju är onödigt i någon mening.)
Ja tackSka vi döpa om tråden till modellbyggartråden?![]()