• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Saker som gör er glada i vardagen

... när man efter ett par dagars pill blandat med svordomar äntligen har fått ihop flygplanet. Bara resten kvar ... ;)
Dauntless 2025-08-14.jpg

Kvällen när man precis gått på semester (eufori).
Korv med bröd.
När tonårsbarnen frivilligt vill hänga med mig till sommarhuset.
Country när country fortfarande var country.
Sitta och meta vid en spegelblank sjö.
Bourboun och cola.
Dill och gräslök-chips.
Fredagskänslan.
Kaffe med (liiite) skugga på morgonen.
När julfirandet är över och lugnet lägger sig.
Långlunch.
När bästa kompisen och jag synkar så vi får tid till en timmes samtal om inget.
När nån fattar ens referenser.
När veden är huggen, kapad, torkad och staplad.
När Sverige lyckas vinna en fotbollsmatch.
När sambon håller med om att pizza är en bra middag.
Långpromenad med hunden i skogen.
😀😀😀

Nåt som gör en lite mindre glad i vardagen är suget man får att lägga en massa pengar på en ny hobby när man ser dina inlägg!

Lägger man ner lite jobb så tar det en bra stund att färdigställa en modell, så kostnaden per timme är inte hög. Dom flygplan jag byggt i skala 1/48 under det här året kostar mellan 300:- och 400:-. Sen tillkommer givetvis ett antal färgburkar, lim, verktyg mm. Klart avstressande sysselsättning efter en hård arbetsdag, eller som i mitt fall, tidsfördriv för en pensionär. ;)

Lägger man ner lite jobb så tar det en bra stund att färdigställa en modell, så kostnaden per timme är inte hög. Dom flygplan jag byggt i skala 1/48 under det här året kostar mellan 300:- och 400:-. Sen tillkommer givetvis ett antal färgburkar, lim, verktyg mm. Klart avstressande sysselsättning efter en hård arbetsdag, eller som i mitt fall, tidsfördriv för en pensionär. ;)
Du gör det inte lättare nu, hörrö!

Folk som använder blinkers onödigt tidigt för att signalera sin sväng när de ser att man står och väntar i en korsning.
... fast då är det ju inte onödigt tidigt. Då är det rätt tillfälle att blinka. Vilken man iofs kan bli glad över, att någon faktiskt gör det. (Till skillnad från alla som börjar blinka när de redan påbörjat svängen vilket ju är onödigt i någon mening.)

Tillbaka
Topp